Megoldatlan

Autóinvázió a gyalogos, kerékpáros forgatagban

Anonim Járókelő

A Mammut 1 bejárata előtti gyalogosátkelő kialakítása és forgalmi rendje nem felel meg a közlekedési törvény (1988) alapelveinek.

12. § (6)5:
A közúti forgalmi rend kialakításánál különös figyelmet kell fordítani a gyalogos átkelőhelyek elhelyezésére és megjelölésére, a közúti csomópontok és vasúti átjárók forgalmának szabályozására, a gyalogos- és kerékpáros forgalom biztonságára és - belterületen - a tömegközlekedés zavartalanságára. Fokozottan védeni kell a közúti forgalomban résztvevő gyermekeket, időskorúakat, valamint a mozgáskorlátozottakat és egyéb testi fogyatékosokat.

Emellett a 20/1984 kormányrendelet explicit kifejezi:

4. § (1) Az utak forgalmát úgy kell szabályozni (a forgalmi rendet úgy kell kialakítani), hogy a közlekedés résztvevői biztonságosan, gyorsan és zavartalanul közlekedhessenek.
(2) A forgalomszabályozási munka a szabályozás megtervezéséből, megvalósításából (közúti jelzésekkel, építésekkel), hatásának megfigyeléséből és – szükség esetén – módosításából áll.
(3) ....
(4) A forgalomszabályozás során kiemelt figyelmet kell fordítani a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére, ...

A Mammut bevásárlóközpont forgalomvonzó hatásának, a 4-6-os villamos utasforgalma, illetve a Széna tér vonzó épített környezetének és Varsányi Irén utcai kapcsolatának köszönhetően a megnövekedett gyalogosforgalom és a növekvő kerékpárforgalom nem fér el a szűk járdaszigeteken és gyakori, hogy az autóforgalom miatt nem lehet átjutni a zöld jelzés ellenére sem.

A járdasziget szűkössége mellett a jelzőlámpa ciklus nem engedi át egyszerre a gyalogosokat és kerékpárosokat egyik oldalról a másikra, hanem a szűk járdaszigetre kényszeríti a gyalogosokat - kerékpározókat. Több esetben tapasztalható, hogy a járdaszigetre kényszerült gyalogosok előtt és mögött is pár centivel veszélyes sebességgel halad el a villamos vagy a gépjárművek sora.
Több esetben tapasztalható, hogy a kerékpározó helyhiánya miatt a villamost feltartja, így a tömegközlekedés zavartalansága sem biztosított.

Mindemellett a gépjárműveknek fenntartott terület egyik oldalon 2 forgalmisávból, másik oldalon 2+1 lehajtó sávból áll, illetve a lámpaciklus kedvezményezetten kezeli a gépjárművek továbbhaladását - a gyalogosok és kerékpározók kárára.

Ugyancsak hiányos a kapcsolat a forgalomvonzó Lövőház utca és a kerékpárút között, így a Lövőház utcából kiforduló kerékpáros forgalom nem tud szabályosan a kerékpárútra fordulni.
Kérem a válaszban jelölni, hogy mely pontos útvonalon szabályos a Lövőház utcából érkező kerékpározónak közlekednie a Vérmező alagút vagy a Varsányi Irén utca felé.
Milyen fordulóívet kell felvennie a Lövőházból a kerékpárútra szándékozó kerékpárosnak? Ez megfelel az Útügyi Műszaki Előírásban megfogalmazott fordulóíveknek?
A befordulás alatt biztonságos feltartania a Margit körút belső sávjának a forgalmát? Amikor zöld jelzést kap a Margit körút forgalma (Széll Kálmán felé), olyankor a villamosforgalom is szabad utat kap, így a beforduló kerékpározó rögtön megállásra kényszerül, nagy valószínűséggel nem is fér a járdaszigetre. (Kép csatolva.)

Ugyancsak kérdezném, hogy mi a szabályos ellenirány útvonala, a Csalogány utcáról, hogyan kellene a kerékpározóknak a Lövőház utcába jutniuk?
A Mammut 1 bejárata előtt annyi gyalogosterület van, mint egy normál utca szélen - 3 m, miközben tömegek haladnak el.

Sem a törvény, sem a rendelet nem említi a gépjárművel közlekedők folytonosságának prioritását és a jelzőlámpa összehangolást a gépjárművezetők számára, viszont explicit kifejezi a gyalogos és kerékpáros közlekedők biztonságának fontosságát.

Kérem, hogy a közút kezelője alakítsa át úgy a jelzőlámpa ciklust, hogy a gyalogos egybefüggő zöld hullámmal tudjon átjutni bármelyik oldalról a másikra illetve a villamos megállóba, és mindezt ugyanolyan sűrűséggel, mint amilyen sűrűséggel jelenleg a gépjárművek számára biztosított az áthaladás az egyik útszakaszról a másikra.

Ugyancsak kérem, - a rendelet szerint, - kiemelt figyelmet fordítsanak a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére, és megoldani a biztonságos áthaladást mindegyik útszakaszról mindegyik útszakaszra. Ennek megoldását leginkább egy körforgalomban látom, amilyen annak idején volt.
Költségeiket kímélve, kérem rövid távon a Retek utcai behajtást megszüntetni, legalább unicity betonkockával és a Fény utcáról biztosítani a gépjárművel való elérést. Ezáltal kétirányú zsákutca lehet a Retek utca - legalább a parkolóház bejáratáig.
Ugyancsak javulhat a közlekedésbiztonság a Csalogány utcai jobbra fordulás tiltásával - kérem jelezzék, naponta hány gépjármű halad itt el, és ez a teljes forgalom (gyalogos és kerékpárost is számolva) hány százaléka.

Várom megtisztelő válaszukat.
P.

Probléma helyszíne
Budapest II. kerület, Széna tér

Hozzászólások

  • Rácz András hozzászólt a bejelentéshez.

    A TikTok video link már nem működik ????
  • W Kriszta lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/115665/autoinvazio-a-gyalogos-kerekparos-forgatagban bejelentésre a következő választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő!

    A Széna téri és
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 3. Mi ez?

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés nevét "Széna tér, autóinvázió a gyalogos, kerékpáros forgatakban"-ról "Autóinvázió a gyalogos, kerékpáros forgatagban"-ra.

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    A lámpa ciklus beállítása politikai döntés, a gyalogos zavartalan közlekedése törvényi kötelesség a forgalom szervező számára. Videó a jelenlegi beállitas eredményéről:
    https://vm.tiktok.com/ZMY2eT1TF/
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére