Megoldatlan

Félreérthető forgalomszabályozás a Lechner Ödön sétányon

Frissítés - 2019.04.02:
Most, hogy egyéves lett a bejelentés, szomorúan kell megállapítanom, hogy a felsorolt problémák továbbra is fennállnak.

Érthetetlen számomra a Budapest Közút hozzáállása, a bejelentést még csak válaszra sem méltatták. :-(

Megismételném a problémákat röviden:
1) Az előjelző tábla és a útburkolati felfestések ellentmondásosak.
2) Rengeteg jármű kanyarodik rá az étintett sávokra szemből, szabálytalanul átvágva a záróvonalon.
3) A középső sávról, ahonnan elvileg csak a Soroksári-Észak irányba lehetne haladni, gyakran vágnak át járművek a Vágóhíd utca felé. Ez rendkívül balesetveszélyes, mégis havona látok ilyet.
4) Van egy teljesen felesleges és zavaró balra kanyarodást tiltó tábla.

A megoldási javaslatok a bejelentésben szerepelnek. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a telizöldes lámpák nyilaszöldre váltása is sokat segítene és a lámpaciklusok módosítása nélkül (!) megvalósítható lenne.

Javaslom a bejelentés újbóli elküldését.

___________________________________________

Frissítés:
2018. július 26.
Egyrészt, igazán megtisztelő lenne, ha a Budapest Közút négy hónap elteltével válaszra méltatná ezt a bejelentést.

Másrészt, annyi történt, hogy a közvetlenül a lámpák előtt lévő rendkívül kopott útburkolati jeleket felújították, így jelenleg viszonylag jól látszanak (ld. a bejegyzés 4. pontját, illetve a kommenthez csatolt új képet.)

Ez tulajdonképp jó hír lenne. Az viszont sajnálatos, hogy a jobb oldali sáv jelzését (ld az új kép előterét) megváltoztatták. Míg az eredeti jelzés mindhárom irányt engedélyezte, az új csak a Soroksári-Dél és a Vágóhíd irányt engedélyezi. Ezzel több probléma is van.

A) A Sorosári-Észak irány tiltása felesleges, azon járműveket, amelyek a Soroksári buszsávot szabályosan igénybe vehetnék, feleslegesen korlátozzák. Nekik így a középsős sávból kellene a Soroksárin eggyel beljebb eső sávba kanyarodni , és ezen kanyarodáás közben kellene sávot váltaniuk a buszsév irányába. Ez felesleges korlátozás. (És annyiban veszélyes is, hogy az új felfestés ellenére továbbra is vannak járművek, amelyek a külső sávból kanyarodnak a buszsávba...)

B) Ez egyben forgalmi rend változás is, amit megfelelő táblákkal elő kellene jelezni.

C) Az új jelzés ellentétes az előjelző táblával, amit viszont változatlanul hagytak.
___
A Lágymányosi híd irányából érkezve a szervízútról (hivatalos nevén Lechner Ödön fasor) a Vágóhíd utcával szemben két sávon lehet a Soroksári útra illetve a Vágóhíd utcára kanyarodni. Pontosabban a forgalmi rend szerint a jobboldali sávból három irányba (Soroksári-Dél, Vágóhíd, Soroksári-Észak buszsáv), a középső sávból pedig csak Soroksári-Észak irányba lehet kanyarodni. (A baloldali sáv egyenesen, a Lechner ödön fasoron visz tovább.)

Sajnos nemegyszer előfordul, hogy a középső sávból a Vágóhíd utcába akarnak járművek kanyarodni, balesetveszélyes módon keresztezve a jobboldali sávon a Soroksári-Észak irányba kanyarodó járművek útját. Ezek a járművek nem feltétlenül szándékosan szabálytalanok, ugyanis a vonatkozó útszakasz egyes jelzései könnyen félreértelmezhetőek.

A z alábbi problémák vezethetnek a fent említett félreértéshez:

1: A besorolás rendjét jelző tábla helyzete

A besorolás rendjét jelző tábla mintegy százhúsz méterrel a lámpát megelőzően van elhelyezve, itt kellene észre venni. És persze nem elfelejteni a következő százhúsz méteren. Ez sajna nem sikerül mindenkinek.

2: Zavaró előjelző nyilak

Ahogy szétválik az egy sáv háromra, a sávokra felfestett nyilak hibás információt közvetítenek. A felfestés itt vélhetőleg azt az információt akarja sulykolni, hogy a baloldali sáv megy egyenesen a Lechner Ödön fasoron, a másik kettő pedig ehhez képest kanyarodik. Csakhogy így a közepső sávban pl. a felfestés a jobbra haladást reklámozza, amit az egyszeri járművezető reflexszerűen a Vágóhíd utcába való bekanyarodás engedélyezéseként értelmezhet, különösen, ha elnézte a fentebb említett táblát. A jobboldali sáv dupla nyila megerősítheti ebben, hiszen az meg arra utal, hogy onnan meg a Vágóhíd utca mellett a Soroksárira is vissza lehet kanyarodni dél felé. Persze egy figyelmes vezetőnek gyanús, hogy mi van a Soroksári-Észak iránnyal (bár a "figyelmes" itt relatív, mert ugye a figyelmes vezető már észrevette volna a fenti táblát...)

