Megoldott

Népliget: az elfelejtett semmibe vezető lift esete, a privát autós-kerékpársáv az ottfelejtett vonalakkal, és az újabb lezárások

Anonim Járókelő

Népliget és Üllői út: a komoly beruházások szigete és az esztelen, gondolkozásmentes lezárások és felújítások fellegvára. Több mint egy éve várjuk a csodát, hogy befejeződjön a Népliget környéki feltúrások időszaka. De inkább olyan #Sohavégetnemérős benyomást nyújt az egész. Tényleg nem tudom máshogy kérdezni, de "Margit, nooormális?" az, aki ezt így hagyja, és jónak is gondolja?

Eddig a reptér felől a Népligetnél a Könyves Kálmán körút felé haladva (a felüljáró jobb szélén) három forgalmi sáv állt rendelkezésre az autós forgalom számára: kettő a Rákóczi híd felé balra kanyarodva lámpával irányítva, és egy "elcsorgó" sáv jobbra az Árpád híd felé, csak elsőbbségadás táblával. Jönnek a kerékpáros fejlesztések, és ahelyett, hogy az ultraszéles járdán kerülne kialakításra egy, az autós forgalomtól emelt szinttel elválasztott, kényelmes és biztonságos kerékpárút, kialakításra kerül egy széles kerékpársáv az eddigi "elcsorgó" sáv helyén úgy, hogy autó, kamion kényelmesen zúzhasson rajta, letarolva a biztonságos terelő oszlopokat, rosszabb esetben az ott éppen tekerő bringásokat. Őszintén, tényleg jobban félti itt valaki a gyalogosokat a kerékpárosoktól, mint a kerékpárosokat a gépjárművektől? Miért hisszük még mindig azt, hogy egy két sárga vonal meg "flexibilis" oszlop kerékpáros infrastruktúrának tekinthető? Remélem érezhető, hogy nem a kerékpározás ellen vagyok, én magam is legtöbbször azzal közlekedem, de olyan új fejlesztések kerülnek kialakításra, amelyen veszélyesnek és értelmetlennek tartom, hogy tekerjek.

Szuper ötlet, tuti működni fog. Működik is! Hiszen a jobbra kanyarodás lehetősége egészen a kereszteződésig lett feltolva, így a jobbra kanyarodók már csak akkor (!!!)kanyarodhat(!!!NÁ!!!)nak(!!!) jobbra, amikor a balra kanyarodók zöldet kapnak. Ez mit okoz? Tényleg írjam le? Kérem a tervezőket álljanak már ki egy délután és csodálják már meg műalkotásukat! Igen, amíg a balra kanyorodók várják a sorukat, addig pl. egy délutáni csúcsban percenként cirka 30 autós simán csíphető. Zavarnak-e? Persze, de nem azért, mert nincs igazuk, hanem mert a tervezők és kivitelezők szerint ez így teljesen rendben van, és naivan azt gondolták, hogy ez nem így lesz. (Persze, ha egy innovatív autós-kerékpársáv kialakítása volt a cél, akkor elnézést, az bejött).
Azonban, ha ők ott nem "folynának el" jobbra, akkor lehet a reptérig állna a dugó. A végén ott található a forgalomtól elzárt terület, konkrétan egy autónyi hely van a jobbra kanyaródoknak, ami elég csekély áteresztőképességről árulkodik. Ehhez annyit, hogy kérem a trehányul otthagyott felfestéseket távolítsák már el igényesebben, mert a jelenlegi állás szerint inkább csak egy motorosnak van helye ott jobbra kanyarodni szabályosan... Látható az előtte-utána képen is a különbség, a múlt állapot egy igényes, letisztult normális útburkolati jelekkel ellátott úttest, a jelenlegi pedig egy olyan házi feladat, amit összefirkált a kisgyerek és megrágott a kutya.

És ekkor érkezik az elfelejtett lift, hiszen telepítéskor, illetve az ottani kerékpársávok, gyalogosátkelőhelyek és egyéb átfestegetések tájékán senkinek sem jutott eszébe, hogy a lift a felüljáró alatt kicsit magányos és konkrétan megközelíthetetlen? Egy évig agyaltam rajta, hogy vajon a felüljáróban fog-e végződni, lehet annak több értelme volna. De nem! Ugyanis sikerült mindennek a tetejére a belső balra kanyarodó sávot ISMÉTELTEN lezárni és feltúrni, hogy végül mindenkinek egy sávja maradjon megint beláthatatlan ideig, hogy - gondolom - felfestésre kerüljön oda is a gyalogosátkelőhely. Ez az eszeveszett fejetlenség, nem összehangolt munka és működésképtelen infrastruktúra kicsúcsosodása itt, ami a Népliget és az Üllői út környékén folyik. Újságok tárgyalhatnák, hogy hogyan süllyedhet le erre a szintre egy városvezetés, tervezés és kivitelezés.

Ha minden igaz, ezekben nem csupán a Budapest Közút az illetékes, hanem többet között:
- Budapesti Fejlesztési Központ
- BMSK Sport Közhasznú Nonprofit Kft.
- Market Építő Zrt.
- Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság (FÖRI)
- Penta Kft. (jelenlegi lezárás)

Tisztelettel

Probléma helyszíne
Budapest X. kerület, Kőbánya, Üllői út 106

Hozzászólások

  • Dr Kardos Angelika lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

  • Anonim Járókelő visszajelzésére vár.

  • Szalai Krisztina megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Bejelentő!

    A Könyves Kálmán körút – Üllői út kereszteződésben, a Népligetnél az elmúlt években több beruházás előkészítése folyt, egyszerre párhuzamosan.

    Ezek között több olyan is volt, mel
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Igen egyetértek. Ráadásul tényleg érthetetlen számomra, hogy egy ekkora beruházásnál, a terelőoszlopokon spórolnak. Kb. 40 cm távolsággal voltak kihelyezve közvetlen a zebra környékén azok, amelyeknek...
  • Biciklin Tekerek hozzászólt a bejelentéshez.

    Mindezt úgy, hogy értelmetlen is, hiszen a kerékpáros forgalom a vasúti híd után elvileg be van terelve a Ligetbe. Ahol ugye kizárólag a bringások és a néhány busz használja az ultraszéles utat.
    Az a
    ...
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés illetékesét "Az illetékes"-ról "Budapest Közút"-ra.

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére