Kiscelli utca 30-as övezet
FRISSÍTÉS 2020.04.08.:
A bejelentő hozzászólása:
"Azért tűnhet úgy, hogy mindenki számára egyértelmű a jelenlegi forgalmi rend, mert a Solymár utcából érkező autósok nem akarnak minden áron (azaz akár egy ütközés árán is) élni az elsőbbségükkel és nem hajtanak ki a Kiscelli utcán haladók elé, akikben (nem meglepő, hogy) fel sem merül, hogy egy látványosan keskenyebb és kisebb forgalmú - nem mellesleg T elágazás szárában lévő - utcának elsőbbséget kellene adjanak.
Érdekelne a Budapest Közút magyarázata arra, hogy a forgalomszabályozásra vonatkozó jogszabályok egyes pontjait miért hagyják figyelmen kívül.
Az autósok érdekes módon nem válogathatnak a KRESZ szabályok között, pl. hogy "indexelek, de a sebességhatárokat nem tartom be". A közútkezelő miért tehetné meg ezt?"
-----
FRISSÍTÉS 2020.04.07.:
A Budapest Közút válasza:
"Sajnáljuk, hogy korábbi válaszunkat nem fogadta el, társaságunkhoz érkezett ismételt megkeresésével kapcsolatban pedig tájékoztatjuk, hogy az Európai Unió Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) keretében a BKK Zrt. tervezteti a Szőlő utca, valamint a Kiscelli utca Szőlő utca és Pacsirtamező út közötti szakaszának 30 km/h-s korlátozott sebességű övezetbe történő bevonását az útszakasz forgalomcsillapítása érdekében, így a zónahatár módosítása egyéb forgalomcsillapító intézkedésekkel együtt abban a projektben valósul meg.
Megjegyeznénk, hogy a közlekedők számára a jelenlegi forgalmi rend is egyértelmű, álláspontunk szerint balesetveszélyt – éppen az alacsony megengedett sebesség miatt – nem okoz, így ezen a helyszínen a közeljövőben nem tervezünk forgalmi rend módosítást."
-----
FRISSÍTÉS 2020.03.11:
Bejelentő hozzászólása:
"miért nem merült fel bennük a zónahatár kereszteződéshez való áthelyezése?
Ez esetben az általuk is hivatkozott jogszabály nagy részének megfelelne a forgalmi rend - kivéve talán a 10.2.1.1. a) pontot, miszerint:
"Korlátozott sebességű övezetben az azt határoló utaknak le kell vezetniük a terület átmenő forgalmát ... "
...de ez szerintem sem a világ vége, ellenben a jelenlegi állapot balesetveszélyes."
-----
FRISSÍTÉS 2019.11.29.:
A bejelentő hozzászólása:
"Ha már semmibe veszik a jogszabály 10.2.1.1. pontját, megtehetnék ezt a 10.2.1.3. ponttal is..."
-------
FRISSÍTÉS 2019.11.29.:
A Budapest Közút válasza:
"A Kiscelli utca valóban gyűjtőút funkciót lát el, és hálózati okok miatt nagyobb a rajta áthaladó forgalom, mint megkeresésében hivatkozott Solymár utcában. Ezt az áthaladó forgalmat nem tudjuk kitiltani, ugyanakkor a forgalom növekedését sem szeretnénk ebben az utcában segíteni, ezért került bevonásra a 30 km/órás csökkentet sebességű zónába forgalomcsillapító szándékkal. Önnek igaza van abban, hogy a jogszabályok előírásainak való jobb megfelelés érdekében a Kiscelli utca átmenő forgalmát is jelentősen vissza kellene szorítani annak érdekében, hogy hasonló nagyságú forgalmat bonyolítson le a keresztező útvonalakkal, ugyanakkor hálózati szempontból nehezen pótolható ez az utca, így az átmenő forgalom jelentősebb korlátozására nem látunk lehetőséget. A hatályban lévő, utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII.21.) KM rendelet 10.2.1.3. pontja szerint forgalomcsillapított övezetben pedig csak egyenrangú kereszteződések lehetnek a körforgalmak kivételével. Ennek okán a forgalmi rend módosítását nem tervezünk."
-----
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet
"10.2.1.1. Korlátozott sebességű övezetben
a) az azt határoló utaknak le kell vezetniük a terület átmenő forgalmát, ..."
"15.1. Egyenrangú útkereszteződést olyan utak kereszteződésénél lehet kialakítani, amelyek
- keresztmetszeti kiépítettsége közel azonos,
- forgalomnagysága egymással közel azonos, és
- megelőző útkereszteződésükben főútvonalnak nem voltak kijelölve."
Ezek alapján szeretném megkérdezni, hogy a Kiscelli utca milyen apropóból került bele a 30-as zónába és miért egyenrangú a Solymár utcával. (Így, hogy a zónában van értem, miért az, de nem értem, miért lehet benne.)
Hozzászólások
Tisztelt Bejelentő!
A Kiscelli utca gyűjtőút funkciót lát el, hálózati okok miatt nagyobb a rajta áthaladó forgalom, mint a...
Azért tűnhet úgy, hogy mindenki számára egyértelmű a jelenlegi forgalmi...
A
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/54049/kiscelli-utca-30-as-ovezet bejelentésre a következő válast adjuk:
Tisztelt Bejelentő!
Sajnáljuk, hogy korábbi válaszunkat...
Ez esetben az általuk is hivatkozott jogszabály nagy részének megfelelne a forgalmi...
Ilyen nincs, hogy elismerik, hogy jogszabályba ütközik valami, de nem kívánnak változtatni rajta.
Hivatkozva az 54049-es számú bejelentésre, a következő választ adjuk:
Tisztelt Bejelentő!
Hivatkozva bejelentésére a Kiscelli utca kapcsán, a következő tájékoztatást adjuk:...