Forgalomlassítás a bicikliúton
FRISSÍTÉS 2022. 03. 31.
A MÁV válasza:
Hivatkozással a Társaságunk részére küldött 82917 sz. megkeresésben foglaltakra, az infrastruktúrát üzemeltető MÁV Zrt állásfoglalása szerint a vasúti átjáró (sorompó) biztosítási módját a Közlekedési Hatóság határozza meg, a különböző hatóságok (önkormányzat, rendőrség, Katasztrófavédelem - tűzoltóság stb..) bevonásával. A MÁV Zrt, mint üzemeltető szerepel, aki az átjáró működéséért felelős.
A megvalósított labirint-korlát 100%-ban betölti célját, hogy a vasúti vágányokon való áthaladás előtt lassítsa a közlekedést és az ide-oda tereléssel megkönnyítse a körül tekintést.
Az adott helyszínen, ha feltorlódna a járdán a forgalom, akkor semmi nem tiltja a kerékpárral közlekedők számára, hogy használják a közúti sávokat, természetesen a KRESZ utasításai betartásával.
Amennyiben ezt úgy értékelik, hogy ez a helyzet nem megfelelő, akkor újító javaslattal az Önkormányzathoz vagy a Közlekedési Hatósághoz lehet fordulni, hogy változtassák meg a biztosítási módot (természetesen ennek óriási költségeivel számolva).
Ebben a rohanó világban, addig is egy kis türelmet kérnénk az átjáróban való közlekedés során. Az idővel szemben nekünk első a biztonság, mert fontos számunkra, hogy mindenkit várnak otthon.
A megkeresést ismételten köszönve, kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.
----------------------
FRISSÍTÉS 2022. 03. 11.
A bejelentő válasza:
Tipikus semmitmondó válasz az illetékestől.
1. Leírja, hogy forgalomlassítási céllal épült a labirintus, amit mindenki tud és a kérdésben is benne volt. De a kérdésre nem válaszol, hogy MIÉRT épült olyan megoldás, ami szabad jelzés esetén is lassítja az áthaladást.
2. Valamint arra sem válaszolt, hogy a néhány száz méterre található pontosan ugyanilyen kerékpárutas átjáróban miért van egy drágább és jobb megoldás és itt miért nem olyan van.
----------------------
FRISSÍTÉS 2022. 03. 10.
A MÁV válasza:
"Hivatkozással a 82917 sz. átiratukra, tájékoztatjuk Önöket, hogy a kiépült biztosítóberendezés a vonatkozó szabványoknak és előírásoknak mindenben megfelel, az ún. labirintkorlátos gyalogos és kerékpáros átjáró - amely bár valóban régi, de jól bevált konstrukció - pedig a jóváhagyott és engedélyezett tervek alapján épp a biztonságos átjutás, a keresztező forgalom lassítása érdekében épült meg, mely esetében a balesetek megelőzésére tisztelettel javasoljuk és kérjük annak szabályszerű használatát."
----------------------
Nemrégen újították fel a Bp-Esztergom vasútvonalat és ennek részeként a vonal bp-i vasúti átjáróit is. Sajnos költségcsökkentés miatt a biztosítóberendezések nem igazán a XXI. sz. elvárásai szerint kerültek kialakításra, ezért az átjárókban gyakran 5 perces nagyságrendben kényszerülünk várakozni a szabad jelzésre (pl. olyankor is, amikor az néhány száz méterre található állomáson még percekig áll a vonat). A IV. és XIII. ker. között, az Újpalotai úton lévő átjáróba ráadásul ősrégi korlátokat építettek a közös gyalogos-kerékpáros sávra, ami a szabad jelzés idején is feleslegesen akadályozza az áthaladást. Hosszabb tilos jelzés után, ha csak néhány ember ill. kerékpáros gyűlik is össze, még egymásra is várnunk kell, mert a korlátok között egyszerre csak egy ember tud áthaladni, ami tovább lassítja az áthaladást és borzolja a kedélyeket. Kár, hogy az illetékes döntéshozók még mindig nem látják, hogy az ilyen bosszantó megoldások a közlekedési morál javulása helyett közvetve éppen szabályszegésre késztetik a közlekedés szereplőit.
Érdekességként meg kell jegyezni, hogy a néhány száz méterre keletre található másik átjáróban, a Szent László úton sikerült megfelelő megoldást találni és a gyalogos-kerékpáros utat is sorompóval biztosítani. Ez előbbiben vajon miért nem?
Hozzászólások
Az Ön által is említett Szent László út – Berlini utcai átkelőnél (véleményem szerint arra célzott) szét van választva a kerékpárút (egyik oldal) és a gyalogos forgalom (másik old...
Hivatkozással a Társaságunk részére küldött 82917 sz. megkeresésben foglaltakra, az infrastruktúrát üzemeltető MÁV Zrt állásfoglalása szerint a vasúti átjáró (sorompó) biztosítási...
1. Leírja, hogy forgalomlassítási céllal épült a labirintus, amit mindenki tud és a kérdésben is benne volt. De a kérdésre nem válaszol, hogy MIÉRT épült o...
Hivatkozással a 82917 sz. átiratukra, tájékoztatjuk Önöket, hogy a kiépült biztosítóberendezés a vonatkozó szabványoknak és előírásoknak mindenben megfelel, az ún. labirintkorláto...
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, állásfoglalás céljából.
Türelmét és megértését köszönjük.
Üdvözlettel:
Péter Csaba...