Veszélyesen leszűkülő sáv
FRISSÍTÉS 2020. 12. 07.
Én kerékpárosként ha csak jogi védelmet szeretnék kapni a kerékpáros nyom jelöléstől, az régen rossz lenne. Ahol ezeket felfestik, ott sem festékpocséklásból teszik ezt a 0 jogi következményt hordozó cselekedetet. Egyszerre kerékpárosként és autóvezetőként tudom, hogy ennek nagyon fontos figyelemfelhívó szerepe van, és ugyanígy tudom azt is, hogy jogi következmények nélkül is nagyban növelné az érintett útszakasz biztonságát, ha lenne itt kerékpáros nyom felfestve. Így kérem, hogy az illetékes fontolja meg újra a válaszát.
Azt kimondottan értékelem és köszönöm, hogy az út hosszútávú kialakításakor figyelni fognak a megfelelő kerékpáros átvezetésre, ez nagyon jó szemlélet!
------------
A Soroksári úton a Tesconál a városba befelé vezető oldalon, közvetlenül a kelebiai vasút híd előtt a jobb szélső forgalmi sáv egy pár méteres szakaszon összeszűkül. A hidat megelőző útszakaszon és a híd alatt is elég széles a sáv ahhoz, hogy elférjen egymás mellett egy gépjármű és egy kerékpáros, de olyan idétlen a járda kiképzése, hogy van ez a kb. másfél méter, ahol szűkebb a sáv. A csatolt képeken is jól látszik, hogy a helyszínhez még közelítő gépjármű mellett mennyi szabad hely van a sávon belül, míg a szűkebb részen gyakorlatilag semmi.
Ha nincs nagy forgalom, akkor csak a sávot elhagyva tudják kikerülni a gépjárművek a kerékpárost ezen a szakaszon, viszont ha a nagy forgalom miatt nincs lehetőség sávváltásra, akkor könnyen lehetnek balesetveszély és nagy fékezések abból, ha a kerékpáros és a gépjármű egyszerre érnek a járdának ehhez a nem több mint másfél-két méteres "kitüremkedéséhez". Jó lenne a járda ívét kiigazítani és annyi járdaterületet úttestté átalakítani, hogy a jobb szélső forgalmi sáv szélessége egyáltalán ne változzon ezen a szakaszon, így biztosítva legyen, hogy kerékpárosok és gépjárművek folyamatosan tudjanak egymás mellett haladni a forgalmi sávban.
Ezen túl még egy kerékpáros nyom felfestése is növelné a biztonságot - sok nagyobb sebességgel vidékről érkező jármű nem is számít arra, hogy kerékpáros fog elé kerülni ezen a részen, aki mellett nem fér el és fékeznie kell, viszont ha lenne kerékpáros nyom, akkor minden sofőr jobban számítana kerékpárosokra és kisebb lenne az esélye váratlan balesetveszélyes helyzetek kialakulásának (főleg, mert az út korábbi szakaszán közös busz és kerékpáros sáv volt, tehát a 70 km/h sebességű úton a városba érkezők konkrétan ezen a pár méteren kerülnek először egy sávba kerékpárosokkal, ezért sincsenek sokan erre felkészülve).
Hozzászólások
Az előző válaszunkban leírt szakmai álláspontunkat továbbra is fenntartjuk.
Tisztelettel,
BUDAPEST KÖZÚT Zrt.
Forgalomtechnikai Igazgatóság
Tel: +36 30 774 1100 | e-mail: bud...
A IX., Soroksári úton a sávok szélessége megfelel az érvényes előírásoknak.
A kérdéses területen több nagy beruházás előkészítése folyik, melyekhez kapcsolódóan a Soroksári út ez...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00067592
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, melyet továbbítottunk a probléma megoldásában illetékes Budapest Közút Zrt...