Közlekedési lámpát kérünk!
Állandóak a karambolok a Gogol-Hegedűs és a Gogol-Pannónia kereszteződésekben.
Az itt lakók beszámolói szerint a probléma évtizedes, az eddigi balesetmegelőzési-forgalomtechnikai megoldások sajnos nem elégségesek - ez teljesen egyértelműen látszik.
Gogol-Hegedűs: múlt hétvégén 2 napra 2 komoly karambol jutott. Mentővel, rendőrrel, lenyíló oldallégzsákokkal, trailerrel. (lásd a fotókat) De mivel itt lakom a közelben, látom, hogy tényleg szinte minden hétre jut minimum egy kisebb nagyobb koccanás, kb. havonta pedig egy-egy komolyabb.
Akárhányszor valaki változást kezdeményez, a Budapest Közút cinikus és felelősséghárító válaszban reagál: elmondják, hogy a két szóban forgó csomópont egyértelmű a KRESZ szempontjából, és a balesetek a szabályok be nem tartása miatt következtek be, ami pedig nem az ő, hanem a Rendőrség hatáskörébe tartozik. Ez valóban igaz, de az itt történt balesetek gyakorisága mutatja, hogy ez a két csomópont egyszerűen extrém módon alkalmas a karambolok "megidézésére". Mert több ok miatt is különösen alkalmas ez a két hely arra, hogy A) a főúton (Hegedűs/Pannónia) jövők ne tartsák be a 30-as korlátot (hanem inkább a duplájával jöjjenek), az alárendelt úton (Gogol) jövők pedig benézzék a stoptáblát, és behajtsanak a kereszteződésbe megállás és elsőbbségadás nélkül.
Ráadásul, a fentiekből következik, hogy az itteni karambolok természete, hogy sokszor az egyik autó nagy sebességgel felszalad a járdára. Mivel mindkét csomópontban több zebra is van, ezért itt jelentős a gyalogosforgalom is. Arról nem is beszélve, hogy számos óvoda és bölcsőde van a közelben, ezért magas a babakocsival vagy kisgyermekeikkel erre járó gyalogosok száma is az érintett kereszteződésekben. Köztük én is a két kisgyerekemmel.
A probléma rendszerszintű, és ezért csak egy rendszerszintű megelőző intézkedés tudna segíteni. Ami nyilván a jelzőlámpa tud már csak lenni, mert a fekvőrendőrt a BKK nem engedi 115/15-ös busz miatt, ami itt közlekedik, minden más lehetőség (fluoreszkáló, fényvisszaverő stoptáblák, felfestések, stb.) pedig már be lett vetve. Hiába.
Miért akarjuk megvárni, míg egyszer halálra gázol valakit (ne adj Isten, egy gyereket) egy járdára felszaladó autó?! Miért nem lehet megelőzni a bajt?
Összegyűjtöttem ide a teljesség igénye nélkül a járókelő.hun korábban felmerült, idevágó bejelentéseket. Ezekben a Budapest Közút felelősséghárító válaszai is olvashatóak a kommentek közt:
- https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/95854/allando-balesetek-a-keresztezodesekben
- https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/52762/gyakori-karambolok-a-gogol-utca-es-a-pannonia-utca-sarkan-budapesten
Valamint itt egy 2017. januári (!) Totalcar cikket, ami szintén erről a problémáról szól, és amiben ezt is írják:
"Az ügyben megkérdezett Budapest Közút Zrt-nek a XIII. kerülettel kötött megállapodása szerint jövőre négy, forgalomcsillapított övezetet hoznak létre az Újlipótvárosban, a Gogol utca és a Hegedűs Gyula utca találkozásánál pedig (ahol a mostani baleset történt) jelzőlámpákat szerelnek fel. "
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/02/ujabb_baleset_egy_budapesti_horrorkeresztezodesben/
Hát, az a fránya lámpa csak nem jött össze eddig, pedig már 5 év eltelt az ígéret óta...
Hozzászólások
A levelében foglaltakat, illetve az általunk korábban megírtakat tudjuk megerősíteni, miszerint a csomópontban minden lehetséges rendelkezésünkre álló passzív forgalomtechnikai je...