3: Zavaró "Balra kanyarodni tilos" tábla

... de a "figyelmes" vezetőt végképp megzavarhatja az út szélén kihelyezett "Balra kanyarodni tilos" tábla, amit könnyen értelmezhet az előbbi felfestett nyilakkal összhangban úgy, hogy ez a Soroksári-Észak irányba való kanyarodást tiltja. A valóság az, hogy ez a tábla nyilván a teljes Lechner Ödön sétányra vonatkozik - azaz mindhárom sávra - és a Lechner Ödönről a Komor Marcell utcára való balra kanyarodást tiltja.

Ez a tábla azonban itt rendkívül félrevezető, mert a Komor Marcell utcába fizikailag eleve csak a legbaloldalibb sávból lehetne kanyarodni, ott viszont a lámpa nyilaszöld és csak az egyenes irányt engedi, azaz a Komor Marcellre való kanyarodást önmagában is tiltja. Azaz a tábla a valódi jelentésében értelmetlen, viszont félreértelmezve megerősíti a korábbi irányjelző felfestések által keltett tévedést.

4: Kopott előjelző nyilak a lámpa előtt

A lámpák előtt a sávokra felfestett nyilak visszaalakulnak és itt újra a besorolást jelző táblával kerülnek összhangba. Ezt kéne észrevenni a járművezetőknek. Ami vagy sikerül, vagy nem. Tekintve, hogy egy darab van belőlük sávonként és rendkívül kopottak, ez azért egy nehezített feladat, nem beszélve arról, mi van esőben vagy este.

5: Lámpa telizölddel

A lámpák pedig telizöldek, azaz egyáltalán nem jelzik, hogy itt bármelyik irányba tilos lenne haladni.

Javaslatok:

A fentiek alapján érthető, hogy miért nézik el egyesek a dolgot. Lehetne a kialakított közlekedési rend kevésbé félreérthető. Ehhez az alábbiakat kellene tenni szerintem:

1: A besorolás rendjét jelző táblát meg kellene ismételni legalább mégegyszer, de inkább kétszer, kb félúton, majd közvetlenül a lámpák előtt.

2: A zavaró előjelző nyilakat át kellene festeni, olyan módon, ahogy a táblán is vannak, tehát pl. a középső sávon nem egy jobbra kanyarodást mutató nyíl kellene legyen, hanem egy "tört szárú" de egyenes haladást mutató nyíl.

3: Az út jobb szélén le kellene szerelni a balra kanyarodást tiltó táblát.

4: A lámpa előtti kopott előjelző nyilakat fel kellene újítani.

5: A telizöldes lámpát nyilasra kellene cserélni (a pirosat is!), illetve a lámpák felett kötelező haladási irány táblákat kellene elhelyezni.

Probléma helyszíne
Budapest IX. kerület, Ferencváros, Soroksári út 50

Hozzászólások

  • Lukács Máté lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Megoldhatatlan.

    A bejelentéstől számított 1 év alatt nem oldódott meg a probléma.
  • g g megváltoztatta a bejelentés állapotát "Megerősítésre vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves adminok,

    Javaslom a bejelentés státuszát "Megoldásra vár"-ra állítani, tudtommal ez fejezi ki azt, hogy az illetékes megigérte a probléma megoldását, de az még nem valósult meg.

    Márpedig i...
  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Örülök, hogy megérkezett a válasz, köszönöm. (A késlekedés akkor ezek szerint részben a Járókelő hibája, akik elvesztették, az eredetileg decemberben kiküldött választ.)

    Ami a válaszban foglalt javas
    ...
  • blog promontor visszajelzésére vár.

  • Bardócz Csaba megváltoztatta a bejelentés állapotát "Válaszra vár"-ról "Megoldásra vár"-ra.

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Bejelentő!

    2018. december 19-én már megválaszoltuk a jarokelo.hu felé a bejelentést, melyet mellékelve, változtatás nélkül, ismételten megküldünk.

