Megszüntetett kerékpárút átvezetések (Weiss Manfréd út - Kvassay Jenő út)
FRISSÍTÉS: 2021.03.15.
Bejelentő írja:
"Kiraktak néhány útépítésre figyelmeztető táblát, egyéb változás nem történt. Néhány tábla továbbra is fejmagasságban van. A kerékpárutat jelző táblák egy-egy helyen még mindig hiányoznak. Egyszerűen nem veszik komolyan a kerékpáros közlekedők biztonságát."
------------------------
FRISSÍTÉS 2020.10.20.:
"Kérem elküldeni válaszomat az illetékesnek. Egyébként meg a válaszuk óta eltelt 1 hónapban sem történt semmilyen korrekció, még a jogosnak véltek hibákat sem javították ki."
-----
FRISSÍTÉS 2020.09.25.:
"Jelzem, hogy bejelentésemre az illetékes 80 nap elteltével válaszolt, holott kifejezetten kértem, hogy kezelje soron kívül azt.
Az illetékes úgy állítja be a helyzetet, mintha a gyalogosátkelőhelybe vezetett kerékpárutak megfelelnének az útügyi előírásoknak, holott - bár nem vagyok szakértő - de tudomásom szerint ez nincs így. Mivel az utat keresztező kerékpárutak (kerékpáros átvezetések) az új forgalmi rend szerint nem lettek felfestve, így az ide érkező kerékpárutak (vagy gyalog- és kerékpárutak) hivatalosan megszakadnak, melyet a kerékpárút vége (vagy gyalog- és kerékpárút vége) táblákkal kellene jelezni. Miután ilyen táblák nem kerültek ki egyik helyszínre sem, továbbra is fenntartom, hogy a jelenlegi forgalmi rend szabálytalan és veszélyes!
A Kvassay Jenő útnál sem délről, sem északról érkezve nincs kint az "úton folyó munkák" tábla, amire hivatkoznak. Kérem ellenőrizni és a táblákat pótolni!
A déli oldalon elkészült kerékpárút korrekció bár valóban csökkenti annak a veszélyét, hogy a kerékpáros a régi átvezetés felé kanyarodjon, ugyanakkor nem akadályozza meg, mivel a kerékpárút vörös térkőburkolata továbbra is oda vezeti a kerékpárost (értsd a veszélyesnek ítélt kerékpárút szakasz, nincs lezárva és a veszély sincs jelezve, mint ahogy feljebb írtam).
Ugyanitt a szabálytalan magasságba áthelyezett táblák tovább rontják annak esélyét, hogy a kerékpáros sérülés nélkül megússza az átkelést. Kérem a táblák áthelyezését!
Az illetékes összefoglalásában arra a következtetésre jut, hogy a kompromisszumos megoldás minden közlekedő számára előnyös és senkinek nem okoz érdemi hátrányt. A bejelentés éppen arról szól, hogy ez a forgalmi rend több ponton is hátrányba hozta a kerékpárosokat (hiányzó átvezetések, kerékpárút nyomvonalába telepített villany- és táblaoszlopok, fejmagasságban elhelyezett táblák, stb).
Kitér arra is, hogy az útszakaszon érdemi gyalogos forgalom nem jellemző. Kérdem én, akkor miért a kerékpárutak lettek megszakítva a gyalogos forgalom érdekében? Az elmúlt héten is naponta 1300 - 1500 kerékpáros áthaladást regisztrált a közeli mérőpont. Miért nem lehetett a forgalmi adatok figyelembevételével döntést hozni, illetve miért nem lehet a korábban meghozott hibás döntést korrigálni? Ha nem jelentős a gyalogos forgalom, akkor talán nem a gyalogosátkelőket, hanem a kerékpáros átvezetéseket kellett volna megtartani. Hacsak nem kerékpáros forgalomcsökkentés az igazi cél.
Szeretném ha a fent leírtak alapján felülvizsgálnák álláspontjukat.
Továbbra is bizakodva várom a válaszukat, valamint addig is a hiányzó táblák pótlását, és a szabálytalanul elhelyezettek kijavítását."
