Megoldott

Stefánia úti kerékpárút javítás, balesetveszély elhárítás

A Stefánia úti járdával osztott kerékpárút a Városliget közelsége miatt a város egyik legforgalmasabb, viszont az egyik legrosszabb állapotú kerékpár útja. A burkolatfestés 90%-a teljesen lekopott, és tele van balesetveszélyes kátyúkkal, és hibákkal. Örülnék neki, ha a teljes szakaszon végigvonulna a kezelő, és felfestenék a burkolati jeleket, illetve végig kátyúznák a teljes kerékpár utat, de kiemelnék pár fontosabb pontot.

1. A Stadion Stefánia úti beengedő kapujánál a kerékpár út egy nehezen belátható S kanyarral épült ki, a kanyar előtti szakasz viszont romokban van. Így, aki a Hungária körút felől érkezik, és ismeri a terepet, jó eséllyel nagy ívben a járdára húz a kanyarból, és szembe találja magát az épp odaérő Thököly út irányából haladóval. Ebből nekem két év alatt 5 majdnem ütközésem volt, csak a rutin és a helyismeret mentett meg.

2. A Stadion köz sarkánál egy fa kb. 15 centire kiemelte a burkolatot a kerékpár út teljes szélességében. Aki nem ismeri, és este szemből rászalad, garantáltan dob egy 360-as fordulatot.

3. A Thököly út és az Ajtósi Dürer sor közti szakaszon nyoma sincs annak, hogy félig kerékpárútról van szó. A szakaszon található Honvéd Kulturális Központ miatt ezen a részen jelentős a helyismerettel nem rendelkező gyalogosok száma, a széles járdán magabiztosan korzóznak csatárláncba fejlődve, és jellemzően meg vannak sértődve, ha egy kerékpáros csenget, hisz szerintük ez egy járda. Emiatt fokozott balesetveszély van ezen a szakaszon.

4. A szóban forgó szakasz 3 troli megálló mellett megy el, a troliról leszálló utasok pedig szöcskeként ugranak a kerékpárosok közé. Indokolt lenne mindhárom troli megállóba külön figyelemfelhívó jeleket felfesteni, illetve a kerékpársávra is a kerékpárosokat figyelmeztető piktogramokat festeni. Jómagam bármennyire is óvatosan közelítem meg ezeket a pontokat, minden héten legalább egyszer szembe találom magam egy kerekre nyílt szemű ex utassal:)

Szeretném kérni a kerékpárút kezelőjét, hogy a teljes szakaszon végezzék el a burkolati jelek felfestését, a 3-as ponton jelzett szakaszon minél sűrűbben felfestett kerékpár piktogramokkal, illetve menjenek végig a teljes szakaszon egy átfogó kátyúzásra, mert a leírtakon kívül legalább 10-15 komoly kátyú, és 4-5 hosszabb-rövidebb elmorzsolódott, kerékpárral használhatatlan burkolatszakasz van, ami miatt a kerékpárosok az egyel simább felületű járda oldalra mennek át, sok esetben a babakocsik közt szlalomozva.

Probléma helyszíne
Budapest XIV. kerület, Zugló, XIV. kerület

Hozzászólások

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    a helyzet változatlan, nincs megoldva. Naponta erre járok. ilyen sokba kerül pár vödör sárga festék?
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Sajnos az említett szakasz még mindig járhatatlan. A a földtani Intézet és a Thököly út közötti szakaszon a burkolat alkalmatlan a kerékpározásra. A régi járda burkolata (a gyalogosoké) két osztással...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    a posztban jelzett összes probléma változatlan (aki azt írja, h megoldott: nem járt arra) A Földtani Intézetnél jelzett S-kanyar állapota szörnyű, a Thökölytől a Ligetig már csak emlék a néhai piktog...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    a posztban jelzett összes probléma változatlan (aki azt írja, h megoldott: nem járt arra) A Földtani Intézetnél jelzett S-kanyar állapota szörnyű, a Thökölytől a Ligetig már csak emlék a néhai piktog...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    a posztban jelzett összes probléma változatlan (aki azt írja, h megoldott: nem járt arra) A Földtani Intézetnél jelzett S-kanyar állapota szörnyű, a Thökölytől a Ligetig már csak emlék a néhai piktog...
  • Szirup Szirup hozzászólt a bejelentéshez.

    A probléma továbbra is fennáll.
  • Garda Milán hozzászólt a bejelentéshez.

    A kátyúkat a kanyarnál kijavították, és teljes hosszában felfestették a burkolati jeleket.
    Az a veszélyes kitüremkedés még megvan, de összességében tekinthetjük a bejelentést megoldottnak.
  • Garda Milán hozzászólt a bejelentéshez.

    Dániel, figyelembe kell venni azt az alaptételt, hogy az elsőbbség megléte nem írja felül az erőviszonyokat. Tudomásul kell venni, hogy a kerékpáros a láncszem alján áll, és ennek megfelelően kell köz...
  • Torma Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    Milán, csak ott kell igazán az autósoktól félned... talán emlékszel a teherautó alá került bringásra...
  • Garda Milán hozzászólt a bejelentéshez.

    Laura kedves, nem megszüntetni kell, hanem felújítani, hogy ne kapj defektet. A bejelentés erről szólt. Közben megjött a válasz is, a következő (utáni) választásra ki lesz cserélve a bicikliút, és nem...
  • BKK Budapesti Közlekedési Központ válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (1215)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

    A Stefánia úti kerékpárút teljes felúj
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ezt az egész szakaszt meg kellene szüntetni, 2 éve nem tettem a kerekem erre a bicikliútra... Egy dupla defekt volt az utolsó csepp a pohárban, amikor egy elém kiugró gyalogos miatt belerongyoltam egy...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ma remek népünnepély volt a bringaúton. Beléptető kapukkal, rendőrautókkal és rengeteg gyalogossal fűszerezve. Persze ilyenkor is kötelező használni ezt a nagyszerű járdából képzett kerékpáros paradic...
  • Banovec Zoltán hozzászólt a bejelentéshez.

    Szokták, ha szokták. Csak mert nálunk egy hete tele van falevelekkel a kerékpárút, amin nem mellesleg megáll a víz.
  • Garda Milán hozzászólt a bejelentéshez.

    A faleveleket a főkefés sárgamellényes palik szokták takarítani, lehet indítok is egy kontesztet erre :)
  • Banovec Zoltán hozzászólt a bejelentéshez.

    Akármennyire is a gyalog-kerékpár-járdán kéne itt menni, én nem fogok, mert tényleg balesetveszélyes.
    Ezt tetézi, hogy mostanság hullanak a falevelek, és fene tudja, mennyire csúszik.
    És fene tudja,...
  • Torma Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    +1, egy fillért sem ér meg ebben a formában, teljes áttervezés szükséges a Mogyoródival inkluzíve.
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ezt nem javítani kell,hanem megszüntetni. Az úttesten kényelmesen elférne a kerékpársáv, buszkerékpársáv.
    A toldozás-foldozás nem old meg semmit. A ghostbike már nincs meg a Thököly sarkon, de nem vél...
  • Rózsa Marci hozzászólt a bejelentéshez.

    És azt is szeretnénk kérni így kollektíven, hogy aki bringautat tervez és/vagy kiviteleztet (netán kivitelez, de ez már túl nagy luxus lenne), az legalább egyszer az életben bringázzon már vagy kérdez...
  • Az adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Garda Milán bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére