Válaszra vár

Halál alagút

FRISSÍTÉS 2020.01.20.:

A MÁV válasza:
"Minthogy a tárgyi aluljáró MÁV érdeket nem szolgál, peronra nem vezet, vasúti állomás/megállóhely megközelítését nem segíti, kizárólagosan helyi lakossági érdeket szolgál, véleményünk szerint annak takarítása, falainak tisztasági mázolása, a járdaburkolat fenntartása és a világítás üzemeltetése is a közút kezelőjének feladata. A MÁV kezdeményezésére több alkalommal zajlott egyeztetés az aluljáró üzemeltetéséről az érintett Önkormányzatok (VI. és XII. ker.) részvételével, azonban döntés nem született az ügyben.
Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásul vételét."

-----

”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.”
(Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma)

Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti.
A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz.

A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként.

Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében.

A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt.
A képek jól dokumentálják miért.

Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének.
A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén.
Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija.

Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt
elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet.

KIEGÉSZÍTÉS:

Régi, elhasználódott, tönkrement, kibelezett,koszos lámpák. Minden második pislákol.
A keskeny, rossz minőségű, úton, sötétben közlekedni balesetveszélyes.

Az alagút belseje önmagában is siralmas, de már az oda eljutás is problémás.

A XIII. kerületi szakasz macskakővel borított lejtő, mely az évek során simára kopott vagy kifordult a helyéről. Télen vagy esős időben extrém sportversenyt is lehetne itt rendezni.
Pár éve valaki, egy kerékpárnyomnyi szakaszt lebetonozott, de ezzel csak még veszélyesebb lett a le/feljutás, hiszen itt, minden kerékpáros és gyalogos erre a cirka 30 centi széles szakaszra pályázik. A sötét alagútból érkezőt pedig nehéz észre venni.

A VI. kerületre vezető rész, már megszabadult a macskakőtől.
Helyette a rossz minőségű,morzsolódó beton vette át a hatalmat. Szintkülönbségek, kátyúk, nehezítik a fel és lejutást.

Eltömődött csatornarácsok az aluljáróban.
A közlekedést, ebben az esetben rettenetesen megnehezíti a felgyülemlő víz, mivel az alagút talajszintjét 80 %-ban vaslemez, illetve vas illesztő pántok alkotják. Ezek nedves állapotban rettentően csúszósak. (csak úgy mint a macskakő)
A vaslemezek korróziójáról nem is beszélve.

Aknafedlapok sérültek, lyukasak, nagy szintkülönbségek jelentkeznek ebből adódóan.
Az aluljáró két szélén a nagyjából 60 cm széles betonszakaszon leggyakrabban a gyalogosok igyekeznek átjutni.
Az itt elhelyezkedő, sérült, aknafedlapok a sötétben, fokozottan balesetveszélyesek.

Az alagútban középen végig futó rész vaslemezből és hegesztett szorítópántokból áll.
Az egész, a betonperem mentén meg van sűllyedve.
A lemezeket tartó fémszegély a legtöbb helyen kiáll a beton peremből.
A hegesztett pántok egy része megadta magát a rozsdának. Eltörtek.
A talajtól felválva fityegnek az ránehezedő súlytól.
A lemezek mint egy libikóka mozognak. Egymástól elcsúszva hézagokat hagynak.

A leginkább javításra szoruló része az alagútnak!
Biztonságos közlekedésre ALKALMATLAN!

Probléma helyszíne
Budapest XIII. kerület, Szabolcs u. 2

Hozzászólások

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Köszönöm
  • S Dominik hozzászólt a bejelentéshez.

  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: XIII. kerületi Polgármesteri Hivatal Építésügyi Osztálya

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés illetékesét "VI. kerület"-ról "XIII. kerületi Polgármesteri Hivatal Építésügyi Osztálya "-ra.

