Élhetőbb Budapestért
január 17. ·
Súlyos veszélyben Buda észak-dél irányú közlekedése!
Sajnos a várostervező mérnökök olyan sorozatos baklövéseket, a közterületek tudatos "elherdálásának bűntettét követték" el megint, ami mellett már nem lehet szó nélkül elmenni!
Tervező mérnökként értetlenül állok a probléma előtt és a hideg ráz, valahányszor útnak kell indulnom Budán, teljesen indifferens, hogy milyen irányba.
Minden tervező mérnöktől alapvető elvárás, hogy jól gazdálkodjon a rendelkezésre álló területtel, legyen az nyomtatott áramkör, ahol minden megspórolt cm2-ért órákig dolgozunk, vagy lakóépület, ahol jómagam is minimum 10 alaprajz közül választottam ki a legoptimálisabbat, vagy legyen járműforgalomra szánt közterület.
Hangsúlyozom: a közterület a miénk, a városban lakó állampolgároké, akiknek uniós jogunk ésszerűen közlekedni és megkövetelni az élhetőség minimális feltételeit, akár autósként, akár kerékpárosként, akár gyalogosként.
Visszagondolva arra, hogy tavasztól késő őszig, amikor mindenki előveszi az autóját és elindul Dél-Budáról észak felé (akár Szentendrére is, hiszen oda - és még nagyon sok helyre - nem lehet sok csomaggal, gyerekekkel, stb. tömegközlekedéssel számolni), a korábbi években az irányonként három sáv is nehezen bírta el ezt a terhelést.
A mostanra megépített, irányonként egy-egy sáv az utóbbi évek legsúlyosabb és legbutább rossz döntése volt!!!
Ha rajtam múlna, precedens kártérítési pert indítanék a vétkesek ellen, mert az képtelenség, hogy ilyen felelőtlenül, ilyen hányaveti, trehány módon bánjanak tervezők és kivitelezők azzal a sok ezer m2 közterülettel, mely egyre fogy, értéke évről évre növekszik és emiatt sokkal nagyobb körültekintést és odafigyelést követel!!!
Lehet papolni, hogy tedd le az autódat, kerüld el a várost, stb.!!
A tendencia azonban a legcsekélyebb mértékben sem igazolja vissza ezt a felsőbb vezetők által kierőszakolni akart szándékot, mert nagyon sok esetben mindenképp szükség van autókra!
Ráadásul ha nem is próbálnak alternatívákat kínálni, csupán a "Dugódíj" bevezetését fontolgatják, nem építenek terelő és elkerülő utakat, akkor csak üres szócséplés marad minden ilyen kísérlet.
Jelengeg semmi elkerülő út nincs arra, ha valaki Dél -Buda és Észak -Buda között akar közlekedni, nincs más választása:
be fog állni a sorba és órákig szennyezi majd a Duna-part levegőjét, háromszor olyan mértékben az egy sávban, mint eddig tette három sávban!
Mindez a "fonódó villamos" ötlete miatt éleződött ki ennyire, hiszen a Budai hegyek miatt a közlekedésre alkalmas szakasz a Margit-híd alatt a legkritikusabb, ahová már a tervező is abszurdumnak tartotta volna a két villamos vágány beépítését, de a kacsázó egy vágány is óriási baklövés volt, amit ráadásul semmi nem indokolt.
Észak -déli irányban eddig is volt villamospálya a Frankel Leó út-Margit körút- Széll Kálmán tér útvonalon!!!
Teljesen felesleges volt egy párhuzamos pálya megépítése, ahol az autóbusz forgalom tökéletesen megoldotta a tömegközlekedést, ugyanakkor - külön busz-sávban - eddig is nagyon lekorlátozta az autósok forgalmát!
Az pedig, hogy még ott is egyetlen sáv maradt, ahol bőven elfért volna kettő, az idiótaság netovábbja!
Végigmentem a frissen átadott szakaszon, vasárnap reggel, amikor gyakorlatilag néptelen a város és lefotóztam a rengeteg bűnjelet!
Nézzétek végig figyelmesen és lássátok be:
Azonnali módosításokra van szükség, mielőtt újra beindul a forgalom és garantáltan megbénul a Főváros!
„A probléma már a Halász utcánál kezdődik, ahol a Clark Ádám tér felől érkező, már amúgy is telített sávot okozó forgalom megduplázódik a rakpartról felhajtó autók tömege miatt. Korábban itt a kerékpár út a sínek túlsó oldalán, a járdán volt és tökéletesen elfért. Mist kirakták az úttestre, össze-vissza kacsázva hol visszavezetik, majd megint az úttestre, de ezzel sikerül egy egész sávot elpazarolni.”
„Torlaszok, korlátok, felesleges oszlopok és értelmetlenül leszűkített úttest. Ráadásul ha kerékpáros lennék, akkor se tudnám, melyik irányba kerékpározzak itt.”
„Az egész útszakaszra elmondható, hogy kombájn is elférne, olyan széles az egy sáv, de kettőnek kevés, tehát ÓRIÁSI PAZARLÁS! EKÖZBEN FELESLEGES TERÜLETEK LEZÁRVA A FORGALOM ELŐL!”
„Itt volt korábban a kerékpár út és bőven elfért.”
+37
Tetszik
HozzászólásMegosztom
4 megosztás
Hozzászólások
Élhetőbb Budapestért
Szólj hozzá...
Hozzászólások
Lefényképezni egy villamos középső ajtaját, majd kijelenteni, hogy megbukott a fonódó, a korábbi utasszámok, vagy a...
Tisztelt hozzászólók!
Csatoltam újabb fotókat a már átadott forgalmi rendről, (újra megadom a linket, mert a "Járókelő"-ben fotók csatolásár...
Ahhoz, hogy a Clark Ádám térre 2 sáv menjen, dupla körforgalommal, bőven elég, ha mondjuk a Jégverem utca vonalától két sávosodik a Fő utca, ha korábban teszi, annak már nincs hatása az áteresz...
Járt ön egyáltalán csúcsforgalom idején a Fő utcában?
Mert én naponta járnék (de képtelenség!) és mélyen felháborít az út közepére felfestett piros kerékpárút, ahol óránként elgur...
már bocs, de ez...
„Levelezési szakterületi vezető”
BKK Zrt.
Az „Élhetőbb Budapestért” címmel írott hozzászólásomra adott válasza annyira demagóg, ellentmondásos és hazugságnak is nevezhető félr...
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (9529)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Társaságunk kiemelten fontosnak tartj...
(Van olyan épeszű Szentendre felé igyekvő dél-budai autós, aki a rakpart helyett átvág teljes bel-budán?)
Helyszűke miatt ide nem tudtam mind becsatolni, de az alábbi linke...