Halál alagút
FRISSÍTÉS 2020.01.20.:
A MÁV válasza:
"Minthogy a tárgyi aluljáró MÁV érdeket nem szolgál, peronra nem vezet, vasúti állomás/megállóhely megközelítését nem segíti, kizárólagosan helyi lakossági érdeket szolgál, véleményünk szerint annak takarítása, falainak tisztasági mázolása, a járdaburkolat fenntartása és a világítás üzemeltetése is a közút kezelőjének feladata. A MÁV kezdeményezésére több alkalommal zajlott egyeztetés az aluljáró üzemeltetéséről az érintett Önkormányzatok (VI. és XII. ker.) részvételével, azonban döntés nem született az ügyben.
Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásul vételét."
-----
”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.”
(Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma)
Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti.
A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz.
A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként.
Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében.
A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt.
A képek jól dokumentálják miért.
Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének.
A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén.
Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija.
Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt
elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet.
KIEGÉSZÍTÉS:
Régi, elhasználódott, tönkrement, kibelezett,koszos lámpák. Minden második pislákol.
A keskeny, rossz minőségű, úton, sötétben közlekedni balesetveszélyes.
Az alagút belseje önmagában is siralmas, de már az oda eljutás is problémás.
A XIII. kerületi szakasz macskakővel borított lejtő, mely az évek során simára kopott vagy kifordult a helyéről. Télen vagy esős időben extrém sportversenyt is lehetne itt rendezni.
Pár éve valaki, egy kerékpárnyomnyi szakaszt lebetonozott, de ezzel csak még veszélyesebb lett a le/feljutás, hiszen itt, minden kerékpáros és gyalogos erre a cirka 30 centi széles szakaszra pályázik. A sötét alagútból érkezőt pedig nehéz észre venni.
A VI. kerületre vezető rész, már megszabadult a macskakőtől.
Helyette a rossz minőségű,morzsolódó beton vette át a hatalmat. Szintkülönbségek, kátyúk, nehezítik a fel és lejutást.
Eltömődött csatornarácsok az aluljáróban.
A közlekedést, ebben az esetben rettenetesen megnehezíti a felgyülemlő víz, mivel az alagút talajszintjét 80 %-ban vaslemez, illetve vas illesztő pántok alkotják. Ezek nedves állapotban rettentően csúszósak. (csak úgy mint a macskakő)
A vaslemezek korróziójáról nem is beszélve.
Aknafedlapok sérültek, lyukasak, nagy szintkülönbségek jelentkeznek ebből adódóan.
Az aluljáró két szélén a nagyjából 60 cm széles betonszakaszon leggyakrabban a gyalogosok igyekeznek átjutni.
Az itt elhelyezkedő, sérült, aknafedlapok a sötétben, fokozottan balesetveszélyesek.
Az alagútban középen végig futó rész vaslemezből és hegesztett szorítópántokból áll.
Az egész, a betonperem mentén meg van sűllyedve.
A lemezeket tartó fémszegély a legtöbb helyen kiáll a beton peremből.
A hegesztett pántok egy része megadta magát a rozsdának. Eltörtek.
A talajtól felválva fityegnek az ránehezedő súlytól.
A lemezek mint egy libikóka mozognak. Egymástól elcsúszva hézagokat hagynak.
A leginkább javításra szoruló része az alagútnak!
Biztonságos közlekedésre ALKALMATLAN!
Hozzászólások
Úgy látszik az átlag emb...
Köszönjük a tárgyi újabb bejelentést, amellyel kapcsolatosan az alábbiakban tájékoztatjuk:
A MÁV Zrt. Üzemeltetési Főigazgatóság Pályavasúti Területi Igazgatóság Budapes...
Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, a szükséges intézkedések megtétele céljából.
Bízunk abban, hogy az illetékesség eseté...
Újabb lámpatest égett ki a VI. kerületi oldalhoz közeledve.