Nem biztosított útépítés - balesetveszély
A kép baloldalán, a Műegyetem R épülete előtti leállósávot keresztezi az Eurovelo 6-os számú nemzetközi kerékpárútvonal, amin nem mellékesen a mindennapi kerékpár használók nagy forgalmat bonyolítanak nap, mint nap.
2015. október 31-én a Petőfi-híd felőli oldalon bontották fel és süllyesztették le a járdaszegélyt (aminek a szándékát köszönjük!), majd másnap, pénteken a Szabadság-híd felőli végét is.
Azóta (immár 10. napja) a járda és útburkolat a szegély két oldalán hiányzik.
A felbontást SEMMILYEN szalag, korlát, vagy egyéb jelzés nem jelzi, és mivel a közvilágítás ezen a ponton meglehetősen sejtelmes fényviszonyokat ad, és már igen korán sötétedik, ez rendkívül BALESETVESZÉLYES.
Szükséges lenne az útburkolat mielőbbi helyreállítása, de leginkább a bontás tényének jól látható jelölése, és a lehetséges kikerülő útvonal egyértelmű kijelölése.
Általánosságban elmondható, hogy amennyiben a fővárosban bárhol a kerékpárút (kötelező használni őket) javításán dolgoznak, akkor a munkálatoknál jellemzően nem biztosítják a kikerülés balesetmentes, és leszállás nélküli lehetőségét. Ennek következménye, hogy a sokszor egy sötétben nem látható módon, csak egy keresztbe húzott szalaggal biztosított (itt is ez volt az első két napon) jelzés esetén a szalagot leszakítják - talán éppen egy azt a sötétben észre nem vevő, balesetet szenvedő kerékpáros.
Ez ellen tenni kell, egységes előírást és számonkérést kell alkalmazni mindennemű útfelbontással járó munkára, legyen az autó- vagy kerékpár- vagy gyalogút.
Hozzászólások
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (7868)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Ahogy a weboldalon is olvasható, a X...
Az elkészült szegélykorrekcióval a kerékpáros közlekedés akadálytalanabbá vált, amit köszönünk!