Megoldott

Nagytétény - Csepel M0 híd kerékpárút lezárás

Frissítés: Most olvasom.... De nem igazán értem....

"A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító hídon az elválasztó sáv felőli üzemi járda felhasználásával biztosítják. A járda szélessége és közúti visszatartó rendszere (a korlátok magassága) miatt nem elegendő a kerékpáros forgalom biztonságos átvezetésére, így ezt a szakaszt a biciklisták csak járművüket áttolva vehetik igénybe. "
https://www.utinform.hu/hirek/uj-forgalmi-rend-lep-eletbe-az-m0-felujitasa-kapcsan

Pontosan hol van ez az "üzemi járda"?? Mennyivel magasabb egy ülő biciklis, mint egy gyalogos...? 20-30 cm-rel?

_______

A tegnapi napon, bármiféle előzetes bejelentés, információ nélkül, alternatív útvonal biztosítása nélkül lezárták a déli M0 híd járdáján lévő kerékpárutat, csaknem egy teljes évre. Feltételezésem szerint az autópálya felújítását végző NIF Zrt. zárta le.

Reggel még simán át lehetett jönni Csepel / Lakihegy felől, délután 6 óra körül fémrudakkal keresztben elzárt út, és egy szimpla A4-es papíron a kiírás: 2018.09.05 – 2019.08.31-ig kerékpárút lezárva.

Ezt az útvonalat rengetegen használják (nemcsak kerékpárosok, de gyalogosok és robogósok is), és amióta a környékbeli egyéb útfelújítások miatt is szinte ellehetetlenült az autós - BKV-s átkelés, még nagyobb igény mutatkozna Csepel ill. Budatétény kerékpárral történő megközelítésre mindkét oldalról. Az M0 hídnak nincs igazán reális alternatívája biciklivel, gyalog v. kismotorral. Így a fennálló helyzet tarthatatlan.

https://24.hu/belfold/2018/09/05/m0-dugo-torlodas-kozlekedes-kozossegi-kozlekedes-auto-kozlekedo-tomeg/

Nem tudom, hogy az érintett önkormányzatok (Bp. XXII., Csepel, Szigetszentmiklós) tettek-e lépést, hogy a NIF Zrt -nél legalább azt elérjék, hogy valamilyen módon egy keskeny kerékpárossávot biztosítsanak az M0-on.
Vagy esetleg egy gyalogos-kerékpáros hajójárat is szóba jöhetne (lehet, hogy ez naív elképzelés), akár a régesrégi Budafok belváros - Csepel, Rózsa utca közti útvonalon.
(A Magyar Kerékpárosklubnak is elküldtem a bejelentést)

Probléma helyszíne
Budapest XXII. kerület, Budafok-Tétény, E60 84

Hozzászólások

  • Járókelő Adminisztrátor lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

    Köszönjük a fényképes visszajelzést!
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Turi Tamas: honnan jönnél? Ill. honnan nem ismered a híd megközelítését?
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    VÉGRE jó hírt hozok! :) Kedves Járókelő, át lehet állítani "MEGOLDOTT"-ra az ügy státuszát. Legalábbis remélem, hogy nem kiabálom el, és ez a megoldás az építkezés végéig marad. Pénteken (nov. 2-án)...
  • Turi Tamas hozzászólt a bejelentéshez.

    Tudnátok csinálni egy videót? Amit olvasok az alapján nem találnék oda. Első alkalommal venném igénybe a kerékpáros átkelést Budarol.
  • Worm Imre visszajelzésére vár.

  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Tegnap ismét arra jártam - a helyzet továbbra is változatlan, megoldatlan. :-( A betonterelők és a kerítés lezárja a felhajtót.
  • Kovács Attila hozzászólt a bejelentéshez.

    Sziasztok!
    Csak megerősítem amit Robi írt, ma reggel mi is átmentünk a leírtak szerint. Az őrök láttak, nem szóltak. Sokan közlekednek már így. Utinform szerint a "rendes" kiépítés jóváhagyás alatt va...
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Köszi szépen, Róbert - a hétvégén ki fogom próbálni ezt a verziót. :)
    De továbbra is "nyomasztani" kellene a NIF-et, vagy nem tudom kit, hogy legyen már egy normális megoldás. Ez az átemelés-bebújás-...
  • Fenyvesi Róbert hozzászólt a bejelentéshez.