-----
FRISSÍTÉS 2020.09.22.:
A Budapest Közút válasza:
"Tisztelt Bejelentő!
A Kvassay híd felújításához kapcsolódó ideiglenes kerékpárút megszűntetésekkel kapcsolatos bejelentésére, válaszunk a következő:
A Wess Manfréd út – Wein János út csomópontjában, a meglévő sávok megtartása (és az újonnan bevezetett buszsáv) miatt át kellett építeni a gyalogos és kerékpáros létesítményeket, és a szigeteket. A rendelkezésre álló szűk terület (egyik oldalról a HÉV töltés, a másik oldalról az üzemanyagtöltő állomás határolja) miatt ez csak úgy valósulhatott meg, hogy közös, elválasztás nélküli gyalog-és kerékpárút került kialakításra közel 70 méter hosszon. Az előírás szerint, a kerékpáros létesítmények típusváltásánál, ha a kerékpárút gyalog-és kerékpárútként folytatódik, akkor csak az új szakasz típusát jelző táblát kell alkalmazni, a megszűnőét nem. A szakasz elején és végén a megfelelő („Elválasztás nélküli gyalog-és kerékpárút”) jelzőtáblák kihelyezésre kerültek, a MOL kút melletti részen pótóljuk ezt a hiányosságot.
A Kvassay Jenő út – Hajóállomás utca csomópontban a buszsáv is átvezetésre került, emiatt a középszigetek méretét csökkenteni kellett. Ennek következtében szükséges volt a kerékpárút korrekciója, és a korábbi elválasztott gyalog-és kerékpárút helyett, itt is elválasztás nélküli gyalog- és kerékpárútként került átvezetésre. A kerékpárúton „Úton folyó munkák” táblával jelezve lett a változás, mindkét irányból. A csomópont déli oldalán lévő kerékpárút korrekció, a gyalogátkelőhöz vezeti a kerékpárosokat, nehogy a régi átvezetés felé menjenek, mert a kiemelt szegély balesetveszélyes.
A HÉV pótlása miatt kialakult megnövekedett forgalom elvezetését, a tömegközlekedés előnyének biztosítását főként a fenti csomópontokban csak a fenti műszaki megoldásokkal lehetett reálisan megvalósítani. A Weiss Manfréd út mellett a kerékpáros forgalom a mai forgalmi rend mellett is biztonságosan le tud bonyolódni, hiszen az érintett szakaszon érdemi gyalogos forgalom nem jellemző. Véleményünk szerint a fenti kompromisszumos megoldás az összes közlekedőt tekintve előnyös, és egyik közlekedési szegmens számára sem okoz jelentős, érdemi hátrányt. Sajnálatosan egy-egy közterületi munkavégzés szinte minden esetben kellemetlenséggel, és a megszokott infrastruktúra bizonyos mértékű korlátozásával jár, amely kapcsán kérjük szíves megértését.
Természetesen a munkálatok befejeztével visszaáll az eredeti forgalmi rend.
A hiányzó jelzőtábla pótlásáig szíves türelmét kérjük."
-----
Kérem a Budapest Közutat, soron kívül reagáljon az alábbi kérdésekre és problémákra. Naponta 1000 - 1800 kerékpáros áthaladást akadályoz, veszélyeztet a hanyag, félkész(?) munkájával.
Weiss Manfréd úti kerékpáros számláló: http://www.eco-public.com/public2/?id=100033986#
A problémák:
- A Weiss Manfréd út, Wein János út találkozásánál található MOL benzinkút be- és kihajtójánál a kerékpárút átvezetések megszüntetésre kerültek (tábla nem jelzi a kerékpárutak végét). A két átvezetés helyére sárga színnel gyalogosátkelőhelyeket festettek.
- A két átkelőhely között déli irányból érkezve nincs gyalog- és / vagy kerékpárút tábla kihelyezve, így arról a kerékpáros jogilag le lett tiltva (vagy tolja, vagy a benzinkúton keresztül hajt tovább). Észak felől érkezve, ugyanez a felület gyalog- és kerékpárút táblával van jelölve.
