Szakaszosan nem létező kerékpárút
Csepel fő kerékpáros gerincútja, ami a hárosi Duna-híd és így Dél-Buda irányába a teljes átmenő forgalomért felel, megszűnik létezni egy 580 méteres szakaszon, a csepeli temetőtől az Auchan benzinkút behajtójáig.
A klasszikus csepeli kerékpár-centrikus várostervezési alapelvek szerint úgy oldották meg azt a helyzetet, hogy a csepeli temető magasságában nem volt olyan járda, amit kinevezhettek volna kerékpárútnak, hogy a belváros felől jőve, ahogy az első képen látszik, kitettek egy kerékpárút vége táblát, aztán a többit oldja meg a kerékpáros. A másik irányból még izgalmasabb a helyzet. Ott még arra sem vették a fáradságot, hogy a járdát itt kinevezzék kerékpárútnak, úgyhogy egyszer csak véget ér a járda, ott vannak a szemből jövő sávok, se zebra, se semmi, oldja meg a kerékpáros a feladványt. Így legalább nemcsak izommunkát jelent a kerékpározás, hanem agymunkát is, hogy hogy lehet egy ilyen csapdából kikerülni.
Így mindenképp szeretném az illetékeseket kérni, hogy gondolják át, hogy lehetne a kerékpáros forgalmat értelmesen átvezetni. Közútból sincs olyan, ahol az autóknak nem építenek meg egy fél kilométeres szakaszt és azt mondják, hogy menjenek keresztül a szántáson. Ha van egy forgalmi irány, amin keresztül el tudnak emberek A-ból B-be jutni, főleg ha az egy Duna-hídra vezető gerincút, mint ez is, muszáj folyamatosan végigvezetni a forgalmat, nem lehet ilyen, hogy csak ott van kerékpárút, ahol épp kedvünk van azt kijelölni.
A bonyolultabb megoldás nyilván az lenne, ha valahol kiépítésre kerülne egy kerékpárút, de ha ez nem lehetséges, akkor legalább annyit meg kellene oldani, hogy az út két szélén legyen felfestve a kerékpáros nyom, és akár egy sebességkorlátozással is meg lehetne támogatni ezen a szakaszon a kerékpárosok biztonságát. Ebben a szcenárióban természetesen arra is figyelni kell, hogy a városba befelé az út bal oldalán haladó kerékpárútról meglegyen az átvezetés a benzinkút után és a temető mellett az úttest jobb szélére. Ez utóbbi low cost megoldásnak mindösszesen pár liter festék és pár közúti jelzőtábla a beruházási igénye, ezt szerintem bárki be tudja vállalni. Jobb híján most is a forgalmas úttesten haladnak ezen a szakaszon a kerékpárosok, de jó lenne megtámogatni a biztonságukat a megfelelő forgalomszervezési eszközökkel.
Hozzászólások
A II. Rákóczi Ferenc úti kerékpárúttal kapcsolatos bejelentésére válaszunk a következő:
Sajnos az említett szakaszon nincs meg a megfelelő szabályozási szélesség a kerékpárút folyt...
Volt már töb...