Csapnivaló bicikliút a budai rakparton II.
2017.04.01.
Az illetékes 2014. június 12. napján kelt válaszában a gyalog-és kerékpárút felúíjtását ígérte. Mikorra várható?
----
Eredeti bejelentés:
Tisztelt Cím,
a már korábban bejelentett Gellért rakparti kerékpárút burkolatának siralmas állapotát szeretném újfent bejelenteni. Előrelépés nem történt, azgyalog-és kerékpárút állapota folyamatosan romlik, mind a kerékpárosok, mind a gyalogosok számára balesetveszélyes itt a közlekedés. A kerékpárosok kénytelenek a kátyúkat kerülgetni, ezzel óhatatlanul a szembejövő forgalmat és a gyalogosokat veszélyeztetve. A kátyúzások körül sok helyen szétnyílt az aszfalt, egy ilyen résbe belefutva hatalmasat lehet esni. A gyalogosoknak felfestés, tábla nem jelzi, hogy itt biciklisekre kell számítani, hogy az életben maradás érdekében érdemes libasorban közlekedni.
A BKK 2013-as Duna tanulmánya szerint „A budai rakparti kerékpárút az egyik első, városrészeket átszelő kerékpáros főútvonal volt, és ma is ez a város egyik legforgalmasabb kerékpáros útvonala. Mára a legdélebbi szakasz kivételével az északi városhatártól Nagytétényig összefüggően végigjárható. A budapesti szakasz egyben az EuroVelo 6 nemzetközi túraútvonal része is. Kialakításában azonban a 90-es évek lehetőségeit mutatja, tükrözve a beépítettség adta korlátokat és a fenntartás hiányosságait.” http://www.bkk.hu/apps/docs/duna_tanulmany.pdf Az elmúlt években a villamospályát és a gépjárműforgalom által használt közutat teljes körűen felújították, csupán a gyalog-és kerékpárúton nem történt fejlesztés ezen a világörökségi panorámával rendelkező részen. Egy átfogó rakparti felújítás tehát sajnálatosan nem valósult meg, az EuroVelo6 útvonal szégyene ez a szakasz.
Csakhogy legyen egy elképzelésük, nagyjából hány kerékpáros szív ezen a szakaszon: 2012-ben a CM-esek által mért adatok szerint „10 perc alatt 216(!!!) kerékpáros haladt át ezen a kereszteződésen. Ez a kiskörúti számláló adataival arányosítva nagyjából 15 ezer kerékpárost ad ki egy napon.” (http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120912/critical-mass-365-gellert-ternel)
Egy tavaly tavasszal elvégzett civil mérés szerint a reggeli csúcsforgalomban 546 kerékpáros haladt itt át, míg a Múzeum krt.-i kerékpárszámlálónál 176-an. A kerékpárosok száma azóta csak növekedett, az idén tavasszal (?) induló BuBi rendszernek hála pedig a számuk folyamatosan nőni fog.
http://kerekparosbarat.wordpress.com/2013/04/15/kerekparral-a-gellert-rakparton/
És akkor a gyalogosokról még nem is beszéltünk – akik nagyrészt turisták.
A fentiekre tekintettel a korábbi bejelentésre adott válaszukat, miszerint a kerékpárút ellenőrünk rendszeresen ellenőrzi az út állapotát, a balesetveszélyes hibák javítását pedig folyamatosan végzik, nem áll módomban elfogadni. Az egész útburkolat balesetveszélyes hiba, amely egyedül teljes útburkolat javítással hárítható el hatékonyan.
Kérem a tisztelt közútkezelőt, hogy az útburkolattal kapcsolatos alábbi kérdéseimre választ adni szíveskedjenek:
• A szóban forgó útburkolat felújítására milyen terveik vannak? Előreláthatóan mikorra fog elkészülni egy nem balesetveszélyes útburkolat?
• Végeztek a szóban forgó közúton forgalomszámlálást? Ha igen, milyen eredménnyel?
• A korábbi útellenőrzésekről készített útellenőrzési naplót és jelentést el tudják küldeni?
Kérném a tisztelt ügyintézőt, hogy jelen bejelentést döntéshozói szintre eljuttatni szíveskedjen.
Ide vonatkozó törvényhelyek:
„A közút kezelője - az országos és a helyi közutak kezeléséről szóló jogszabályok szerint eljárva - köteles gondoskodni arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen.” 1988. évi I. törvény 34. § (1)
„ A közút megrongálódását a közút kezelője - az országos és a helyi közutak kezeléséről szóló jogszabályok szerint eljárva - köteles kijavítani, és a közút forgalmának biztonságát veszélyeztető helyzetet elhárítani.” 1988. évi I. törvény 34. § (4)
„Éves javítási program szerint szükséges elvégezni a járdák, a gyalogutak, a kerékpárutak, valamint a gyalog- és kerékpárutak fenntartási munkáit. Ennek keretében gondoskodni kell a közműszerelvény rongálódások kijavításáról, a burkolaton keletkezett deformációk megszüntetéséről, a repedések kiöntéséről, a kiemelt szegélyek, valamint a kerékpárutak és járdák süllyesztett szegélyeinek megfelelő állapotáról.” 5/2004. (I. 28.) GKM rendelet 5.4. pont
Korábbi bejelentés: http://www.jarokelo.hu/budapest/bejelentesek/1048/csapnivalo-bicikliut-a-budai-rakparton
Hozzászólások
Tájékoztatjuk, hogy a Budapest XI. ker. Szent Gellért rakparton húzódó járda- és kerékpárút burkolat állapota ismert előttünk. Útellenőri Szolgálatunk a kerékpárút szakaszt rendsz...
"Örömmel tájékoztatom, hogy a kivitelezői kapacitás függvényében a Szent Gellért rakparti kerékpárút 2014. évben felújításra kerül. "
ez viszont baromi jó hír!
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (2076)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Örömmel tájékoztatom, hogy a kivitelez...
Sajnos...
na jó, a parkolók megszüntetésével lenne hely még némi bringasávnak,...
ezzel az átépítéssel a gyalogosok is f...
Ha már szélesíteni nem lehet, legalább az aszfalt kopórétegét rakják rendbe és ha lehet, tüntessék el onnan azt a hirdetőoszlopot, ami beszű...