Jelöltelen biciklisáv a járdán
Frissítés 2025.05.22.:
A bejelentő visszajelzése:
"Köszönöm a választ, de több felvetésemre nem reagált.
1./ Az eredeti cél (a Szilágyi Erzsébet fasor és a Krisztina körúti biciklisáv összekötése) érthető, de az megoldható lenne a Szilágyi Erzsébet fasor – Szamos utca - Ignotus utca- Csaba utca - Krisztina körút útvonalon, ez kb 100 méter többlet út, egy kisforgalmú utcában.
2./ Nagyon érdekes és nekem furcsának tűnik, hogy a jelenleg rendelkezésre álló járda szélessége 3 méter, az elválasztott sávokhoz minimum 4,25 méter kellene, de ha az nem áll rendelkezésre, akkor összeengedve a két, egymástól merőben eltérő igényű forgalmat, így már megengedhető…
3./ Jó dolog, hogy ezek szerint mégis lesz piktogram, de jó lenne, ha a javaslat szerinti veszélyre figyelmeztető táblák is kihelyezésre kerülnének és (az egyébként amúgyis érvényben lévő, de nem betartott) sebességkorlátozást is kitábláznák."
----
A Szilágyi Erzsébet fasor Széll Kálmán téri végénél a korábban korrekten jelölt és különválasztott biciklisáv elágazik: az egyik ága balra kanyarodik, keresztezi a Szilágyi Erzsébet fasort és megy a Retek utca felé (biciklisávon). A másik ága jobbra kanyarodik az Ignotus utca felé, ami szintén kijelölt bicikliút. Azonban egy harmadik ág egyenesen folytatja útját a Széll Kálmán tér felé, együtt a gyalogosokkal, a járdán. Ez a közös használat sok évvel ezelőtt még fel volt festve, a festés mostanra lekopott. Így végül nagyjából csak egy (nem mindenki által figyelembe vett) tábla jelzi, hogy a járdán gyalogos ÉS biciklis közlekedés EGYÜTT zajlik, amelyre vonatkozóan a KRESZ külön rendelkezik és szigorú, 20 (10?) km/órás sebességkorlátozást ír elő a kerékpárosoknak.
Ezt ezen a szakaszon nehéz betartani, hiszen a terep a tér felé lejt, ráadásul a közlekedő kerékpárosok egy része éppen most szállt le a Fogaskerekűről egy kiadós János hegyi lejtmenet után, tele adrenalinnal.
Az út ráadásul úgy kanyarodik, hogy a "lefelé" száguldó kerékpráosok nem láthatják a gyalogosokat és fordítva...
Javaslom, hogy a kérdéses útszakaszon szűntessék meg a kerékpárutat. Két irányból is megkerülhető a szakasz, kis kitérővel ugyan, de teljesen biztonságosan.
Amennyiben ez valamiért nem lenne lehetséges (?), akkor válasszák el sárga felfestéssel a biciklisek és a gyalogosok által használt járda szakaszt.
Mindenképpen hasznosnak találnám, hogy ha a bicikliseket egy tábla figyelmeztetné a veszélyre és a sebesség betartására (nem gondolom, hogy a többség olyan tudatos KRESZ ismerő, hogy tudná a biciklisávban ilkletve a közösen használt sávban kötelező különböző sebességkorlátozásról).
Intézkedésüket a gyalogosok és itt lakók neevében köszönjük előre is.
(A képeken az látszik, hogy egy, a házból kilépő gyalogos mit lát balra és jobbra. Belőle a biciklisek kb. ugyanennyit látnak, különösen sötétben...)

Hozzászólások
A 00169860-as számú bejelentésre az alábbi választ adjuk:
1. A Krisztina körúti kerékpársáv a Szilágyi Erzsébet fasor torkolata után közvetlenül kezdődik, a Csaba utcai ker...
1./ Az eredeti cél (a Szilágyi Erzsébet fasor és a Krisztina körúti biciklisáv összekötése) érthető, de az megoldható lenne a Szilágyi Erzsébet f...
A 0069860 számú megkeresésre az alábbi választ adjuk:
A Szilágyi Erzsébet fasor Ignotus utca – Krisztina körútközötti szakaszán a járdán akkor lett engedélyezve a közös gyal...