Megoldatlan

Rákóczi híd, pesti hídfő kerékpáros katyvasz

Anonim Járókelő

Két problémára szeretném felhívni az illetékes Budapest Közút Zrt. figyelmét a Rákóczi híd pesti hídfőjénél lévő kerékpáros infrastrukturális elemek kapcsán. Az a közös mindkét esetben, hogy a hibás kialakítás szabályszegésre sarkallja a kerékpárosokat és aztán pedig megy a hőbörgés, hogy a "kerékpárosok nem tudják a KRESZ-t", pedig ezeken változtatni könnyű, egyszerű, olcsó lenne.

Íme tehát a két probléma:
1. Kerékpáros átvezetés hiánya a pesti lehajtónál. Bár a kijelölt gyalogosátkelőhely mindkét oldalán kerékpárút van, itt az átvezetés nincs felfestve és a jelzőlámpa optikája sincs ennek megfelelően kialakítva. Van egy teljesen felesleges szalagkorlát viszont. Annak elbontásával - ha egyébként szűk lenne a hely - kialakítható a korrekt, gyalogosokat nem zavaró átvezetés (lásd kép). De ha mégsem, valamilyen megoldást mégis kéne hozni, mert abszurd, hogy át kell tolni a kerékpárút folytatásán a kerékpárt...

2. A pesti felhajtónál a lámpaprogram módosítása szükséges. A járműforgalom csekély, ellenben a kerékpáros forgalom jelentősebb. Valószínűleg az átadáskor más forgalmi adatokkal számoltak, ezeket azonban a valóság nem igazolja. A lámpa nagyon hosszú zöldidőt ad az autósoknak. Mivel az átkelő jól belátható, a gépjárművek sebessége a lámpát megelőző kanyar miatt szükségszerűen alacsony és az átkelési idő rövid, gyakori, hogy mind a gyalogosok, mind a kerékpárosok átkelnek a piros jelzésen. Ezért a legjobb megoldás az lenne, ha megcserélnék a zöldidőket és a gyalogosoknak + kerékpárosoknak lenne hosszan zöld, az autósoknak pedig rövid ideig. Megoldást jelenthet egyébként a lámpa sárga villogó (SV) üzemmódra kapcsolása is, mondjuk a közúti csúcsidő (reggel + délután 2-2 óra) kivételével. Ez még akkor sem okozna gondot, ha teljes csomópont SV lenne. Emlékeim szerint sokáig is üzemelt így, gond nélkül... Sajnos a kerékpárosoknak ezen a környéken a kedvezőtlen lámpaváltások miatt egyébként is nehéz és sokáig tart átverekedni magukat (ez a nagy járműforgalmat lebonyolító Soroksári út miatt valahol érthető is), így ezen a ponton igazán adható nekik némi kompenzáció.

Probléma helyszíne
Budapest IX. kerület, Ferencváros, Közvágóhíd H

Hozzászólások

  • Járókelő Ügykezelőverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves András!

    A bejelentéstől számított 1 éven belül nem oldódott meg a probléma.
    Továbbá, jómagam itt lakom, és naponta szembesülök vele.
    Köszönjük türelmedet!
    Angi
  • Rácz András hozzászólt a bejelentéshez.

    miért „Megoldhatatlan”? az illetékes is leírta a tervezett megoldást: „A burkolati jelek helyreállítására intézkedünk. Az itt lévő jelzőlámpás forgalomirányítást felülvizsgáljuk, amennyiben szükséges,...
  • Dr Kardos Angelika lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • Anonim Járókelő visszajelzésére vár.

  • R eni megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Bejelentő!

    Ahogy azt már a jarokelo.hu felületén is többször megírtuk, a IX. ker. Soroksári út – Közvágóhíd – Rákóczi híd térségében minden olyan helyen kijelöltünk már kerékpáros infrastruk
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Nagy Norbert hozzászólt a bejelentéshez.

    A pesti felhajtó körül én is sokszor tapasztalom, hogy az úton sehol senki, de a lámpa még sokáig pirosat mutat a gyalogosoknak.
  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés kategóriáját "Forgalomtechnika"-ról "Kerékpározás"-ra.

  • Dániel Zoltán hozzászólt a bejelentéshez.

    És hány ilyen hely van a városban. Még akkor is piros, amikor már rég nem jön autó csúcsidőszakban sem.
    Aztán csodálkoznak, hogy az embereket idővel nem fogja érdekelni a lámpa.
  • Garami Marika elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Garami Marika megváltoztatta a bejelentés illetékesét "Az illetékes"-ról "Budapest Közút"-ra.

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére