Hiányos tábla - Lónyay utca kerékpáros közlekedés
FRISSÍTÉS 2020.12.06.:
""A forgalomkorlátozással kapcsolatos változást Budapest Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a Zrt. hajtja végre. " - szerintem a kulcs itt van a megoldáshoz, ez alapján a Budapest Közút teljesen jogosan mondja, hogy csak végrehajtja, amit kértek tőle, a Ferencvárosi Önkormányzat is bevallotta a válaszukban, hogy ők rendelték meg a változást. Fel lehetne még egyszer tenni nekik a kérdést úgy, hogy akkor miért nem rendelték meg, hogy megmaradjon a kerékpárosok számára a balra kanyarodási lehetőség a Lónyayba? Még ha azt is kérték, hogy ne kérdezzük őket, de könyörgök, ha valami megoldás az ő döntésük alapján születik, akkor igenis viseljék a felelősséget és legyenek szívesek érdemben válaszolni. Ajánlom figyelmükbe a Konta Zoltán lenti nagyon alapos, képekkel illusztrált hozzászólását is. Amit kerékpáros sikerként tol a propagandában az önkormányzat, az valójában a kerékpárosok életének a megnehezítése a korábbi állapothoz képest."
-----
FRISSÍTÉS 2020.09.03.:
A IX. kerület válasza:
"A forgalomkorlátozással kapcsolatos változást Budapest Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a Zrt. hajtja végre. Bővebb információt is a Zrt. tud szolgáltatni.
Fentiek alapján a IX. kerületet érintő forgalmi rend változásokkal kapcsolatos bejelentéseket továbbiakban válaszadás és intézkedés céljából, kérjük az illetékes Budapest KÖZÚT Zrt. részre megküldeni szíveskedjenek."
-----
FRISSÍTÉS 2020.08.14.:
A Budapest Közút válasza:
"A IX., Lónyay utcában a Bakáts utca és a Boráros tér közötti szakaszon, a Bakáts téren kísérleti jelleggel bevezetett forgalomcsillapításhoz kapcsolódóan került kialakításra az új forgalmi rend, s került itt bevezetésre az ellenirányú kerékpáros forgalom. Társaságunk mint operatív kezelő, minden forgalmi rend változás előtt nem csak a jogszabályok, előírások betartatására ügyel, de minden, a közlekedésben résztvevő érdekeit is igyekszik figyelembe venni. Jelen időszakban különösen kiemelt figyelem irányul a kerékpárosokra, ahogy azt feltehetőleg Ön is észleli.
A kísérleti jellegből következik, hogy a megvalósításnál elsősorban a későbbiekben könnyen módosítható, megszüntehető forgalomtechnikai eszközöket alkalmazzuk, s a festés nem ilyen technológia. Amennyiben a beruházó, a IX. kerületi Polgármesteri Hivatal a későbbiekben a most bevezetett forgalmi rend véglegesítése mellett dönt, úgy van érvényes végleges forgalomtechnikai terv, melyben szegélymódosítások és további új burkolati jelek is szerepelnek.
A Petőfi híd alatt az előjelző tábla teljességgel megfelelő, ugyanis a forgalombiztonsági szempontokat előtérbe helyezve nem került engedélyezésre a Boráros tér felől a balra nagyíves kanyarodó mozgás sem a járműveknek, sem a kerékpárosoknak. Erre nem csak az előjelző tábla, hanem a „Kötelező haladási irány egyenesen” jelzőtábla és a záróvonal is figyelmeztet."
-----
A IX. kerületi Lónyay utca Boráros tér felőli végének forgalmi rendje megváltozott, most a korábbival ellentétes irányba egyirányú az utca. Erre egy előjelző tábla is figyelmeztet a Petőfi híd alatt, a Soroksári út felől érkezve. Azonban ez az előjelző tábla hiányos, nem mutatja, hogy a behajtani tilos az kerékpárokra nem vonatkozik, ahogy az viszont már egyértelműen látszik az utca elején kihelyezett táblából. Ez jól össze is zavart, amikor kerékpárral először érkeztem ide az új forgalmi rend idején, pedig kerékpárral igazából nincs semmi változás az eddigi forgalmi rendhez képest. Sajnos nagyon sokszor lehet a városban azt látni, hogy kitáblázásokat, forgalomtechnikai változtatásokat csak a személygépkocsik szempontjából gondolnak át, és sokszor eszébe sem jut az illetékeseknek, hogy végiggondolják, hogy éli meg egy arra haladó kerékpáros az adott forgalmi szituációt és hogy mit jelentenek az ő szempontjából az adott táblák, pedig erre minden olyan úttest esetében kellene gondolni, ahol nem tilos a kerékpáros közlekedés, nem csak ott, ahol kerékpársáv van. Így a most kihelyezett félrevezető tábla mielőbbi kiegészítése mellett szeretném azt is kérni, hogy az illetékes útfenntartó a jövőben figyeljen oda arra, hogy akármilyen forgalomtechnikai változtatás esetén gondolja át jobban, hogy az milyen hatással van az adott úton közlekedő kerékpárosokra vagy ha szükséges, egyeztessen erről kerékpáros szervezetekkel.
Az is látszik a képeimen, hogy a Lónyay utcába kerékpárral behajtva gyakorlatilag sokszor nincs egy kerékpárnyi hely sem a haladó kocsisor és a parkoló autók között. Szép lassan elhaladva a kocsisor mellett azonban egyértelmű, hogy van az úton elég hely a személygépjárművek és a velük szemben elhaladó kerékpárok számára, ha az autók jobban az út jobb oldala felé húzódnak, a probléma csak az, hogy a gépjárművek látszólag nincsenek felkészülve a kerékpárosok érkezésére, hiába ki volt táblázva az egyirányú utca elején a szembejövő kerékpárforgalomra vonatkozó kiegészítő jelzés. Ezért jó ötletnek tartanám egy kerékpáros nyom felfestését, ami a táblánál sokkal határozottabban felhívná a gépkocsival közlekedők figyelmét a szembejövő kerékpáros forgalomra és fokozottabb jobbra tartásra ösztönözné őket.
Hozzászólások
A forgalomkorlátozással kapcsolatos változást Budapest Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a Zrt. hajtja végre. Bővebb információt is a Zrt. tud szolgáltatni.
Fentiek al...
A IX., Lónyay utcában a Bakáts utca és a Boráros tér közötti szakaszon, a Bakáts téren kísérleti jelleggel bevezetett forgalomcsillapításhoz kapcsolódóan került kialakításra az új...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST- 00068146
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, melyet továbbítottunk a probléma megoldásában illetékes Budapest Közút Zr...
Ez a bejelentés mindenképp együtt kezelendő ezzel. Fel se tűnt korábban, hogy egy záróvonalat is felfestettek - ezt...