(zárójeles megjegyzés, hogy a kerékpáros nyomvonalba sikerült lámpaoszlopokat telepíteni, bár tudom hogy ez nem Budapest Közút hatáskör, de nem lett volna baj, ha az oszlopok legalább egy oldalra kerülnek és nem kell szlalomozni miattuk.)
- A benzinkúttól délre a tábla szerint "osztatlan" gyalog- és kerékpárút, míg az útburkolati jelek szerint "osztott" gyalog- és kerékpárút található, mely félreértésékre adhat okot. A Wein János úti kereszteződésben megmaradt (illetve az újraburkolt részen újrafestett átvezetés) is ide tereli a kerékpárost, amely nyomvonalba a korábbiakhoz képest egy lámpaoszlop is bekerült.
- A Kvassay Jenő út, Csepel rakpart, Hajóállomás utca csomópontban részben eltávolításra kerültek a kerékpáros átvezetések, valamint a kerékpárosokra vonatkozó fényjelző készülékek is. A szigeteken gyakorlatilag csak gyalogosátkelőhely szélességű felület maradt, így ott kerékpáros és gyalogos már nem-igen fér el egymás mellett. Különösen akkor problémás, ha a kerékpáros a Hajóállomás utca felé azaz a főútra merőleges irányban akar kanyarodni, ilyenkor gyakorlatilag kénytelen megállni keresztben, ezzel akadályozva a főúttal párhuzamosan haladókat. Másik kérdés, hogy hogyan jut oda, hiszen az átvezetések eltűntek (tábla megint csak nem jelzi a kerékpárút megszűnését).
- A csomópont délkeleti sarkán készült a kerékpárútról leváló út, friss aszfalt burkolattal (fej- vállmagasságban belógó táblákkal - veszélyes!), mely feltehetően a szigeteket kikerülve, de még a Csepel rakpart felől érkezők stopvonala előtt tud majd a Soroksári út felé továbbhajtani. Pici hiányosság, hogy ez most a sziget, kiemelt járdájába ütközik.
A kérdések:
- Egyfelől két hét elteltével, már nem látok nagy sürgést a területen, úgyhogy tartok tőle, hogy ezt így most késznek tekintették. Mennyire végleges a jelenlegi kialakítás? Ha nem az, mikor folytatják a munkát?
- Másfelől, ez a jelenlegi forgalmi rend hátrányosan érinti a kerékpárral közlekedőket (szűkebb felületek, számos kikerülendő akadály). Mit lehet arról tudni, hogy a HÉV pótlás végeztével, visszaáll-e a korábbi forgalmi rend a kerékpárutak tekintetében, vagy ezt kell majd megszokniuk az arra közlekedőknek?
A magam és a több mint 1000 kerékpáros nevében, akik az útvonalat rendszeresen használják, bizakodva várom válaszát.
Hozzászólások
Álláspontunkat fenntartjuk, miszerint a Weiss Manfréd út mellett a kerékpáros forgalom a mai forgalmi rend mellett is biztonságosan le tud bonyolódni. Sajnos a munkálatok és átépí...
Tisztelt Járókelő.hu !
Ezúton tájékoztatom, hogy levelét érkeztettük az FPH_KOZP- 138528 /2020-as érkeztetőszámon és továbbítottuk a Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Főosztálya részére.
T...
Időközben olyan hírek láttak napvilágot, miszerint a HÉV pótlás megmarad a Kvassay felújításának elkészülte után i...
Ezúton tájékoztatom Önöket, hogy levelüket érkeztettük az FPH_KOZP-123780/2020-as érkeztetőszámon és továbbítottuk a Főpolgármesteri Hivatal Városigazgatóság Főosztá...
Az illetékes úgy állítja be a helyzetet, mintha a gyalogosátkelőhelybe...
A Kvassay híd felújításához kapcsolódó ideiglenes kerékpárút megszűntetésekkel kapcsolatos bejelentésére, válaszunk a következő:
A Wess Manfréd út – Wein János út csomópontjában,...