Kerékgyilkos szegély
FRISSÍTÉS 2021.07.20.:
Az illetékes válasza szerint 1) a járdasziget magassága az előírásoknak megfelel, és 2) aki fennakad rajta, az szabálytalanul közlekedik.
1) Az előírások nyilván nem tiltják alacsonyabb szegély létesítését.
2) A kanyarodást az út jobb oldaláról megkezdve, tehát szabályosan közlekedők is felakadnak a szegélyen, mivel a Villányi úton pontosan a szegély és a kerékpársáv közé kell becélozniuk, miközben a gyalogosokat figyelik balról és az érkező többi járművet jobbról.
A napi több esetszám bizonyítja, hogy a kereszteződés problémás!
Az illetékes nem adott választ arra a felvetésre, hogy a járdaszigetet egy közlekedési táblával (kék körben fehér nyíl) is észrevehetőbbé lehetne tenni!
------------------
Naponta pukkadnak ki itt a balra kanyarodó autók kerekei.
Miközben a sofőr a jobbról érkezőknek ad elsőbbséget, és közéjük próbál besorolni, nem veszi észre a bal oldalon magasodó járdaszigetet.
Ennek a járdaszigetnek indokolatlanul magas és éles a szegélye, emiatt a kerekek durrannak, az alváz csikorog.
Megoldást jelenthet a sziget süllyesztése a környéken jellemző magasságra (3–5 cm), vagy legalább egy figyelemfelhívó tábla kihelyezése, amit perifériás látással is észlelnek az autósok.
Rengeteg felesleges bosszúságot és pénzkiadást lehetne megspórolni.
Hozzászólások
Budapest Közút Zrt.
Útüzemeltetési osztály
1) Az előírások nyilván nem tiltják alacsonyabb szegély léte...
Budapest Közút Zrt.
Útüzemeltetési osztály