Nagytétény - Csepel M0 híd kerékpárút lezárás
Frissítés: Most olvasom.... De nem igazán értem....
"A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító hídon az elválasztó sáv felőli üzemi járda felhasználásával biztosítják. A járda szélessége és közúti visszatartó rendszere (a korlátok magassága) miatt nem elegendő a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésére, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe. "
https://www.utinform.hu/hirek/uj-forgalmi-rend-lep-eletbe-az-m0-felujitasa-kapcsan
Pontosan hol van ez az "üzemi járda"?? Mennyivel magasabb egy ülő biciklis, mint egy gyalogos...? 20-30 cm-rel?
_______
A tegnapi napon, bármiféle előzetes bejelentés, információ nélkül, alternatív útvonal biztosítása nélkül lezárták a déli M0 híd járdáján lévő kerékpárutat, csaknem egy teljes évre. Feltételezésem szerint az autópálya felújítását végző NIF Zrt. zárta le.
Reggel még simán át lehetett jönni Csepel / Lakihegy felől, délután 6 óra körül fémrudakkal keresztben elzárt út, és egy szimpla A4-es papíron a kiírás: 2018.09.05 – 2019.08.31-ig kerékpárút lezárva.
Ezt az útvonalat rengetegen használják (nemcsak kerékpárosok, de gyalogosok és robogósok is), és amióta a környékbeli egyéb útfelújítások miatt is szinte ellehetetlenült az autós - BKV-s átkelés, még nagyobb igény mutatkozna Csepel ill. Budatétény kerékpárral történő megközelítésre mindkét oldalról. Az M0 hídnak nincs igazán reális alternatívája biciklivel, gyalog v. kismotorral. Így a fennálló helyzet tarthatatlan.
https://24.hu/belfold/2018/09/05/m0-dugo-torlodas-kozlekedes-kozossegi-kozlekedes-auto-kozlekedo-tomeg/
Nem tudom, hogy az érintett önkormányzatok (Bp. XXII., Csepel, Szigetszentmiklós) tettek-e lépést, hogy a NIF Zrt -nél legalább azt elérjék, hogy valamilyen módon egy keskeny kerékpárossávot biztosítsanak az M0-on.
Vagy esetleg egy gyalogos-kerékpáros hajójárat is szóba jöhetne (lehet, hogy ez naív elképzelés), akár a régesrégi Budafok belváros - Csepel, Rózsa utca közti útvonalon.
(A Magyar Kerékpárosklubnak is elküldtem a bejelentést)
Hozzászólások
Csak megerősítem amit Robi írt, ma reggel mi is átmentünk a leírtak szerint. Az őrök láttak, nem szóltak. Sokan közlekednek már így. Utinform szerint a "rendes" kiépítés jóváhagyás alatt va...
De továbbra is "nyomasztani" kellene a NIF-et, vagy nem tudom kit, hogy legyen már egy normális megoldás. Ez az átemelés-bebújás-...
Valamelyik nap megint elgurulok oda, hogy változott-e a helyzet, de legutóbb a bicikliút felhajtója először betonterelőkkel, mögött...
Ma reggel a fiammal autóval menet félrehúzódtun a hídon a tétényi oldali terelésen belül. Ő visszaszaladt, és megkérdezte mi van a biciklis átkeléssel, mert tegnap látott valakit a két híd...
Tehát fizikailag lehetséges átkelni - de tartok tőle, hogy nem ez a NIF által jelzett megoldás.
Én a másik irányból próbáltam megnézn...
"Társaságunk az M0 fejlesztés környezetében a kialakult torlódások mérséklése érdekében már megtett intézkedések mellett a gyalogosok és kerékpárosok...
Társaságunk az M0 fejlesztés környezetében a kialakult torlódások mérséklése érdekében már megtett intézkedések mellett a gyalogosok és kerékpárosok közlekedési lehetőségeit is bő...
"A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító híd...
2018.08.22 és 2019.05.30 között felújítás miatt lezárták az Eurovelo 6-os nemzetközi kerékpárút Ráckevei-Duna felett, az M0 hídon át vezető szakaszát, a hazai és külföldi...
A vonatkozó M0 rekonstrukciós munkálatok kapcsán a Soroksári Duna-Híd a Dunaharaszti 510 út feletti híd és a Deák Ferenc Duna-híd kerékpáros és gyalogos forgalmat átvezető hidak az...