Megoldatlan

30-as zóna szabálytalan kialakítása

Anonim Járókelő

FRISSÍTÉS 2023.01.30.:

A bejelentő válasza:
"A fenti problémára adott válasza alapján a Közút adatai nem egyeznek a valósággal. A Varsányi Irén utcában van ellenirányú kerékpárnyom ÉS (ellenirányú) kerékpárút is. A 30as zóna vége tábla a kerékpárút bal oldalára lett kihelyezve, ami szabálytalan.
Természetesen, a jelzőtáblát úgy kell kihelyezni a jobb oldalra, hogy az a gyalogos közlekedést ne zavarja, és minimum 1.5m széles járda maradjon.

A megoldás természetesen a kerékpárút megszüntetése és a parkolósáv helyén való védett kerékpársáv kialakítása, ami a csomóponti belátásokat is nagyban javítja."

-----

FRISSÍTÉS 2023.01.27.:

A Budapest Közút válasza:
"A https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/114837/30-as-zona-szabalytalan-kialakitasa bejelentésre a következő választ adjuk:

Tisztelt Bejelentő!

Társaságunkhoz érkezett megkeresésével kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.
A Széna tér rekonstrukciója a II. kerületi Önkormányzat beruházásában valósult meg, melynek célja a téren belüli gyalogos és kerékpáros közlekedés rendezése, valamint a Bakfark Bálint utca forgalomcsillapítása. Az Ön által kifogásolt 30 km/h-s korlátozott sebességű övezet éppen az utóbbi hivatott szolgálni, azonban ez a beavatkozás a tárgyi projekt keretében csak egy szűkebb területi egységre lett kialakítva. Megjegyeznénk, hogy az önkormányzat idei évi tervei között szerepel a Margit körút - Horvát utca - Fazekas utca - Csalogány utca által határolt terület övezetbe vonása, így a zóna bővítése akár az év második felére meg is valósulhat.
A fentiek alapján a jelenlegi, egyébként közlekedésbiztonsági szempontból kedvező forgalmi rendet nem kívánjuk módosítani, a 30 km/h-s korlátozott sebességű övezet bővítéséig szíves türelmét kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy a Varsányi Irén utcán az útpályán csak a közúti forgalommal megegyező irányban, míg a járdán kialakított kerékpárúton pedig csak az utca egyirányúságával ellentétes irányban haladhatnak szabályosan a kerékpárosok, az úttesten nincs ellenirányú kerékpáros infrastruktúra, így erre vonatkozóan nem szükséges semmilyen jelzés kihelyezése."

-----

A Varsányi Irén utca kezdete korlátozott sebességű övezet, viszont az előírásoknak nem megfelelő a kialakítása.

Az 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről alapján:

10.2.1. Korlátozott sebességű övezetek kijelölése.
10.2.1.1. Korlátozott sebességű övezetben
a) az azt határoló utaknak le kell vezetniük a terület átmenő forgalmát,
b) annak kialakításakor (beépítésekor) jól felismerhető területfelhasználási egységet kell alkotni, továbbá
c) az úthálózat szerkezetének, területhasználatának, övezeti besorolásának,
d) az annak területén fekvő utak vízszintes, illetve magassági vonalvezetésének,
e) az utak keresztmetszetének,
f) az annak területén található gyalogos, illetve kerékpáros közlekedés nagyságának és jellemzőinek a teljes úthálózatra indokolttá kell tennie a csökkentett sebességű haladás előírását.

A Széna tér gyalogos- és kerékpáros zóna végénél kezdődik a 30-as övezet. Mind a két tábla szabálytalanul van a bal oldalra helyezve (83/2004. (VI. 4.) GKM).
A 30-as zóna a Bakfark Bálint utcai kereszteződés után meg is szűnik. Amennyiben korlátozott sebességű övezetbe kívánja a Közút helyezni, úgy meg kell felelni a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet pontjainak.
b, pont alapján a jól felismerthető területfelhasználási egységként a korlátozott sebességű övezet a Fazekas-Horvát utcai kereszteződésnél érne véget, illetve a Margit körút és Csalogány utca határolná az övezetet. A Varsányi Irén utca Varsányi udvar előtti területtel semmilyen területfelhasználási egységet nem alkot.
A rendelet f) pontja ugyancsak igényli, hogy a terület gyalogos és kerékpáros közlekedés nagysága alátámassza a tempó 30 bevezetését. Amennyiben A Varsányi Irén nyugati vége indokolja a tempó 30-at, akkor miért nem indokolja az utca többi szakasza, ahol hasonlóan magas a gyalogos és kerékpáros forgalom nagysága.

További panaszok:
A forgalomcsillapított szakaszon a járdán kerékpárút fut, míg az útpályán - a jelenlegi táblázás alapján - engedélyezett a kerékpárút nélküli ellenirányú kerékpárforgalom haladása. Az ellenirányú kerékpárforgalomra nem hívja fel a figyelmet az egyirányú forgalom táblajelzés alatti kivétel kiegészítő tábla (KRESZ 105/a.).

A 30-as zóna kezdetének és végének jelzése hiányzik a kerékpárútról és az ellenirányú kerékpárforgalom számára az útpályáról is.

A 93/2012. (V. 10.) Korm. rendelet az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséről jogszabály alapján, kérem a Budapest Közút válaszához csatolni az forgalomtechnikai engedélyt is, a jogosultsággal bíró tervező megnevezésével.

Probléma helyszíne
Budapest II. kerület, Varsányi Irén u. 35

Hozzászólások

  • H B L lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/114837/30-as-zona-szabalytalan-kialakitasa bejelentésre a következő választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő!

    Társaságunkhoz érkezett i
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • g g megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/114837/30-as-zona-szabalytalan-kialakitasa bejelentésre a következő választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő!

    Társaságunkhoz érkezett m
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Captain Traffic hozzászólt a bejelentéshez.

    Mi van téged ki bántott? Nem hogy örülnél, hogy a büdös buszállomás helyett létrejött egy élhető tér, te még itt kötekszel.
  • Szász László elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Elfordult tábla

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Margit utca (II. kerület)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Zavaró reklámtábla

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Margit Körút (II. kerület)
  Vissza az oldal tetejére