Megoldatlan

Beláthatatlan átkelőhely

FRISSÍTÉS 2020.03.13.:

"A bejelentésem egy valós veszélyhelyzetről szól, melyet a válaszadó nem oldott meg. A kresz az autó-autó kereszteződésekben előírja, hogy beláthatónak kell maradjon a kereszteződés, hogy az érkező közlekedő felek időben meglássák egymást. Bár valóban segít valamit a 30-as korlátozás, de tény, hogy az ilyen átvezetésekben a közlekedő feleknek még annyi esélyük sincsen a biztonságos áthaladás ról meggyőződni, mint amennyi esélyt a kresz az autó-autó kereszteződésekben kötelezően előír. Fontosnak tartom, hogy ha a kresz a két autó keresztező forgalmánál nevesítetten teszi kötelezővé a kereszteződés beláthatóságát, akkor a nyilvánvalóan sérülékenyebb gyalogos kontra több-tonnás-autó forgalmi kereszteződésekben ennél inkább mégnagyobb figyelmet kellene fordítani arra, hogy a gyalogosnak lehetősége legyen az az autók számára megadni az elsőbbséget, illetve hogy éppen az ilyen lakóterületi utakon felmerülő gyerek-forgalmat az autóvezetőknek legyen lehetőségük kivédeni.
Ahogyan bejelentésemben is leírtam, sajnos előre éreztem, hogy a "forgalomtechnikai igazgatóság" nem tud előrébb látni a kötelezően betartandó kresz szabályoknál, (hiszen igen sok esetben annak sem felelnek meg az intézkedéseik) így már a bejelentésemben is jeleztem, hogy az ehhez hasonló nyilvánvaló gyalogos-autós kereszteződéseket is legalább annyira meg kellene védeni, mint amennyire a kresz az autó-autó kereszteződéseket védi meg. ... Sőt: az ilyen autó-gyalogos kereszteződéseket éppen annak okán, hogy jellemzően lakóterületen szaladgáló gyerekek kontra 1 tonnás autók találkozásáról szólnak ... inkább jobban kellene biztosítani, mint az autók egymással történő koccanásáról szóló kereszteződéseket.
Kérem tehát a bejelentésem visszanyitását és az ilyen kereszteződéseknek VAGY a legalább olyan mértékű beláthatóságának kialakítását, mint amit az autó-autó kereszteződésekre nézve a jogszabály is előír (megalapozva azzal, hogy a gyalogos mégis sérülékenyebb mint egy autó, tehát ne alakítsunk ki rá nézve veszélyesebb környezetet).. VAGY kérem a kresz szíves módosítását, hogy abban a jóval sérülékenyebb gyalogosok is minden tekintetben legalább egyenrangúan védendőek legyenek, vagy inkább jobban, mint a karosszériákkal rendelkező többtonnás járművek.

Amúgy a "Forgalomtechnikai Igazgatóság" azon mondatát, miszerint "a gyalogosok KRESZ szabályok szerint elvárt magatartása esetén nem alakulnak ki konfliktusok" súlyos gondolkodásmódbeli tévedésnek tartom: Ezzel a kommunikációval ugyanis elmondható, hogy az ország minden közlekedési balesete el van kerülve... őszerintük semmin nem kellene javítani és éppen jól van így hogy ennyien halnak és nyomorodnak meg az utakon hétről hétre?! A kresz ugyanis már az első mondataiban leírja, hogy mindenki csak úgy közlekedhet, hogy ne veszélyeztessen másokat. Demagógia akkor erre hivatkozva forgalmi kereszteződéseket direkt és tudottan veszélyesebbre kialakítani autó kontra gyerek között (tudottan éppen lakóterületen!) ,mint autó-autó között...hiszen "a gyalogos szabályosan közlekedve nem kerül konfliktushelyzetbe"! A forgalomtechnikai igazgató úr/hölgy még nem járt kint az utakon? Hol él? Hogyan engedheti meg magának ezt a fajta kommunikációt? Nem kellene a forgalomtechnikai igazgatót egyszer, csak egyetlen egyszer elvinni egy gyermekgázolás sérültjét és annak hoizzátartozóit közvetlenül a (jobb esetben) traumatológián meglátogatni?! És ott mondja el, hogy nem tartja igazgató úr fontosnak, hogy a gyalogosok és autók között még annyi lehetősége sem legyen a "konfliktushelyzetek" kivédésére az autóknak, mint amekkorát az autó-autó között (jaj nehogy megsérüljön a fényezés) az autók megkapnak.

Kérem a bejelentés szíves újranyitását és a kresz szíves módosítását a gyalogosok megfelelő helyre kerüléséig. Köszönettel"

-----

FRISSÍTÉS 2020.03.12.:

A Budapest Közút válasza:
"Társaságunkhoz érkezett megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy a Főváros területén számos ehhez hasonló helyszín van, ahol a járműforgalommal szemben a gyalogosoknak nincs elsőbbsége, kijelölt gyalogátkelőhely nincs, a járművek parkolás lehatárolása pedig alapvetően csak a gyalogosok akadálymentes áthaladását teszik lehetővé. Az jelzett útszakaszon egyébként minimális a járműforgalom, a járművek alacsony sebességgel közlekednek (mivel 30 km/órás csökkentett sebességű zónán belüli utcát érint az észrevétele), a gyalogosok KRESZ szabályok szerint elvárt magatartása esetén nem alakulnak ki konfliktusok. A várakozási rend módosítását mindezek miatt nem tervezzük."

-----

A jelzett helyen egy gyalogos-átvezetés (gyalogút) keresztezi az autóutat. A gyalogút számára le és felhajtó-süllyesztés is van, hogy kerekesszékesek és kisgyerekkel sétálók, babakocsisok, idősek is könnyen átjussanak ...
Sajnos azonban föltehetően a KRESZ nem tekinti az ilyen gyalogos-autós kereszteződéseket "útkereszteződésnek", vagyis föltehetően nem írja elő jogszabály az adott helyen a pár méter meghagyását parkoláskor, hogy látható maradjon az átkelő gyalogos.
Ráadásul még föl is van festve a parkolóhely közvetlenül a gyalogos átkelási hely elé. (Így aztán jogszerűen parkolnak autók közvetlenül az átvezetés mellett.)
Kérem a helyszín parkolási rendjének átalakítását olyanra, hogy a lelépő gyalogosok láthatóak legyenek. (Kb egy parkolóhely lezárása?)
Kérem továbbá a KRESZ olyan formán történő megváltoztatásának kezdeményezését, hogy a hasonló gyalog-autós kereszteződések is kereszteződésnek minősüljenek, és eleve ki se alakulhasson ilyen helyzet, hogy szabályosan parkolhasson a lelépő gyalogosok mellett jármű.

Probléma helyszíne
Budapest III. kerület, Óbuda-Békásmegyer, Kiscelli u. 7-9

Hozzászólások

  • Járókelő Zsófi lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A

    https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/60544/belathatatlan-atkelohely bejelentésre a következő választ adjuk:

    Tisztelt Rózsa Géza Úr!

    Sajnáljuk, hogy korábbi válaszun
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Captain Traffic hozzászólt a bejelentéshez.

    Ez egy lakótelep közepi, 0 forgalmú zsákutca, ilyen erővel bármelyik két autó közül kilépve elgázolnak, és meghalsz...
    Ha rettegsz, akkor ne menj ki az utcára...
  • Járókelő Ügykezelő elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Járókelő Ügykezelő megváltoztatta a bejelentés leírását "A jelzett helyen egy gyalogos-átvezetés (gyalogút) keresztezi az autóutat. A gyalogút számára le és felhajtó-süllyesztés is van, hogy kerekesszékesek és kisgyerekkel sétálók, babakocsisok, idősek is könnyen átjussanak ... Sajnos azonban föltehetően a KRESZ nem tekinti az ilyen gyalogos-autós kereszteződések...

  • Járókelő Ügykezelő megváltoztatta a bejelentés nevét "a gyalogos átvezetésnél parkoló jármű miatt nem láthatják egymást a leendő incidens résztvevői"-ról "Beláthatatlan átkelőhely"-ra.

  • Rózsa Géza hozzászólt a bejelentéshez.

    Tisztelt Járókelő! A bejelentésem egy valós veszélyhelyzetről szól, melyet a válaszadó nem oldott meg. A kresz az autó-autó kereszteződésekben előírja, hogy beláthatónak kell maradjon a kereszteződés,...
  • Járókelő Adminisztrátor lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Rózsa Géza bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    2
    Válaszra vár
    2

    Hiányzó tábla - sebességmérés

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Szentendrei út (III. kerület, Óbuda-Békásmegyer)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Hiányzó zsákutca tábla?

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Ladik utca (III. kerület, Óbuda-Békásmegyer)
  Vissza az oldal tetejére