  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: VI. kerület

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés leírását "”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.” (Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma) Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti. A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz. A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként. Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében. A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt. A képek jól dokumentálják miért. Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének. A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén. Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija. Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet. KIEGÉSZÍTÉS: Régi, elhasználódott, tönkrement, kibelezett,koszos lámpák. Minden második pislákol. A keskeny, rossz minőségű, úton, sötétben közlekedni balesetveszélyes. Az alagút belseje önmagában is siralmas, de már az oda eljutás is problémás. A XIII. kerületi szakasz macskakővel borított lejtő, mely az évek során simára kopott vagy kifordult a helyéről. Télen vagy esős időben extrém sportversenyt is lehetne itt rendezni. Pár éve valaki, egy kerékpárnyomnyi szakaszt lebetonozott, de ezzel csak még veszélyesebb lett a le/feljutás, hiszen itt, minden kerékpáros és gyalogos erre a cirka 30 centi széles szakaszra pályázik. A sötét alagútból érkezőt pedig nehéz észre venni. A VI. kerületre vezető rész, már megszabadult a macskakőtől. Helyette a rossz minőségű,morzsolódó beton vette át a hatalmat. Szintkülönbségek, kátyúk, nehezítik a fel és lejutást. Eltömődött csatornarácsok az aluljáróban. A közlekedést, ebben az esetben rettenetesen megnehezíti a felgyülemlő víz, mivel az alagút talajszintjét 80 %-ban vaslemez, illetve vas illesztő pántok alkotják. Ezek nedves állapotban rettentően csúszósak. (csak úgy mint a macskakő) A vaslemezek korróziójáról nem is beszélve. Aknafedlapok sérültek, lyukasak, nagy szintkülönbségek jelentkeznek ebből adódóan. Az aluljáró két szélén a nagyjából 60 cm széles betonszakaszon leggyakrabban a gyalogosok igyekeznek átjutni. Az itt elhelyezkedő, sérült, aknafedlapok a sötétben, fokozottan balesetveszélyesek. Az alagútban középen végig futó rész vaslemezből és hegesztett szorítópántokból áll. Az egész, a betonperem mentén meg van sűllyedve. A lemezeket tartó fémszegély a legtöbb helyen kiáll a beton peremből. A hegesztett pántok egy része megadta magát a rozsdának. Eltörtek. A talajtól felválva fityegnek az ránehezedő súlytól. A lemezek mint egy libikóka mozognak. Egymástól elcsúszva hézagokat hagynak. A leginkább javításra szoruló része az alagútnak! Biztonságos közlekedésre ALKALMATLAN!"-ról "FRISSÍTÉS 2020.01.20.: A MÁV válasza: "Minthogy a tárgyi aluljáró MÁV érdeket nem szolgál, peronra nem vezet, vasúti állomás/megállóhely megközelítését nem segíti, kizárólagosan helyi lakossági érdeket szolgál, véleményünk szerint annak takarítása, falainak tisztasági mázolása, a járdaburkolat fenntartása és a világítás üzemeltetése is a közút kezelőjének feladata. A MÁV kezdeményezésére több alkalommal zajlott egyeztetés az aluljáró üzemeltetéséről az érintett Önkormányzatok (VI. és XII. ker.) részvételével, azonban döntés nem született az ügyben. Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásul vételét." ----- ”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.” (Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma) Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti. A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz. A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként. Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében. A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt. A képek jól dokumentálják miért. Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének. A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén. Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija. Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet. KIEGÉSZÍTÉS: Régi, elhasználódott, tönkrement, kibelezett,koszos lámpák. Minden második pislákol. A keskeny, rossz minőségű, úton, sötétben közlekedni balesetveszélyes. Az alagút belseje önmagában is siralmas, de már az oda eljutás is problémás. A XIII. kerületi szakasz macskakővel borított lejtő, mely az évek során simára kopott vagy kifordult a helyéről. Télen vagy esős időben extrém sportversenyt is lehetne itt rendezni. Pár éve valaki, egy kerékpárnyomnyi szakaszt lebetonozott, de ezzel csak még veszélyesebb lett a le/feljutás, hiszen itt, minden kerékpáros és gyalogos erre a cirka 30 centi széles szakaszra pályázik. A sötét alagútból érkezőt pedig nehéz észre venni. A VI. kerületre vezető rész, már megszabadult a macskakőtől. Helyette a rossz minőségű,morzsolódó beton vette át a hatalmat. Szintkülönbségek, kátyúk, nehezítik a fel és lejutást. Eltömődött csatornarácsok az aluljáróban. A közlekedést, ebben az esetben rettenetesen megnehezíti a felgyülemlő víz, mivel az alagút talajszintjét 80 %-ban vaslemez, illetve vas illesztő pántok alkotják. Ezek nedves állapotban rettentően csúszósak. (csak úgy mint a macskakő) A vaslemezek korróziójáról nem is beszélve. Aknafedlapok sérültek, lyukasak, nagy szintkülönbségek jelentkeznek ebből adódóan. Az aluljáró két szélén a nagyjából 60 cm széles betonszakaszon leggyakrabban a gyalogosok igyekeznek átjutni. Az itt elhelyezkedő, sérült, aknafedlapok a sötétben, fokozottan balesetveszélyesek. Az alagútban középen végig futó rész vaslemezből és hegesztett szorítópántokból áll. Az egész, a betonperem mentén meg van sűllyedve. A lemezeket tartó fémszegély a legtöbb helyen kiáll a beton peremből. A hegesztett pántok egy része megadta magát a rozsdának. Eltörtek. A talajtól felválva fityegnek az ránehezedő súlytól. A lemezek mint egy libikóka mozognak. Egymástól elcsúszva hézagokat hagynak. A leginkább javításra szoruló része az alagútnak! Biztonságos közlekedésre ALKALMATLAN!"-ra.

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés illetékesét "MÁV Zrt."-ról "VI. kerület"-ra.

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés kategóriáját "Szemét"-ról "Egyéb"-ra.

  • MÁV Zrt. válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő Egyesület!

    Köszönjük a tárgyi újabb bejelentést, amellyel kapcsolatosan az alábbiakban tájékoztatjuk:

    A MÁV Zrt. Üzemeltetési Főigazgatóság Pályavasúti Területi Igazgatóság Budapes
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Szász László elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt.

  • S Dominik hozzászólt a bejelentéshez.

