Elsőbbségi viszonyok és lámpaprogram
Frissítés 2018. augusztus 30.
Sajnos nem oldódott meg, akkor egy napig jó volt, de azóta is a régi, a Varsányi Irén utca felől érkezve simán okoz 3 perc időveszteséget a rossz hangolás, ami nem segíti a kitűzött 10% kerékpáros részarány elérését. Az észak felől érkezőknek pedig fogalmuk sincs az elsőbbségadási kötelezettségükről (jobbkéz), ebből előbb-utóbb baleset lesz.
___
A Bem rakparti kerékpárúton, a Kacsa utca torkolatánál lévő kerékpáros átvezetésnél szükség lenne az elsőbbségi viszonyok szabályozására, tisztázására. A rakparti kerékpárút folyamatos forgalma mellett (pl. reggeli, délutáni csúcsidő) a Kacsa utca felől érkező kerékpárosok sokszor megállásra, és a villamospályán történő várakozásra kényszerülnek. Közben a villamos szabadjelzést kap. Ezen a balesetveszélyes helyzeten javítani kellene. Javaslom, hogy a csomópontban a Kacsa utca felől érkezőknek legyen elsőbbségük, és ezt a rakparti kerékpárúton haladóknak "elsőbbségadás kötelező" táblával, illetve felfestéssel jelezzék.
Javasolnám továbbá, hogy szintén a Kacsa utca felől érkezők érdekében, akik a jelenlegi lámpaprogram szerint a Bem rakparton való átkelés előtt aránytalanul hosszú várakozásra kényszerülnek, a Fő utcánál a gyalogosok és kerékpárosok zöldideje hamarabb kezdődjön, azt az ő javukra növeljék, a Bem rakpartnál pedig szintén hosszabb, itt a jelenleginél tovább tartó zöldidőt kapjanak. Így a kerékpárosok a Fő utcán és a Bem rakparton mindkét irányban ugyanabban a lámpaciklusban tudnának átkelni. Tapasztalataim szerint a Fő utca és a Bem rakpart jelenlegi autóforgalmát néhány másodperccel rövidebb zöldidő is át tudná engedni.
Hozzászólások
A
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/30091/elsobbsegi-viszonyok-es-lampaprogram című észrevételre a következő választ adjuk:
Tisztelt Szász László Úr!
A kerékpáros h...
A
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/30091/elsobbsegi-viszonyok-es-lampaprogram című megkeresésre a következő választ adjuk:
Tisztelt Szász János Úr!
Társaságunkhoz é...