Új korlát a Kelemen László utcai villamosmegállóban
A Kelemen László utcai villamosmegálló felújításával a Hűvösvölgyi út felőli peronon is korlátokat építettek. Így a peron három oldalról zárt: a sínek egy, a korlát két oldalát zárja le.
Ennek előnye lehet, hogy elválasztja a megállót a mellette futó gyalog- és kerékpárúttól, de valójában több problémát okoz.
1.: A gyalog- és kerékpárutat valójában nem mentesíti, hiszen a Hűvösvölgyi úton így is van egy buszmegálló (129, 956) és egy zebra a villamosmegálló mellett: mindkettő jelentős gyalogosforgalmat okoz ott.
2.: A fent említett buszmegálló épp a peron így lezárt végéhez van közel. A 129-es buszra átszállni igyekvő utasok így egy olyan kerülőt kell, hogy tegyenek, ami legrosszabb esetben 5 m helyett 30 m sétát eredményez. Ez hiába kevés, hatszoros növekedés, így biztos, hogy sokan fognak átmászni a korláton, ami az eredetinél rosszabb helyzetet fog teremteni.
3.: A Kelemen László utca jellemző átszállóhely: sokan teszik le a környéken az autójukat, de sokan szállnak át a 29-es vagy a 129-es buszokra/-ról is. Emiatt jellemzően sok a le- és felszálló utas ezekben a megállókban. Az ebben az irányban leszálló utasok az új elrendezésben mind egyetlen irányban tudják elhagyni a peront, amit ráadásul egy ponton jelentősen beszűkít a fa megállóépület is.
Megoldási javaslat:
- Ha a korlátok valamilyen okból tényleg előnyösek, legalább legyen mindkét végén nyitott a korlát.
- Ha a kerékpáros forgalmat szerették volna biztonságosabbá tenni, ezen a szakaszon legyen piros a kerékpáros sáv, és fessenek rá zebrát a peron mindkét végénél, ahol nyitva van a korlát.
Hozzászólások
Köszönöm a részletes választ.
Üdvözlettel,
Schnellbach Máté
A https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/129709/uj-korlat-a-kelemen-laszlo-utcai-villamosmegalloban bejelentésre a következő választ adjuk:
Tisztelt Schnellbach Máté Úr!...