    Nem érkezett "értelmes" válasz. Kérném újraküldeni! Köszönöm!
  • MÁV Zrt. válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Köszönjük a tárgyi bejelentést, amelyet továbbítottunk az érintett szervezeti egység részére, a szükséges intézkedések megtétele céljából.

    Bízunk abban, hogy az illetékesség eseté
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Lomtalanítási hulladékot elszállították.

    Újabb lámpatest égett ki a VI. kerületi oldalhoz közeledve.
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Valaki használta a fűkaszát. Parlagfű és szemét maradt.
  • O. Ida hozzászólt a bejelentéshez.

    egyetértek!
  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt.

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés leírását "”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.” (Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma) Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti. A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz. A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként. Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében. A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt. A képek jól dokumentálják miért. Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének. A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén. Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija. Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet."-ról "”Kevesen tudják például, hogy Budapesten, a Bajza utca és Bulcsú utca között, a Nyugati pályaudvar vágányai alatt átvezető gyalogos-aluljáró egy évvel a (1846. július 15-től*) Budapest–Vác vasútvonal forgalomba helyezése előtt épült meg.” (Sínek Világa A Magyar Államvasutak Zrt. pálya és hídszakmai folyóiratának 2014/3 száma, *2006/1. száma) Ez a matuzsálemi korú alagút, a választható kategóriák szinte mindegyikét érinti. A VI. és XIII. kerülelet, a vasúti pálya alatt összekötő, a Bajza utca végétől a Szabolcs és Bulcsú utca találkozásáig tartó szakasz. A Járókelő 2015. júniusában már foglalkozott " szégyen alagút" címen az üggyel. Amit sajnos 2017-ben le is zárt megoldatlanként. Bízom benne, hogy a megoldásra váró problémák csoportosításával, segítségére lehetek az illetékeseknek az elvadult állapotok rendezésében. A Strava, csak "halál alagútként" említi ezt a szakaszt. A képek jól dokumentálják miért. Elhanyagoltsága miatt, rendszeresen nézik szemétlerakónak, vizeldének. A megfelelő öntözés hatására, néhol derékig érő gyomnövények (+parlagfű) burjánzanak a macskaköves kijárat környékén. Minden reggel van az alagútban törött üveg, szilánkok, szemét,néha hajléktalanok hátrahagyott holmija. Mivel kerékpárosok, gyalogosok, babakocsisok, sőt robogósok is használják a szakaszt elkerülőként, fokozottan balesetveszélyes a szűk/ sötét helyen összegyűlő szemét illetve fertőzésveszélyes a falakba ivódott fekália és vizelet. KIEGÉSZÍTÉS: Régi, elhasználódott, tönkrement, kibelezett,koszos lámpák. Minden második pislákol. A keskeny, rossz minőségű, úton, sötétben közlekedni balesetveszélyes. Az alagút belseje önmagában is siralmas, de már az oda eljutás is problémás. A XIII. kerületi szakasz macskakővel borított lejtő, mely az évek során simára kopott vagy kifordult a helyéről. Télen vagy esős időben extrém sportversenyt is lehetne itt rendezni. Pár éve valaki, egy kerékpárnyomnyi szakaszt lebetonozott, de ezzel csak még veszélyesebb lett a le/feljutás, hiszen itt, minden kerékpáros és gyalogos erre a cirka 30 centi széles szakaszra pályázik. A sötét alagútból érkezőt pedig nehéz észre venni. A VI. kerületre vezető rész, már megszabadult a macskakőtől. Helyette a rossz minőségű,morzsolódó beton vette át a hatalmat. Szintkülönbségek, kátyúk, nehezítik a fel és lejutást. Eltömődött csatornarácsok az aluljáróban. A közlekedést, ebben az esetben rettenetesen megnehezíti a felgyülemlő víz, mivel az alagút talajszintjét 80 %-ban vaslemez, illetve vas illesztő pántok alkotják. Ezek nedves állapotban rettentően csúszósak. (csak úgy mint a macskakő) A vaslemezek korróziójáról nem is beszélve. Aknafedlapok sérültek, lyukasak, nagy szintkülönbségek jelentkeznek ebből adódóan. Az aluljáró két szélén a nagyjából 60 cm széles betonszakaszon leggyakrabban a gyalogosok igyekeznek átjutni. Az itt elhelyezkedő, sérült, aknafedlapok a sötétben, fokozottan balesetveszélyesek. Az alagútban középen végig futó rész vaslemezből és hegesztett szorítópántokból áll. Az egész, a betonperem mentén meg van sűllyedve. A lemezeket tartó fémszegély a legtöbb helyen kiáll a beton peremből. A hegesztett pántok egy része megadta magát a rozsdának. Eltörtek. A talajtól felválva fityegnek az ránehezedő súlytól. A lemezek mint egy libikóka mozognak. Egymástól elcsúszva hézagokat hagynak. A leginkább javításra szoruló része az alagútnak! Biztonságos közlekedésre ALKALMATLAN!"-ra.

  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés nevét "Halál alagút 1 : rendszeres üvegtörmelék, szemétlerakat, gaz"-ról "Halál alagút"-ra.

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt.

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére