Veszélyes útkereszteződés
Alapvetően X. kerületi Diósgyőri utca-Gyömrői út kereszteződésének max. 50-100 méteres területe a kérdéses helyszín.
Gyömrői út bár váltakozó, hogy hányszor hány sávos, de ezen szakasza 2x2 sávosnak tekinthető.
Gyömrői úton itt van egy gyalogosátkelő is, rögtön a Diósgyőri utcai kereszteződés után.
A gyalogosátkelő után a Kada utca felé van egy kihajtó is egy igen forgalmas autómosóból. Innen gyakran balra (!) kis ívben hajtanak be a Diósgyőri utcába.
A kereszteződés előtt van a 117, 151, 217 és 217E járatszámú buszok egy megállója.
A Gyömrői út külső sávjáról a Diósgyőri utcára történő bekanyarodást nehezíti a szinte a kereszteződés sarkán lévő buszmegálló helye.
Előfordul, hogy ezen a sarkon a be-, és kipakolás idejére még meg is állnak vagy a buszmegállóba belógva, vagy egyszerűen a járdára parkolva.
A Gyömrői út Kada utca felé vezető oldalán a gyalogosátkelő jelentősen veszélyeztetett, a dupla sáv és buszok miatt szinte beláthatatlan, ha valaki lelép, a táblák figyelmeztetése alig észrevehető, és a kereszteződésből kihajtók miatt is számos vészfékezés történik rendszeresen, nem egy balesetnek voltam szem- és fültanúja, ami ezt az oldalt illeti.
A gyakori, így kamionokat és buszokat is érintő hirtelen megállások miatt - bár voltak aszfaltozási munkálatok az elmúlt pár évben - az úttest is katasztrofális minőségű, igen változatos úthibákkal (pl. hullámos, vízelvezetés zéró), ami szintén veszélyforrás.
A Gyömrői út Noszlopy utca felé vezető oldalán gyakorlatilag megszokásként a gyalogosátkelő előtt és után állnak meg, szabálytalanul, a külső sávban.
Ez olykor ellehetetleníti, hogy a lelépő járókelőt egyáltalán észrevegye az arra autóval közlekedő, így fokozottan veszélyes a gyalogosok részére az ez irányú átkelés is.
Ugyanezen az oldalon, ugyancsak, gyakorlatilag megszokásként a gyalogosátkelő után lévő 117, 151, 217 és 217E járatszámú buszok másik oldali megállója és a Richter Gedeon Nyrt. Gyömrői út 48. szám alatti kihajtója közötti pár méteres szakaszon is szabálytalanul, a külső sávban állnak meg, amely megnehezíti, olykor ellehetetleníti a cég területére történő be-, illetve kihajtást, továbbá a szabálytalanul várakozó (gyakran szállítmányozásra alkalmas nagyobb) járművek olyan módon eltakarják a forgalmat, hogy az számos esetben okozott már közúti balesetet (legutóbb pl. nov. 5-én).
A helyzet komikuma, hogy az itt megállók szabálytalanul, nem a gyalogosátkelőt használva mennek át a túloldalra és vissza.
A komolyabb és szigorúbban vett sebességkorlátozás, továbbá a lámpák hiánya a gyorshajtóknak "kedvez" ezen a hosszú egyenes szakaszként jellemezhető Gyömrői úton.
Szerintem pár napos megfigyelés után egy tanulmányt lehetne írni erről.
Forgalomtechnikai-szakmai hátter hiányában nem tudom, hogy a fent körvonalazott problémákra mi adhatna megoldást, évek óta döbbentem látom és hallom a körülményeket, szerencsére személyes érintettségem még nem volt és remélem soha nem lesz, de több kollégámnak már volt, komolyabb is. Ha jól tudom egy másik közeli, a Gyömrői út-Vasgyár utcai kereszteződésénél (ahol az elmúlt években több gázolásos súlyos balesetet is láttam) meg tudták oldani, hogy legalább lámpa legyen, ami óvja a gyalogosokat.
A kérdéses helyszínen a buszmegállók, gyalogosátkelők, avagy azok előtti és utáni területeket legalább felfesteni lenne érdemes pl. a forgalomtól elzárt terület jelzésével , mint "elrettentés". Rendőri közúti közlekedést érintő akciót itt az elmúlt kb. 7 év során egyedül az elmúlt hónapban láttam csak, akkor is sebességet mértek.
Hozzászólások
A Jarokelo.hu oldalra a X. ker. Gyömrői út – Diósgyőri u. kereszteződés forgalmi rendjével kapcsolatban tett bejelentésére az alábbiakról tájékoztatjuk.
Bejelentése szerint a Gyöm...
A budapestiautosok.hu ide vonatkozó, (gyalogos átkelőket bemutató) videója:
https://www.youtube.com/watch?v=Pf-Qy6SR3aE
Levelük kapcsán az alábbiakról tudom Önöket tájékoztatni.
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 23. § (4) bekezdés 1. pontja alapján Bu...