Megtévesztő kerékpáros infrastruktúra a Petőfi hídon
Régóta fennálló helyzetre szeretném felhívni az illetékesek figyelmét.
A Petőfi hídon mindkét irányba -még évekkel ezelőtt- olyan felfestéses terelés lett kialakítva, ami a járdára tereli a kerékpárforgalmat. Ezzel több probléma is akad.
A Boráros tér irányából haladva az úttestről a járdára felhajtva csak egy gyalogos és egy kerékpáros útburkolati jel található. A KRESZ viszont csak a kerékpár piktogramm útburkolati jelet ismeri (18. § (1), p/2. * „Kerékpárosok közlekedésére kijelölt úttest”) a gyalogos-t nem.
Így viszont a járda se nem kerékpárút se nem gyalog-kerékpár út. Önmagában a felfestés nem jelzi az útvonal típusát.
Még érdekesebb a helyzet Budáról Pest fele haladva a híd déli oldalán. A kerékpáros megérkezik a járdán vezetett gyalog-kerékpárúton, majd egy gyalog keréékpárút vége táblával találkozik. Innentől a járdán haladnia tovább tilos. Ellenben a pesti oldalon egy hasonló (egyébként különösen veszélyes) kerékpáros bevezetés van az úttestre.
Amennyiben a kerékpáros nem kíván szabályt szegni, akkor az úttesten halad, ahol viszont gyakoriak a ledudálások, és konfliktusok (interneten több ilyen videó fellelhető), mivel a gépjárművezetőket is megtéveszti a gyalog-kerékpárútra hasonlító infrastruktúra.
(A fényképek február végén készültek, de a problééma jelenleg is fennáll.)
Hozzászólások
A válasz BULLSHIT, a bejelentés nem megoldott.
A Petőfi híd nem műemlék; ellenben eredetileg és az 1952-es újjáépítéskor is volt rajta kerékpársáv, csak 1980-ban szünt...
Köszönettel,
Az adminok
Budapest hídjai olyan időben épültek, amikor a kerékpáros közlekedés vagy nem volt még érdemi közlekedési mód a városban, vagy a közúti közlekedés nagysága jóval kisebb volt. Mind...