Indokolatlan zaj és környezetterhelés - vol 4.
Tisztelt BKK!
Mindenekelőtt köszönöm az előző bejelentésemre adott válaszaikat és a megtett intézkedéseket. A buszvezetők fegyelme javult az elmúlt időszajban a motorjáratás tekintetében, de korántsem tökéletes.
Szóvá kell tegyem azt is, hogy az alábbi linken elérhető bejelentésre adott válaszuk nem állja meg mindenben a helyét.
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/69954/indokolatlan-zaj-es-kornyezetterheles-vol-3
Ezzel kapcsolatban a mostani bejelentésben egy konkrét jelenségre szeretném felhívni a figyelmüket. Talán Önök nincsenek tudatában, de igenis rendszeresen 10 percet meghaladó időtartamban állomásoznak itt a buszok, és a megállóban nem egyszer fordul elő, hogy két 184-es busz is áll egyidejűleg. (Persze ezt azzal lehet kikerülni, hogy "Not in service" felirat díszeleg rajta, amíg forgalomba nem áll, de ezzel talán már arcpirító lenne kezelni a helyzetet, így úgy vélem, nem erről van szó). Mindennek köszönhetően az elmúlt kb. 1 évben buszpályaudvar jelleget kapott a környék. Lehet, hogy jogi megfontolások miatt Önök nem írhatják le, hogy rendszeresen itt állomásoznak, esetleg-talán-ne-adjisten Önök sem tudnak róla. Ezért aztán a mellékelt videót az Önök szíves tanulmányozására küldöm. A beazonosíthatóság – vagy akár számon kérhetőség – érdekében azt is leírom, hogy október 7-én, 4:02 órai kezdettel készült. Ugyanakkor hangsúlyoznom kell: készülhetett volna az elmúlt 1 évben bármelyik reggel, vagy este is mert ez egy teljesen átlagos helyzetet ábrázol.
A videón az első „itt nem állomásozó” busz 0:07:00-nél érkezik és 36 percet várt itt, ami ha jól számolom, meghaladja az Önök által maximumként meghatározott 10 percet. Ebből kb. 6 percet járatta a motort, de tudom, hálásnak kell lennem, hogy 30 percet nem. A következő nem itt pihenő buszvezető 1:04:45-kor érkezett, ez már csak röpke 50 percet töltött itt. 2:17:40-kor érkező busz pedig 13 percet - talán ezt már kár is szóvá tenni. Bár kétségtelenül legalább a motort nem járatták végig, a téllel és közelgő mínuszokkal ez várhatóan jól indokolható módon változni fog és buszok kerregő-szenvedő-mormogó-nyikorgó hangja bizony zárt ablak mellett is hallható, ezért ezt nem kis problémának látom, ahogy azt is, hogy rendszeresen a házam elé kell parkolniuk, arra a pontjára a buszforduló körívének, ahol a lehető legközelebb tudnak megállni egy házhoz. Persze erre az lesz a válasz, hogy valahol parkolniuk kell az indulás előtt, de ha nem itt torlódna egyszerre néha 3-4 busz, akkor nem kéne jobbra-balra átállni, parkolni, ami csak egy újabb ok a motorjáratásra. (Hiszen ha ebben a félkörben 3 helyen (leszállító, ideiglenes megálló, felszállóhely) parkol 2-2 percet, máris nem kell leállítani a motort és lehet vígan 6 - vagy persze több - percet is járatni a motort.) Lehet, hogy ezek a VT-Arriva buszai, de mint szolgáltatás megrendelőnek, azt gondolom, van némi felelőssége, hogy a megfelelő szakmai sztenderdeket betartassa, amibe remélem, hogy a környezetvédelem és a lakók érdekeinek - lehetőségek szerinti - védelme is beletartozik.
Kérdésem tehát: ha ezek a buszok nem használhatják buszpályaudvarként egy kertvárosi végállomást, nem itt tartózkodnak a pihenőjük alatt, akkor miért várakoznak itt rendszeren 30-50 perceket is?
Pár további érdekességre is felhívnám a figyelmüket: bár vannak a felvételen olyan buszok, amelyek motorját 2 perc bent töltött időre is leállítják, sok buszvezetőnek fárasztó több mint 5 percre is leállítani a motort. Ilyen például a 4:08-kor induló busz, talán nem kell magyaráznom, ebben az időpontban itt töfögő busz elég zavaró. Tudom, baromi sok a műszaki ok, szépen felsorolták az előző levélben, ezeket copy-paste-tel vissza lehet majd másolni és felmentést is ad a buszvezetőknek, hogy a motor leállítása érdekében felemeljék a kezüket. DE azért had tegyem szóvá, hogy itt többnyire nem 50 éves Ikarus buszok járnak és pl. a turbóra hivatkozni ilyen sík terepen és 40-es cammogásnál kicsit zavarba ejtő, ráadásul ugyanazoknál a típusú buszoknál hol sikerül leállítani a motort, hol nem. Szóval erős gyanúperrel élnék, hogy a műszaki okok messze nem magyaráznak mindent. Hogy egyébként milyen szinten tartják szem előtt ezt a kérdéskört a buszvezetők, azt jól mutatja a megosztott videón 1:47:00-kor beérkező sofőr példája, ami az „itt-nem-várakozó” busz mellett megállva röpke 7 percet a buszvetőtársával kvaterkázva végig járatja a buszt, majd a megállóba beállva 3 percre le bírja állítani. Mivel valamelyest javult a motorjáratással kapcsolatos helyzet, nem vonom kétségbe, hogy felhívták a figyelmüket, viszont úgy látom, sokuknak nem jut eszébe, vagy rosszabb, nem is érdekli, hogy itt emberek laknak, a környezetvédelmi és gazdasági szempontokon pedig már nem is rugóznék tovább.
Összefoglalva: várom a válaszukat, hogy miért állomásoznak itt 30-50 perceket is buszok, miközben az előző válaszuk alapján ilyen nem fordul elő.
Hozzászólások
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00073758
Tisztelt Ügyfelünk!
A https://jarokelo.hu/ oldalon jelzett "Indokolatlan zaj és környezetterhelés - vol 4." tárgyú meg...
Sajnos minden felháborító, lakók nyugalmát zavaró esetet nem tudok rögzíteni a Benjamin utca buszfordulóban. Ezt a videót viszont frissiben megosztanám Önökkel, mert nem értem, hogy mik...