Megoldatlan

parkolás zebra forgalommal rendelkező iránya előtt

A jelzett helyekhez hasonló helyzetekre jelentettem ár be Járókelő-ügyet, melyeket a Budapest Közút azzal a hivatalos válasszal zárt le, hogy az egyirányú utcában jelenleg a KRESz nem tiltja a szemben engedélyezett forgalom számára beláthatatlanná tevő zebra elé parkolást
ezért
kérem a tisztelt Járókelőt, hogy a végrehajtói jellegű Budapest Közút felettes szervezetének - valamiféle Közlekedési Hatóságnak (ezt a hivatalt jelenleg valamely minisztérium látja el?) címezve nyissák meg ezt a bejelentést:

A KRESz nyilvánvalóan védi a zebrán áthaladni akarókat. Kívánatos, hogy a zebrára lelépni szándékozó lássa a közút forgalmát ÉS hogy a járműforgalom megfelelően láthassa a zebrára lépni szándékozókat.
Nyilvánvalóan a jogszabályírók kifelejtették az egyirányú utcában szembe-forgalomként engedélyezett kerékpárforgalom fogalmának bevezetésekor, hogy a másutt (KRESZ 40. § (5)) szabályozott zebra-védelembe is bele tegyék a kitételt: az egyirányú utcában szemben engedélyezett kerékpárforgalom számára is biztosítani kell a zebrára lelépni szándékozók megfelelő észlelhetőségét.

Megfigyelhető, hogy jó gyakorlatként a zebrák beláthatóságának nyilvánvaló védelme mellett történő kiállás okán hirdetőoszlopokat távolítanak el, bokrokat metszenek vissza, nagyobb fákat vágnak ki. Úgy gondolom, hogy ezek mellett az egyirányú utcák parkolási kitételének rendezetlensége egy puszta jogalkotási hiba, melyet sürgősen orvosolni volna fontos, ha kell egyedi helyszíni megoldásokkal, illetve végső soron a jogszabály önmagával való konzisztenssé tételével.

Kérem a tisztelt Közlekedési Hatóság szíves állásfoglalását, hogy a zebrák forgalom irányából történő beláthatósága Önök szerint is szükséges-e? Értve ezen belül az egyirányú utcákban megengedett szembe-kerékpárforgalom számára a zebra (szembeforgalom irányából nézett) előtti 5 méterének szabadon hagyását is.

A probléma rendezésére kérem a tisztelt Közlekedési Hatóságot

- a problémának a KRESz-ben történő szíves , sürgős rendezésére,

- a KRESz-ben történő végleges rendezésig valamilyen végrehajtási jogszabályban való általános áthidaló megoldás hozását,

- a fentiek szerinti közvetlen balesetveszélyt jelentő helyszínek eseti kezelésének módszertanának kijelölését,

- a Budapest Közút szíves megkérését az ilyen helyzetek Hatóság által kitalált módszerrel történő megvédésére.

Jelzem, hogy áthidaló megoldásként akár egyedileg is elrendelhető lenne az ilyen szembe-forgalom által beláthatatlanná parkolt zebrákra a "bal" oldalra a zebra után egy "megállni tilos" tábla kitétele valamilyen 5-15 méteres hatállyal. Bár a zebrákon bekövetkező súlyos gázolásos balesetek általános megelőzésére igazán hatékonynak azt látnám, ha minden zebrát minden irányból legalább 15 méteren belül semmi nem takarhatna...

Kérem tisztelt Közlekedési Hatóság szíves gyors beavatkozását, ha kell, akkor az egyedi helyzetekben a veszélyhelyzetek fölszámolására, és később az általános megoldás szükség szerinti jogszabályi módosítását.

Az önmagával nem teljesen egybehangzó jelenlegi jogszabály miatti elkerülhető balesetek áldozatainak nevében is, köszönettel.

Probléma helyszíne
Budapest V. kerület, Belváros-Lipótváros, Akadémia u. 1

Hozzászólások

Hasonló bejelentések

  • Megoldásra vár
    1
    Megoldásra vár
    1

    Poller hánykolódik

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    0509-Eötvös tér (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  • Megoldásra vár
    1
    Megoldásra vár
    1

    Hiányzó fényterelő

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Tamás Géza
    Illetékes: Budapest Közút
    Petőfi tér (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Kidőlt tábla

    Beküldés ideje:
    Illetékes: Budapest Közút
    Deák Ferenc tér (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  Vissza az oldal tetejére