Hatalmas átmenő forgalom
FRISSÍTÉS 2021.09.17.
Budapest közút válasza:
"A Törökbálinti út Budaörs és Gazdagréti út közötti szakasza kerületi önkormányzati tulajdonú út.
A kerület korábban már az útvonal egy részére készített útépítési tervet, amely alapján az út két sávos kialakítású lesz.
Pontosabb információt az út tulajdonosa tudna adni, mikor tervez beruházást a területen.
Amennyiben a kerület az útszakasz egy részét egyirányúsítani szeretné a jövőben (még annak átépítése ellen) abban együttműködünk.
A tömegközlekedési járatokkal kapcsolatosan a BKK Zrt-t kell megkeresni."
---
A XI. kerület Törökbálinti út Gazdagréti út és Budaörs/Budapest városhatár között jelentős forgalmat bonyolít. Ez egyrészről köszönhető annak, hogy szépen építik be a Madárhegyet és a Spanyolrétet. Már ez önmagában is elég probléma lenne, tisztán látszik, hogy ez az 1, másfél sáv széles út nem bírja el a forgalmat és ez a jövőben csak rosszabb lesz. Ékes példája a környék, hogy hogyan és hová nem kéne ész nélkül építkezni mindenféle egyéb fejlesztés nélkül. Aztán lehet csodálkozni, hogy megjelenik még pár száz autó a környéken.
Másrészről tovább ront a helyzeten, hogy ezt a szűk útszakaszt érintő útvonal lett az M1-M7 és a régi 1-es, a Budaörsi út surranóútja is. Ha az ész nélküli beépítéssel már nem is lehet mit kezdeni, de az átmenő forgalommal igen és kéne is. Például legalább szakaszos egyirányúsítással - a kerékpáros kétirányú forgalom engedélyezésével - vagy egyéb más forgalomtechnikával.
Egyéb iránt ha már beépítik a környéket, pár dolgot illene megoldani. Ilyen lenne a tömegközlekedés bővítése. Az épp kiépülő környéknek a budaörsi, törökbálinti buszok nem jelentenek megoldást. Ezek ma is zsúfoltak, plusz utas nem igen fér fel rájuk és nem is túl vonzó lehetőséget jelentek. Arról nem is beszélve, hogy a megállók is messze, 700-1200 méter körüli távolságra vannak. Így még az is kocsival fog innen indulni, aki amúgy használná a BKK szolgáltatását. A fentieken túl az egész útszakaszon visszatérő probléma az illegális szemétlerakás is.
Ezen a környéken minden megtalálható ami ma egy nagyváros problémája lehet. Remek példa, hogy hogy nem kéne engedni beépülni, szétfolyni Budapestet. Hová vezet az ész nélküli beépítés engedélyezése egyszeri "ingatlanfejlesztésből" származó bevétel reményében és mennyire passzívan szemléli egy kerület vagy a főváros azt ami ezután következik és évekre meghatározó lesz. Úgy látszik ez már messze van mind a XI. kerület, mind a Fővárosi Önkormányzat hivatalából, így ezt is a járókelőn kell bejelenteni.
Hozzászólások
Feladó: scanner@smart11.ujbuda.hu
Elküldve: 2021. szeptember 30., csütörtök 14:52
Címzett: KozlekedesiO
Tárgy: Message from KMBT_363
A 88658-as számú megkeresésre az alábbi választ adjuk:
Tisztelt Bejelentő!
A Törökbálinti út Budaörs és Gazdagréti út közötti szakasza kerületi önkormányzati tulajdonú út...