Kerékpáros kétirányúsítás
FRISSÍTÉS 2020.02.04.:
A Budapest Közút válasza:
"A tárgyi megkeresése kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk:
A Veres Péter útnak a HÉV pálya északi oldalán húzódó közel 3 km hosszú útpályáján a kerékpáros infrastruktúra elhelyezését Társaságunk már vizsgálta. Az Útügyi Műszaki Előírások és a jogszabályok alapján figyelembe kell venni az egyes útszakaszokon a keresztmetszeti szélességet, a forgalomnagyságot, a csomópontokon történő átvezetés lehetőségét, ill. csomóponti kapcsolatainak kialakítását, ingatlanok elhelyezkedését, kiszolgálását. A szakaszok mindegyike tartalmazott olyan elemet, amely megakasztotta a további tervezhetőséget.
A teljes útszakasz átalakítása üzemeltetési forrásból nem finanszírozható, ilyen mértékű átalakítás önálló beruházásként, külön erre a feladatra biztosított beruházási forrás alapján valósítható meg. Társaságunk hatályos beruházási engedélyében a tárgyi feladat nem szerepel.
A kerületi önkormányzat vagy a BKK Zrt. beruházásában, a fent leírt akadályok kiküszöbölésével, átépítésével megtervezhetők az egyes szakaszok. Tudomásunk szerint jelenleg a XVI. ker. Polgármesteri Hivatal beruházásában előkészítés alatt van a „XVI. ker. közlekedésbiztonsági és kerékpáros fejlesztések” tárgyú projekt, amelynek keretében az érintett szervizút egyes szakaszain – jellemzően a HÉV átjárók környezetében – kialakításra kerül a biztonságos kétirányú kerékpáros infrastruktúra.
Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását."
-----
Tisztelt Budapest Közút!
Kérem Önöket, hogy fontolják meg a lehetőségét a Veres Péter úttal párhuzamosan futó, szintén Veres Péter útnak nevezett mellékutca besorolású út kerékpáros kétirányúsítását a Sarjú út 2. és a Sashalmi sétány 14. szám között, hogy a kerékpárral közlekedők egy gyors, akadálymentes és nyugodt közlekedési korridort kaphassanak a kerület érintett szakaszán.
Meglátásom szerint ehhez csak néhány, az út szélessége miatt (?) kihelyezett egyirányú tábla kivéve kerékpár kiegészítő táblával történő ellátására lenne szükség.
Ahogy az a csatolt Google térképen is látszik, az általam javasolt útnak az egyetlen, akadálytalan közlekedést lehetővé tevő alternatívája a Margit utca lenne, ott azonban jelentősebb forgalom bonyolódik, sok a parkoló autó, illetve a megengedett max 40 km/h-s sebességet sem sokan tartják be az út védettsége miatt.
Válaszukat előre is köszönöm.
Hozzászólások
Számunkra is fontos a Veres Péter út belső útjának kétirányú kerékpározhatósága. Felvesszük a kapcsolatot a Budapest Közút Zrt-vel, hogy a kétirányú kerékpáros kapcsolat kialakít...
A tárgyi megkeresése kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk:
A Veres Péter útnak a HÉV pálya északi oldalán húzódó közel 3 km hosszú útpályáján a kerékpáros infrastruktúra elhelyez...
alternatívaként ott van a kerékpár út az úttest másik oldalán