Megoldatlan

Helyi viszonylatban vasút használata súlyos fogyatékkal élőknek

Anonim Járókelő

Sajnos a MÁV egy rendkívül fura, a fogyatékkal élők számára hátrányos gyakorlatot alkalmaz arra hivatkozva, hogy az illetékes minisztérium közszolglati szerződésében ezt írják elő!

A következőről van szó: a súlyos fogyatékkal élő személyek - akik fogyatékossági támogatásra is jogosultak - egy úgynevezett "MÁK kártyát" (sárga színű hatósági igazolványt) kapnak. Ez a kártya helyi közlekedésben 100%, helyközi közlekedésben pedig 90% kedvezmény igénybevételére jogosít fel; mindez a a közforgalmú utazási kedvezményekről szóló 85/2007. (IV.25.) Korm. rendeletben meghatározott utazási kedvezmény.

Sajnos a MÁV - függetlenül attól hogy ténylegesen hol történik az utazás - minden esetben megköveteli a 90%-os jegy megvásárlását. Akkor is ha az utazás egy azon településen belül történik, azaz helyi viszonylatról van szó.

Ez a gyakorlat indokolatlanul nagy terhet ró a súlyos fogyatékkal élőkre: emiatt ugyanis külön figyelniük kell a jegyvásárlásra, mely - a fogyatékukból adódó mellett - plusz idő terhelését jelenti. Ha pedig véletlenül elfelejtik a helyi közlekedés során megvenni ezt a jegyet, akkor a jegyvizsgálók a legtöbb esetben pótdíjazást foganatosítanak. Arról nem is beszélve, hogy sokszor ezeket a jegyeket online ill. jegykiadó automatán keresztül meg sem lehet venni, így az illető egy hosszabb sorbanállásra van kényszerítve.

A MÁV-nak ezekből a jegyekből minimális bevétele származik. Budapesten például 20-30 forint a maximum, amennyit el lehet kérni az aktuális díjszabás szerint 90% kedvezményű jegyek esetében.

A MÁV saját hatáskörben hozhatna olyan döntést, hogy a fent említett törvényt utasbarát módon alkalmazza:
Kérem a T. MÁV-ot, mutassa ezt az arcát a súlyos fogyatékkal élőkkel szemben, és helyi közlekedési viszonylatban ne kérjen jegyet. Hogy biztos legyen a dolog, kérem ezt rögzítsék a díjszabásukban ill. szabályzatukban.

Különösen most - amikor Budapesten a dél-pesti metrófelújítás zajlik - lesz szükséges a súlyos fogyatékkal élőknek a vasút helyi viszonylatban való igénybe vétele.

Probléma helyszíne
Budapest I. kerület, Várkerület, Széchenyi Lánchíd

Hozzászólások

  • Járókelő Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    2023 végén lejár a közszolgáltatási szerződésuk, utána pedig remélhetőleg nyílik a piac. Nem lesz egy gyors folyamat, de ilyen vezetői hozzáállással előbb-utóbb biztosan ki fognak szorulni a versenyből.
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    A megoldópontszámot - jelenleg: 3 - túlzottan optimistán állapította meg az oldal algoritmusa. Ez a MÁV-nak kizárólag akkor járna, hogyha valódi utasbarát megoldást találna az ügyben, nem pedig jól ha...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Dehogyisnem biztosíthatja! A vasúttársaságnak pont hogy joga van az árak meghatározására. Az amit most a MÁV leírt, az sajnos inkább mellébeszélés és takarózás. Ráadásul meg sem vizsgálták vagy vizsgá...
  • Járókelő Adminisztrátor lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

  • MÁV Zrt. válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    Köszönjük a tárgyi megkeresést, amellyel kapcsolatosan tájékoztatjuk, hogy a csatolt táblázatban foglaltak szerint a vasúti közlekedés a helyközinek minősül, akkor is, ha a város k
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 3. Mi ez?

  • Lukács Máté elküldte az ügyet az illetékesnek: MÁV Zrt.

  • Anonim Járókelő bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    1
    Válaszra vár
    1

    Funkcióját vesztett vas traverz

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: MÁV Zrt.
    Hofherr Albert utca (XIX. kerület, Kispest)
  Vissza az oldal tetejére