Soroksári út - veszélyes kerékpáros közlekedési forgalomszervezés
A Soroksári út városból kifele tartó irányában a Közvágóhídnál, az OBI előtt elhúzták balra a közúti sávokat, így kimondottan nehéz és veszélyes lett kerékpárral a Soroksári úton kifelé közlekedés.
A régi közlekedési rend szerint ugyanis úgy lehetett a csomóponton kerékpárral átjutni, hogy az embernek a Lágymányosi-híd előtti lámpánál a buszsávtól balra levő sávból indulva végig ugyanabban a sávban kellett tekernie és így a közvágóhídi csomópont után a Soroksári út jobb szélső sávjába érkezett meg. A balra húzott sávokkal viszont lehetetlen a Soroksári úton biztonságosan közlekedni, mert az előbb leírt sávból egy soksávos út közepén találja magát az ember, ahonnét csak egy balra sávváltással tudja az útját a Soroksári úton folytatni. Ez a balra sávváltás a forgalom közepén azonban nagyon kényelmetlen volt a karantén időszaka alatt is, mióta viszont visszaállt a forgalom a régi szintre, ez gyakorlatilag életveszélyes mutatvány.
A sávok átfestésekor nyilván csakis az autós forgalom szempontjait vették figyelembe, és valószínűleg jószándék vezette a tervezőket, hogy növeljék a csomópont kapacitását a Csepel felé vezető irányba. Azonban meglepő, hogy a kerékpáros forgalom átvezetése semmilyen szinten nem került mérlegelésre (remélem azt nem gondolja senki komolyan vehető opciónak, hogy az ember minden nap a dunaparti 6. számú "európai" bicikliúton közlekedjen a belváros és Pesterzsébet/Soroksár viszonylatban).
Így mindenképp azt javaslom, hogy gondolják át a kereszteződés forgalmi rendjét. Az egyszerűbb megoldás a sávok eredeti felfestésének visszaállítása - de természetesen az ellen sem tiltakozok, ha kialakítanának egy, a csomóponton átvezető kerékpáros sávot is, ami egyenesen és biztonságosan, időveszteség nélkül, azaz a kerékpárról való leszállás és zebrán átkelés nélkül átvezetné az embert a Soroksári út kifelé vezető szakaszára. Köszönöm szépen!
Hozzászólások