Szűk forgalomkorlátozó labirintus az Árpád hídnál
FRISSÍTÉS 2024.04.11.:
A bejelentő visszajelzése:
"Tisztelt Budapest Közút Zrt.!
Pár megjegyzés az Önök válaszához:
1. Valóban, a pótkorlát nem lett szélesebb mint a régi és hiába felel meg az állítólagos UME előírásnak, ha nem lehet rajta átjutni (nem tudom mi okból tört ki a régi, de meglehet, hogy valaki megunta a szűk átjárhatóságát. ... egyébként hasonló probléma volt a Fogaskerekű induló állomása előt vezetett kerékpárúton is, ott is csak 10+ évbe telt mire átjárhatóbbá tették).
2. Valóban létesült alternatív útvonal, viszont csak az egyik irányban! A másik irányban nincs se bringaút, se bringás piktogram az úton, így a jelenlegi KRESZ szabályok értelmében a kerékpáros a kijelölt, azaz a járdán vezetett, így a labirintkorlátba torkoló kerékpárút használatára kötelezett! Tehát kérném vagy a korlát legyen szélesebb vagy legyen helyesen kijelölve mindkét irányban a kerékpáros útvonal.
Köszönettel"
----
Az Árpád híd budai hídfőjénél, a Szentlélek térnél a kerékpárút és a gyalogos út kereszteződésénél kialakított "vasúti korlát labirintus" nyugati oldala sokkal szűkebb, mint a keleti oldali. A korlátok eltérő kivitelezése alapján az gyanítható, hogy az eredeti nyugati korlát valamikor kitörhetett és egy oda nem illő, anyagában vékonyabb, ám méretében szélesebb korláttal került helyettesítésre. Az átjáró viszont így sokkal szűkebb lett, utánfutós vagy cargo bringával csak a bringa emelgetésével, centizgetésével lehet rajta -ha egyáltalán sikerül- az átjutás. Kéretik a nyugati oldalt a keleti oldallal megyegyező áteresztő szélességre feljavítani vagy időben kitáblázni (Serfőző úti kereszteződésnél, ill. Polgár úti bejáratnál), hogy szűk áteresztőképességű kerékpáros útszakasz!
Köszönöm

Hozzászólások
Pár megjegyzés az Önök válaszához:
1. Valóban, a pótkorlát nem lett szélesebb mint a régi és hiába felel meg az állítólagos UME előírásnak, ha nem lehet rajta átjutni (n...
Hivatkozva a 165677-es számú bejelentésre, a következő választ adjuk:
A Szentlélek téri labirintkorlátnak épp az a célja, hogy a kerékpáros forgalmat lassítsa, ne hajtsanak...