-
Elküldöd nekünk a bejelentést
A problémákat a főoldalon található Probléma bejelentése gomb segítségével küldheted el nekünk. Ehhez rövid címet és leírást kell adnod az esetről. Azt is jelöld meg, milyen kategóriába tartozik a probléma (pl. forgalomtechnika, kátyú stb.), a térkép segítségével pedig add meg a probléma helyét és tölts fel egy vagy több fényképet, vagy akár linkelhetsz videót is róla.
Új
-
Ellenőrizzük a bejelentést
Miután elküldted a bejelentést, honlapunk adminisztrátorai ellenőrzik azt, majd a probléma felméréséhez és megoldásához szükséges információkkal együtt továbbítják az illetékeseknek.
Feldolgozás alatt
Ha esetleg további információra van szükségünk, mielőtt továbbítjuk a bejelentéset, azt is jelezni fogjuk neked.
Kiegészítésre vár
-
Továbbítjuk az illetékeseknek
Jóváhagyás után bejelentésedet még aznap továbbítjuk a probléma jellege, helyszíne és egyéb kritériumok alapján illetékes szervezetnek. A továbbküldésről automatikusan értesítünk e-mailben.
Válaszra vár
-
Megérkezik az illetékes válasza
Miután a bejelentést elküldtük az illetékes szervezetnek, ügykezelőink figyelni fogják, hogy az illetékesek válaszolnak-e rá. Ideális esetben a válasz tartalmazza a probléma megoldásának tervezett időpontját, és azt, milyen lépéseket fognak tenni a megoldás érdekében.
Megoldásra vár
A címzett a 2023. évi XXV. törvény értelmében 30 naptári napon belül köteles választ adni az állampolgároknak az általuk írásban benyújtott bejelentésekre. A Járókelő az illetékes önkormányzatokkal és közszolgáltatókkal történt egyeztetések után plusz 10 nap válaszadási határidővel számol, ezt a rendszerünk automatikusan figyeli. Vagyis a hozzánk beérkező és az ügykezelők által továbbított bejelentésre először 40 napig várunk választ. Ha ez nem érkezik meg, akkor a rendszer újraküldi az ügyet a címzettnek. Ha újabb 40 nap (azaz összesen 80 nap) után sem érkezik válasz, akkor a rendszer ismét elküldi a bejelentést az illetékesnek, majd a 90. napon, a törvényben meghatározott 30 napos válaszadási határidő háromszorosa után Megoldatlan státusszal zárja az ügyet. Természetesen, ha 90 nap után érkezik meg a válasz, a bejelentés állapota módosítható, és akár ismételten is elküldhető a címzett számára.
Megoldatlan
-
Írj nekünk, ha megoldották a bejelentésed
Automatikusan értesítünk e-mailben, hogy nézd meg a probléma helyszínét és igazold, hogy az illetékes valóban megoldotta-e a problémát.
Megerősítésre vár
-
Visszajelzés érkezik
Ha te bejelentőként, vagy mások hozzászólásban megerősítik, hogy a problémát az illetékes elhárította, úgy az ügyet megoldottnak tekintjük.
Megoldódott
Negatív vélemény esetén a bejelentést újra elküldjük az illetékesnek felülvizsgálásra.
Válaszra vár
Belsős szabályunk értelmében, ha az ügy bejelentésétől számított 1 éven túl történik visszajelzés a bejelentés állapotával kapcsolatban, nem módosítjuk a végső állapotot, mert nem biztos, hogy ebben az esetben részt vettünk a probléma megoldásában.
A már lezárt statisztikánkat nem szeretnénk torzítani az újból megnyitott bejelentésekkel, ezért arra kérünk, hogy ha a probléma még mindig aktuális, azt egy új bejelentésben jelezd az illetékesek felé.