    Sziasztok! Ma reggel átjöttem biciklivel az D-i híd É-i üzemi járdáján(tehát amit a NIF javasolt megnyitásra) , immáron csak ~5 percbe telt az átkelés múltkori 9 perc helyett (amikor a D-i híd déli j...
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Kovács Attila : neked is nagyon köszi a tapasztalat megosztását. :)
    Valamelyik nap megint elgurulok oda, hogy változott-e a helyzet, de legutóbb a bicikliút felhajtója először betonterelőkkel, mögött...
  • Kovács Attila hozzászólt a bejelentéshez.

    Sziasztok!

    Ma reggel a fiammal autóval menet félrehúzódtun a hídon a tétényi oldali terelésen belül. Ő visszaszaladt, és megkérdezte mi van a biciklis átkeléssel, mert tegnap látott valakit a két híd
    ...
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Fenyvesi Róbert: köszi szépen a felderítést és a visszajelzést.
    Tehát fizikailag lehetséges átkelni - de tartok tőle, hogy nem ez a NIF által jelzett megoldás.
    Én a másik irányból próbáltam megnézn
    ...
  • Fenyvesi Róbert hozzászólt a bejelentéshez.

    Tegnap (oda-vissza) átkeltem a hidon biciklivel, ~9 perc alatt. A következők voltak a tapasztalataim: 1.Egy kb. 100-150m-es füves szakaszon be kell menni Csepelen a Rákóczi útról a D-i hid mellett, eg...
  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Kovács Attila: köszi, hogy közzétetted. Tehát egyelőre vizsgálják, majd alternatívákat keresnek, összehasonlítják, bla-bla-bla…. Aztán szépen eltelik az egy év, probléma "megoldva". :-( :-( BOTRÁ...
  • Kovács Attila hozzászólt a bejelentéshez.

    Tegnap az alábbi visszajelzést kaptam a NIF-től:

    "Társaságunk az M0 fejlesztés környezetében a kialakult torlódások mérséklése érdekében már megtett intézkedések mellett a gyalogosok és kerékpárosok
    ...
  • Lukács Máté megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Érdeklődő!

    Társaságunk az M0 fejlesztés környezetében a kialakult torlódások mérséklése érdekében már megtett intézkedések mellett a gyalogosok és kerékpárosok közlekedési lehetőségeit is bő
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 3. Mi ez?

  • Járókelő Eszter elküldte az ügyet az illetékesnek: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

  • Járókelő Eszter megváltoztatta a bejelentés leírását "A tegnapi napon, bármiféle előzetes bejelentés, információ nélkül, alternatív útvonal biztosítása nélkül lezárták a déli M0 híd járdáján lévő kerékpárutat, csaknem egy teljes évre. Feltételezésem szerint az autópálya felújítását végző NIF Zrt. zárta le. Reggel még simán át lehetett jönni Csepel ...

  • Worm Imre hozzászólt a bejelentéshez.

    Most olvasom.... De nem igazán értem....

    "A Hárosi Duna-hídon átvezető kerékpárút a munkaterület része, ott építési munkák zajlanak. Ezért a gyalogos közlekedés lehetőségét a forgalmat bonyolító híd
    ...
  • Cipol Lina hozzászólt a bejelentéshez.

    Azzal is kezdhetném, hogy dícséretes, hogy a NIF viszonylag hamar reagált, de végigolvasva a választ elég egyértelmű, hogy ez egy sablon szöveg, amit bármilyen lakossági kifogás/észrevétel esetén kilö...
  • Sági Katalin megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Bardócz Csabaverified-profile hozzászólt a bejelentéshez.

    G. András leírása és fotói:

    2018.08.22 és 2019.05.30 között felújítás miatt lezárták az Eurovelo 6-os nemzetközi kerékpárút Ráckevei-Duna felett, az M0 hídon át vezető szakaszát, a hazai és külföldi
    ...
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Járókelő!

    A vonatkozó M0 rekonstrukciós munkálatok kapcsán a Soroksári Duna-Híd a Dunaharaszti 510 út feletti híd és a Deák Ferenc Duna-híd kerékpáros és gyalogos forgalmat átvezető hidak az
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 4. Mi ez?

  • Bardócz Csaba elküldte az ügyet az illetékesnek: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

  • Worm Imre bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére