Megfelelő kerékpártámaszok hiánya
FRISSÍTÉS 2021.11.11.:
A bejelentő válasza:
"Tisztelt MÁV!
Kérem, indokolják meg, hogy a jelenlegi, első kerék megfogatására szolgáló kerékpártámaszok helyére milyen szakmai indokok alapján nem lehetséges a váz megfogatását lehetővé tevő támaszok telepítése? Ahogy az a bejelentéshez csatolt fotókon jól látható, a peronszéli támasz és a melletti található zöldsáv bőven elegendő felületet biztosít erre a célra.
Kérem, amennyiben valóban fontos az utazóközönség kényelmének és a kerékpárok biztonságos lezárásának biztosítása, és a fenntarthatóság nem csak egy hangzatos szlogen, akkor telepítsenek megfelelő támaszokat anélkül, hogy az embernek éveken keresztül könyörögnie kelljen ezért.
Míg 2021-ben Hollandiában 12 ezer férőhelyes kerékpáros parkolók épülnek a vasútállomásokon, Önök arra képtelenek, hogy a Magyar Kerékpárosklub szakmai iránymutatásának megfelelő támaszokat tegyenek az állomásaikra. Ezt inkább nem kommentálnám bővebben, mert a végén még megsértődnek rám.
Bízva az Önök józan belátási képességében, utastársaimmal együtt várjuk az új támaszokat."
-----
FRISSÍTÉS 2021.11.10.:
A XVIII. kerületi Önkormányzat válasza:
"A Ferihegyi vasútállomáson lehetséges kerékpár tárolással kapcsolatosan már több egyeztetés történt.
A Nagybánya utca végén kerékpár tárolót sajnos nem tudunk elhelyezni, mivel au utca végén található ingatlan gépkocsibeállójának használatát nem korlátozhatjuk.
A vasútállomás területén a MÁV az illetékes, aki vázrögzítésére is alkalmas kerékpár tárolót tud telepíteni."
-----
FRISSÍTÉS 2021.10.06.:
A XVIII. kerület Városgazda válasza:
"Tisztelt Járókelő.hu!
Lenti levelére válaszolva szeretnénk tájékoztatni.
Ezúton megerősítjük a Budapest Fejlesztési Központtól kapott választ, amiben javasolják Önöknek, hogy kerékpár tároló telepítés ügyében szíveskedjenek a kerületi önkormányzathoz fordulni. Ezügyben szíveskedjenek a Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal, Fenntartható Fejlődés Főosztály, azon belül a Műszaki Osztályt megkeresni a lenti elérhetőségek egyikén:..."
-----
FRISSÍTÉS 2021.10.05.:
A BFK válasza:
"A Budapest Fejlesztési Központ a P+R és B+R parkolók fejlesztését az agglomerációban végzi, Budapest közigazgatási területén csak abban az esetben van erre lehetőségünk, ha az adott vasútállomás fejlesztésével foglalkozunk. Ferihegy jelenleg nem képezi ilyen fejlesztési projekt tárgyát a BFK-nál, így a konkrét ügyben nem tudunk sajnos segíteni. Mivel úgy tűnik, hogy a MÁV a korábbi levele alapján műszaki okokból nem tud az állomás területén kerékpártárolót telepíteni, ezért kizárásos alapon csak a környező utcák és közterületek jöhetnek szóba, mint rendelkezésre álló terület. Ennek megfelelően javasoljuk, hogy elsősorban Nagybánya utca zsákutca szakasza tekintetében a XVIII. kerületi önkormányzattal szíveskedjen a kapcsolatot felvenni. A vasútállomások kerékpáros megközelítését, illetve a tárolóhelyek kiépítésére vonatkozó igényt támogatjuk, bízunk benne, hogy sikerrel fog járni az önkormányzatnál."
-----
FRISSÍTÉS 2021.09.08.:
A MÁV válasza:
"A MÁV Zrt. Pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes szervezet Pályavasúti Területi Igazgatóság Budapest a JAROKELO-Budapest-00081771 sz. bejelentést illetően tájékoztatja, hogy a MÁV Zrt. illetékes szervezeti egysége korábban már vizsgálta a tárgyi területen a kerékpártároló létesítésének feltételeit. Megállapításra került, hogy a megvalósításához nem áll rendelkezésre megfelelő nagyságú MÁV vagyonkezelésű terület (a gyorsforgalmi út oldalán egyáltalán nem, a túloldalt pedig csak a zajvédőfalon belül, de ott meg a kábelek jelentenének problémát). Tájékoztatjuk továbbá, hogy a jövőben a Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. (BFK) foglalkozik a budapesti agglomerációban történő P+R és B+R kiépítésekkel, ezért a kerékpártároló létesítésével kapcsolatosan velük szükséges felvenni a kapcsolatot. Kérjük tájékoztatásunk tudomásulvételét."
-----
Tisztelt MÁV!
2015 óta kérem Önöket, hogy legyenek szívesek a nyilvánvaló és valós kerékpártárolási igényeket a váz lakatolását lehetővé tevő kerékpártámaszokkal kielégíteni Ferihegy vasútállomáson. 2021 van, és látszólag Önöket egyáltalán nem érdekli az a tény, hogy a külső városrészekben jelentős igény mutatkozik a B+R kapacitásokra.
Kérem, írják meg, hogy lassan 6 évvel az első bejelentésem után, mikor várható, hogy használható kerékpártámaszokat telepítenek a vasútállomásra?
Válaszukat előre is köszönöm.
A korábbi bejelentéseim:
2015. szeptember 25.: https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/7345/hianyzohasznalhatatlan-kerekpartamasz
2019. október 25.: https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/53976/kerekpartamaszok-hianya
Hozzászólások
Köszönjük a tárgyi, újabb bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, újabb állásfoglalás céljából, bár a 2021. szeptember 8-án küldött válaszunk, má...
Kérem, indokolják meg, hogy a jelenlegi, első kerék megfogatására szolgáló kerékpártámaszok helyére milyen szakmai indokok alapján nem lehetséges a váz megfogatását lehetővé tevő támaszo...
A Ferihegyi vasútállomáson lehetséges kerékpár tárolással kapcsolatosan már több egyeztetés történt.
A Nagybánya utca végén kerékpár tárolót sajnos nem tudunk elhelyezni, mivel...
Lenti levelére válaszolva szeretnénk tájékoztatni.
Ezúton megerősítjük a Budapest Fejlesztési Központtól kapott választ, amiben javasolják Önöknek, hogy kerékpár tároló telepít...
Tisztelt Bejelentő!
A Budapest Fejlesztési Központ a P+R és B+R parkolók fejlesztését az agglomerációban végzi, Budapest közigazgatá...
A peron és a mellette található földsáv bőven elég széles ahhoz (lásd a 2015-es bejelentés fotóját), hogy kerékpártároló létesüljön, ahogy az most is megvalósul a kerékgörbítő modellekke...
A MÁV Zrt. Pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes szervezet Pályavasúti Területi Igazgatóság Budapest a JAROKELO-Budapest-00081771 sz. bejelentést illetően tájékoztatja...
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, állásfoglalás céljából.
Türelmét és megértését köszönjük.
Üdvözlettel:
Péter Csaba...