VanHool buszok egy része utazásra alkalmatlan
FRISSÍTÉS 2020.03.11.
A Bejelentő válasza:
"A másfeles üléseknek nem csak a folyosó méretének tekintetében van kulcsszerepe. Hanem abban is, hogy a - fogyatékosságukból eredően - egynél valamivel nagyobb ülőhelyet foglaló utasok (számos testi fogyaték miatt lehet ilyen helyzet, nem csak a kövérség lehet az oka ennnek) ebben problémamentesen elférnek. A kettes üléseknek az újabb buszokon az a fő problémájuk, hogy a folyosóhoz közelebb eső oldaluknál egy fixen odaszerelt korlát akadályozza, hogy a külső oldalon ülő - és egynél több helyet igénylő - utas a folyosó fele tudjon úgy helyezkedni, hogy a belső ülőhelyen elférjen mellette még egy utas. Magam többször voltam a szemtanúja annak, hogy kényszerűségből - mely fogyatékból ered - két ülőhelyet foglaló utassal hogyan bánnak mind az utastársai, mind pedig a buszvezető: igen, jól látja; a buszvezetők sem állnak ilyenkor a fogyatékkal élő utas mellé. Hanem társadalmi normákra és elvásáokra hivatkozva szidalmazzák az egynél több helyet foglaló utast. Akiket meglátásom szerint az ilyen inzultusok során olyan traumák érhetnek, melyek miatt a közösségi közlekedést utána kerülni fogják.
Mivel a társadalmat nem lehet megváltoztatni, ezért a másfeles ülések erre a megoldás. Ebbe el tud helyezkedni a fogyatékkal élő és fizikálisan egy ülőhelynél több helyet igénylő utas anélkül, hogy az utastársai vagy akár a buszvezető részéről inzultus érné őt azért, mert "nem foglalhat el két helyet"."
----------
FRISSÍTÉS 2020.02.10.:
A meglévő buszokkal kapcsolatban is van/lenne teendő. Nem csak a későbbi tenderek során beszerzendőkkel! Amit írtam (hiányzó egyszemélyes, fogyatékkal élőknek alkalmas ülések némelyik új VanHool buszban), az megoldható. Igen, át kell kicsit alakítani a belső teret, de megoldható. És nem horribilis pénzből! Az akarat/szándék hiánya az egyetlen, ami miatt ez ne tudhatna megvalósulni.
-----
FRISSÍTÉS 2020.02.06.:
Tisztelt BKK/BKV! Köszönöm a válaszukat. Átolvasást követően úgy érzem viszont, hogy ez nem konkrét válasz a jelenlegi konkrét problémára. Jól hangzó, amit írnak. De úgy vélem, mellébeszélés. Arra kellene válaszolniuk ami az aktuális probléma. És a megoldást is arra kell találni.
-----
FRISSÍTÉS 2020.02.06.:
A BKK válasza:
"Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban szakterületünk azt válaszolta, hogy az új autóbuszok műszaki tulajdonságainak meghatározásakor igyekeznek mindig az utasok maximális kényelmét és elégedettségét szolgáló elrendezésű járművet választani. A BKK elsődleges felelőssége Budapest közösségi közlekedésének megbízható és fenntartható működtetése. Komoly előrelépés tehát, hogy az elmúlt időszakban a főváros utcáin több száz világszínvonalú, alacsony környezetterhelésű, kényelmes és légkondicionált alacsonypadlós jármű állhat forgalomba, amelyek megfelelő típusbizonyítvánnyal rendelkeznek, továbbá teljesítik az uniós és a hazai rendeletek, előírások követelményeit.
A következő autóbusz-beszerzési tender során a lehetőségekhez mérten figyelembe veszik az utasok tapasztalatait, észrevételeit."
-----
Sajnos a BKV ill. annak alvállalkozójának (VT ARRIVA) járműflottájában van néhány olyan rossz elosztású busz van, mint a RCT-318 rendszámú.
Ezeknek a buszoknak kőkemény az ülésük, valamint hiányoznak belőlük a fogyatékkal élők számára kialakított, szabványülésnél szélesebb szimpla ülések.
Kérem, ezeket a buszokat állítsák ki a forgalomból és olyan buszok álljanak be helyettük, amik alkalmasabbak kényelmes utazásra (még a régi Ikarusok is alkalmasabbak ezeknél).
Hozzászólások
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00057811
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, melyet továbbítottunk a probléma megoldásában illetékes BKV Zrt.-nek. A tár...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00057811
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban szakterületünk azt válaszolta, hogy az új autóbuszok m...
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST-00057811
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük megkeresését, mellyel kapcsolatban szakterületünk azt válaszolta, hogy az új autóbuszok m...