Indokolatlan tábla
FRISSÍTÉS 2023.05.12.
Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.
2023. május 10. 19:48
,,Szerintem le lehet zárni a bejelentést megoldatlan állapottal. Sajnos nem sikerült az Illetékessel megértetni a probléma lényegét, így nem várható megoldás."
----------------------------------------------------------------
A Belső körút László utca és Liszt Ferenc utca közötti szakaszán van egy 207 méteres gyalog- és kerékpárút. Azonban a Liszt Ferenc utca kereszteződését elhagyva, a hídon átkelve véget ér a 2,75 méter szélességű gyalog- és kerékpárút és egy körülbelül 1,5 méteres járda folytatódik a Család utcai körforgalomig. Tehát hivatalosan az Örökösföldről nem lehet biciklivel eljutni a Bujtosra, mivel ahol véget ér a gyalog- és kerékpárút, onnantól kezdve a járdán a KRESZ szerint tilos kerékpározni, az autós útról pedig ki vannak tiltva a biciklisek.
A kint lévő tájékoztató táblák alapján a Liszt Ferenc utcára kellene letérni, majd a Szegfű- és Család utcákon egy nagy kört téve megérkezhetünk szabályosan a Belső körút - Család utca kereszteződésébe. Ez a felesleges kör 1,2 kilométer, ami biciklivel 8 perc, ezzel szemben ha nem lennének a biciklisek kitiltva a Belső körút utolsó néhány méteréről, akkor mindösszesen 260 métert kellene biciklizni.
Javaslom a kialakult helyzetet olymódon rendezni, hogy a Liszt Ferenc utcától a kerékpárral behajtani tilos táblát el kell távolítani, így a bicikliseknek nem a szűk járdán kellene a gyalogosok életét veszélyeztetni, hanem a kint lévő táblák alapján a maximum 30 km/h-val haladó autósokkal osztoznának az igen széles úttesten.
Érdemes elolvasni a témával kapcsolatban a Kerékpáros Miskolc Egyesület döntéshozóknak készült leírását arról, hogyan lehet egy város kerékpárosbarát. ( https://kerekparosmiskolc.net/donteshozoknak/kerekparozasbarat-varos )
Egy fontos idézet: A város nem attól kerékpározásbarát, hogy a legutolsó sikátorban is elválasztott kerékpárút van. A nagy gépjárműforgalmú utak mentén – ahol az emberi léptéket messze meghaladó 50 km/h a sebességhatár – persze fontos az elválasztás a gépjárműforgalomtól. Ahogy a nagy gyalogosforgalmú területeken a gyalogosoktól is.
De az úthálózat hosszának legnagyobb részét kitevő lakóutcákban, az üzleti negyedekben nincs szükség az elválasztásra. Szükség van viszont a gépjárműforgalom volumenének és sebességének kordában tartására. A jó város vezetői tudják ezt. Bizonyítsuk be, hogy Nyíregyháza egy jó város és a vezetői kerékpárosbarát várost akarnak. Ha okosan értelmezzük az idézett részt láthatjuk, hogy mivel itt nagy a gyalogos forgalom, az egyébként rendkívül szűk járdán, viszont az autósoknak szerencsére és indokoltan 30 km/h-s sebességcsökkentő tábla van, így nem lehet józan és reális indok az ellen, hogy leszereljék a kerékpárral behajtani tilos táblát.
Hozzászólások
Tárgyi bejelentésével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást tudom adni:
A bejelentésben leírtakkal Társaságunk egyetért, mivel a Liszt F. utca
és a Család utca közötti szakaszon kizáró...