Miért alkalmazzák még mindig a vastag pictogramfestést?
Már az évek alatt bebizonyosodott, hogy mennyire kellemetlenné teszi a kerékpárosok számára a kerékpársávok használatát ez az őskori, a kb 1cm vastag festéket is felhordó változatot. Szerintem a Magyar Kerékpárosklub is jelezte többször, hogy mennyire nem praktikus. Ráadásul a Nagykörúton az amúgy is, már évek óta átadott kerékpársávok eleve tele vannak olyan gödrökkel, amibe ha egy biciklis belemegy, komoly baleset is lehet a vége. Erre most újra ezeket a vastag kerékpáros jeleket festették fel újra. Semmi értelme, mert az évek alatt a vastagságánál fogva úgyis feltöredezik. A másik véglet meg nevetséges, kb 1 évvel a festés után lekopik. Utána meg panaszkodik a Közút, hogy nincsen kapacitása meg pénze javítani, megcsinálni. Akkor miért nem csinálják meg egyszer, de jól? A Blaha Lujza térnél felfestett változatot szabadna mindenhol alkalmazni, az minden kritériumnak is megfelel és a bicikliseknek sem rázza szét a járművét.
Állítólag van a Budapest Közútnak kerékpáros útellenőrei, hogy a kerékpársávok állapotát ellenőrizzék. Na a Nagykörúton biztosan nem mentek. Akkor ők is tudnák milyen állapotok vannak ott és hogy nem jó az aszfalt síkjából nagyon kilógó festés. Mit kell tenni, hogy csak a Blahánál bevált verziót alkalmazzák? Az Oktogonnál és a Király utca kereszteződésénél is a vastag változat lett felfestve. Az Oktogon és Nyugati tér között pedig az egy év alatt lekopó változat. Ennek mi értelme van?
Hozzászólások
Mivel a fővárosi forgalmi terhelése mellett a tartós kivitelű burkolatjelek élettartama 3-4 év, a festett jeleké pedig fél, illetve1 év, ezért az úttestre kerülő kerékpáros piktogr...