Akadályokkal teli kerékpár nyomvonal
FRISSÍTÉS 2019.12.04.:
Üdvözlöm a többi lábon és keréken közlekedő nevében a parkolást akadályozó oszlopok telepítésére tett erőfeszítést.
Ugyanakkor a válasz alapján úgy érzem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Nem gondolom, hogy védett kerékpározható szakaszok lennének ezek a területen. A korrában mellékelt útvonal viszont napi szinten sok kerekező által van használva és pont a legkritikusabb pontokon a legveszélyesebb minden gyalogos–kerékpáros úton közelekedőnek.
Ettől függetlenül a táblák egyértelműsítése, mindkét irányból megerősítése, felújítása minden környéken közlekedőnek segíthetne. Ehhez nem kéne semmi újat kitalálni.
Az viszont látszik, hogy ezt a nagy témát érdemes feldarabolni a kritikus pontokra és az önkormányzatot megkeresni vele.
-----
FRISSÍTÉS 2019.12.04.:
A Budapest Közút válasza:
"A kérdéses útszakaszokon a kerékpározás mellett egyéb közlekedési és nem közlekedési célú igényeket is kell szolgálni, így létesültek több helyen is vendéglátó teraszok. Az övezetekben nincs kijelölve olyan elválasztott terület, ahol a kerékpárosok „védett”, akadálymentes útvonalon közlekedhetnének. Az ilyen övezetekben a kerékpárosok a gyakorlatban bárhol, a gyalogosok veszélyeztetése nélkül legfeljebb 10 km/h sebességgel közlekedhetnek. Megjegyezzük, hogy a Reviczky utca torkolatánál a parkolásgátló oszlopok telepítésére a kerületi Önkormányzat intézkedhet, az erre vonatkozó igényt jeleztük az Önkormányzat felé. A kerékpárosok kevésbé akadályoztatott közlekedését segítendő egyéb forgalomtechnikai intézkedést nem tudunk tenni."
-----
A Kálvin tér–Baross utca–Reviczky utca–Mikszáth Kálmán tér–Krúdy Gyula utca kerékpáros útvonal több helyen akadályozva van, amit relatív könnyen orvosolni lehetne.
Az első ilyen hely a Baross utcai szakasz. Ez egy gyalogos–kerékpáros út, aminek a fás, árnyékos (egyben koszos, büdös és feltöredezett útburkolatú) szakasza kerékpárral nehezen járható különböző akadályok miatt (teraszok és egy könyvárus stand). Emiatt a Kálvin tér felől egy táblán a javasolt kerékpárútvonal a park külső felén, a kerékpártámaszok mellett vezet. Ez a tábla sem feltétlenül könnyen észlelhető, de a másik irányban ilyen tábla nincs.
Ez az útvonal két éles kanyar után a Fecske presszó és a Szabó Ervin könyvtár közé vezet. Itt egy olyan szűk helyen kéne kikecmeregnie a kerékpárosnak, amit egy kiterjedt terasz, egy járda és egy bokros rész közöl és a hely kb. 1 méter, amit feltöredezett apró macskakő borít. Ezen a ponton szűnik meg a gyalog–kerékpáros zóna is és a kerékpárosokat átvezetnék az úttestere. A teraszon túlnyúló székek és asztalok rendszeresen akadályozzák a szabad áthaladást. A járdán tilosban parkoló autók gyakran a teraszra is teljesen ráállnak, ami miatt nemcsak kerékpárral, de gyalog is nehéz itt áthaladni.
A könyvtár melletti járdán értelemszerűen tilos kerékpározni és nem is nagyon van rá hely. A gyakran teljesen eltorlaszolt szakasz miatt mégis a járdára kényszerülnek a kerékpárosok. Ez egy érzékeny terület, odafigyelést igényel gyalogosok és kerékpárosok részéről is a közös szakaszon való biztonságos haladás. Senkinek sem ideális a mostani helyzet. Ezen a szakaszon nagyjából 3–5 parkolásgátló oszlop megoldaná az autós problémát, amik között a gyalogosok és kerékpárosok átférnek, így akadálytalanul lehetne továbbhaladni ezen a ponton.
A Mikszáth Kálmán tér és a Horánszky utca közötti szakasz 9–17 és 21–6 óra között gyalogos–kerékpáros zóna. (Az ezen kívül eső időszakban nem tudom minek minősül.) A szemészeti klinika kukái este 9 óra után sorfalként teljesen eltorlaszolják a be- és kivezető utat.
A Krúdy Gyula utca gyalogos–kerékpáros szakasza és a Horánszky utca sarkán található egy újabb gócpont, ahol nehéz kerékpárral áthaladni. A sarkon lévő vendéglátóhelyek teraszai nagyon leszűkítik a teret. Gyalogosan is szűk, gyalogosan és kerékpárral kimondottan kihívás itt áthaladni.
A kerékpáros nyomvonal innen a Horánszky utcán halad tovább, ami egy éles balkanyarral oldható meg. A terasz mellett inkább szabálytalanul, gyakran a járda jelentős részét elfoglalva parkoló járművek miatt gyakran nem lehet kifordulni az úttestre kerékpárral, mert fél méter hely sem marad. A kerékpárról leszállva sem lehet abszolválni a műveletet. Ez is pontosan ugyanolyan kritikus terület, mint a Reviczky–Baross utca találkozása. Az itt kialakított parkoló és az erre még tilosban parkoló autók teljesen megtörik a folyamatos kerékpáros haladás lehetőségét és balesetveszélyes helyzetet alakítanak ki. Ezen a ponton is a parkolóhelyek és a tilosban parkolás felszámolását javasolom fizikai akadályokkal, amik a kerékpáros áthaladást nem akadályozzák. Természetesen a közterület felügyelet munkája is szükséges lenne, de erre tapasztalatom alapján kevés esély látszik.
Fontos megjegyezni, hogy bár csak az egyik irányból soroltam fel a problémákat ez egy kétirányú útvonal, mindkét irányból szükséges kitáblázni és biztosítani az akadálytalan és biztonságos áthaladást.
(13 képet akartam megosztani, de csak 5-öt enged a járókelő.hu)
Hozzászólások
Ugyanakkor a válasz alapján úgy érzem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Nem gondo...
A kérdéses útszakaszokon a kerékpározás mellett egyéb közlekedési és nem közlekedési célú igényeket is kell szolgálni, így létesültek több helyen is vendéglátó teraszok. Az övezet...
Örüljél, hogy közterültes nem parancsol le a kerékpárodról a Váci utcához hasonló szakaszon- értsd: Könyvtár és Kálvin közti szak...
A kimaradt képeket, ide kommentbe is fellehet tölteni, és utólag hozzáadjuk a bejelentéshez.