Előzni tilos tábla életveszélyt teremt
FRISSÍTÉS 2019.08.04.:
Tisztelt válaszadó!
Az előzni tilos tábla elhelyezése csak akkor lenne (közelítőleg) megfelelő, ha a vonalon KIZÁRÓLAG a TW6000-es típusú villamosok közlekednének. A peron hozza ezeknek a villamosoknak a 28m-es hosszához van igazítva. Ezzel szemben a remízbe közlekedő 54m hosszú Combino villamosok is közlekednek a vonalon, amelyek TELJES MÉRTÉKBEN ELTAKARJÁK az előzni tilos táblát. Saját tapasztalat alapján, napi szinten találkozom olyan esettel, amikor a megállóban álló Combinot elkezdik előzni.
Ennek megfelelően a válaszát nem tudom elfogadni, mert az eredeti bejelentésben megfogalmazott probléma fennáll, és nem csak elméleti hanem napi tapasztalati szinten is.
Köszönettel,
-----
FRISSÍTÉS 2019.08.02.:
A Budapest Közút válasza:
"A IX., Mester utca – Drégely utca kereszteződésben a meglévő gyalogos-átkelőhely forgalombiztonságának fokozására létesült az előzési tilalom. A jelzőtábla jelenlegi helyének megválasztásakor szerepe volt a gyalogos-átkelőhelytől való távolságnak, illetve a tábla láthatósága biztosításának is. A megállóhely végén elhelyezkedő jelzőtábla láthatóságát javítja, hogy a megállóhelyen, kvázi mint egy szigeten van a tábla, így jobban látható mintha a parkoló autók mellett, a fák között lenne. Véleményünk szerint a tábla észlelhetősége megfelelő, így annak áthelyezését nem tartjuk szükségesnek.
A burkolati jelek felújítását folyamatosan, éves program keretében végezzük, különös figyelmet szentelve a gyalogos-átkelőhelyek környezetére."
-----
A Ferencvárosi Rendelőintézet villamosmegállóban az előzni tilos tábla túl későn van kihelyezve. Normális esetben, TW 6000-es villamos közlekedése esetén is előfordul, hogy alig látszik, de a kocsiszínbe tartó Combino villamosok teljesen kitakarják az előzni tilos táblát. A záróvonal pedig eléggé kopott. Ennek eredményeként igen gyakoriak a megállóban álló villamost kikerülő autósok, akik így ráadásul a közvetlenül a villamosmegálló után kijelölt gyalogátkelőhelyet is csak későn veszik észre. Mivel a gyalogosok a villamos takarásából lépnek ki, a helyzet gyakorlatilag életveszélyes. Az előzni tilos hatályát ki kellene terjeszteni a Mester után a teljes Dandár utca - Drégely utca közötti szakaszra és a záróvonal felfestését kijavítani.
Hozzászólások
"a Combino villamosok nem állnak meg a Ferencvárosi rendelőintézet nevű megállóban" tényszerűen nem igaz. A leírt probléma a korábbiaknak megfelelően fennáll, kérem, hogy ha a leí...
Ismételt üzenete alapján egyeztettünk a Budapesti Közlekedési Központtal. Tájékoztatásuk alapján a Combino villamosok nem állnak meg a Mester utca Ferencvárosi rendelőintézet nevű...
Az előzni tilos tábla elhelyezése csak akkor lenne (közelítőleg) megfelelő, ha a vonalon KIZÁRÓLAG a TW6000-es típusú villamosok közlekednének. A peron hozza ezeknek a villamosokna...
A IX., Mester utca – Drégely utca kereszteződésben a meglévő gyalogos-átkelőhely forgalombiztonságának fokozására létesült az előzési tilalom. A jelzőtábla jelenlegi helyének megv...