    Tisztelettel,

    BUDAPEST KÖZÚT Zrt.
    Forgalo
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Járókelő Adminisztrátor megváltoztatta a bejelentés leírását "Frissítés: 2018. július 26. Egyrészt, igazán megtisztelő lenne, ha a Budapest Közút négy hónap elteltével válaszra méltatná ezt a bejelentést. Másrészt, annyi történt, hogy a közvetlenül a lámpák előtt lévő rendkívül kopott útburkolati jeleket felújították, így jelenleg viszonylag jól látszanak (ld. a bejegyzés 4. pontját, illetve a kommenthez csatolt új képet.) Ez tulajdonképp jó hír lenne. Az viszont sajnálatos, hogy a jobb oldali sáv jelzését (ld az új kép előterét) megváltoztatták. Míg az eredeti jelzés mindhárom irányt engedélyezte, az új csak a Soroksári-Dél és a Vágóhíd irányt engedélyezi. Ezzel több probléma is van. A) A Sorosári-Észak irány tiltása felesleges, azon járműveket, amelyek a Soroksári buszsávot szabályosan igénybe vehetnék, feleslegesen korlátozzák. Nekik így a középsős sávból kellene a Soroksárin eggyel beljebb eső sávba kanyarodni , és ezen kanyarodáás közben kellene sávot váltaniuk a buszsév irányába. Ez felesleges korlátozás. (És annyiban veszélyes is, hogy az új felfestés ellenére továbbra is vannak járművek, amelyek a külső sávból kanyarodnak a buszsávba...) B) Ez egyben forgalmi rend változás is, amit megfelelő táblákkal elő kellene jelezni. C) Az új jelzés ellentétes az előjelző táblával, amit viszont változatlanul hagytak. ___ A Lágymányosi híd irányából érkezve a szervízútról (hivatalos nevén Lechner Ödön fasor) a Vágóhíd utcával szemben két sávon lehet a Soroksári útra illetve a Vágóhíd utcára kanyarodni. Pontosabban a forgalmi rend szerint a jobboldali sávból három irányba (Soroksári-Dél, Vágóhíd, Soroksári-Észak buszsáv), a középső sávból pedig csak Soroksári-Észak irányba lehet kanyarodni. (A baloldali sáv egyenesen, a Lechner ödön fasoron visz tovább.) Sajnos nemegyszer előfordul, hogy a középső sávból a Vágóhíd utcába akarnak járművek kanyarodni, balesetveszélyes módon keresztezve a jobboldali sávon a Soroksári-Észak irányba kanyarodó járművek útját. Ezek a járművek nem feltétlenül szándékosan szabálytalanok, ugyanis a vonatkozó útszakasz egyes jelzései könnyen félreértelmezhetőek. A z alábbi problémák vezethetnek a fent említett félreértéshez: 1: A besorolás rendjét jelző tábla helyzete A besorolás rendjét jelző tábla mintegy százhúsz méterrel a lámpát megelőzően van elhelyezve, itt kellene észre venni. És persze nem elfelejteni a következő százhúsz méteren. Ez sajna nem sikerül mindenkinek. 2: Zavaró előjelző nyilak Ahogy szétválik az egy sáv háromra, a sávokra felfestett nyilak hibás információt közvetítenek. A felfestés itt vélhetőleg azt az információt akarja sulykolni, hogy a baloldali sáv megy egyenesen a Lechner Ödön fasoron, a másik kettő pedig ehhez képest kanyarodik. Csakhogy így a közepső sávban pl. a felfestés a jobbra haladást reklámozza, amit az egyszeri járművezető reflexszerűen a Vágóhíd utcába való bekanyarodás engedélyezéseként értelmezhet, különösen, ha elnézte a fentebb említett táblát. A jobboldali sáv dupla nyila megerősítheti ebben, hiszen az meg arra utal, hogy onnan meg a Vágóhíd utca mellett a Soroksárira is vissza lehet kanyarodni dél felé. Persze egy figyelmes vezetőnek gyanús, hogy mi van a Soroksári-Észak iránnyal (bár a "figyelmes" itt relatív, mert ugye a figyelmes vezető már észrevette volna a fenti táblát...) 3: Zavaró "Balra kanyarodni tilos" tábla ... de a "figyelmes" vezetőt végképp megzavarhatja az út szélén kihelyezett "Balra kanyarodni tilos" tábla, amit könnyen értelmezhet az előbbi felfestett nyilakkal összhangban úgy, hogy ez a Soroksári-Észak irányba való kanyarodást tiltja. A valóság az, hogy ez a tábla nyilván a teljes Lechner Ödön sétányra vonatkozik - azaz mindhárom sávra - és a Lechner Ödönről a Komor Marcell utcára való balra kanyarodást tiltja. Ez a tábla azonban itt rendkívül félrevezető, mert a Komor Marcell utcába fizikailag eleve csak a legbaloldalibb sávból lehetne kanyarodni, ott viszont a lámpa nyilaszöld és csak az egyenes irányt engedi, azaz a Komor Marcellre való kanyarodást önmagában is tiltja. Azaz a tábla a valódi jelentésében értelmetlen, viszont félreértelmezve megerősíti a korábbi irányjelző felfestések által keltett tévedést. 4: Kopott előjelző nyilak a lámpa előtt A lámpák előtt a sávokra felfestett nyilak visszaalakulnak és itt újra a besorolást jelző táblával kerülnek összhangba. Ezt kéne észrevenni a járművezetőknek. Ami vagy sikerül, vagy nem. Tekintve, hogy egy darab van belőlük sávonként és rendkívül kopottak, ez azért egy nehezített feladat, nem beszélve arról, mi van esőben vagy este. 5: Lámpa telizölddel A lámpák pedig telizöldek, azaz egyáltalán nem jelzik, hogy itt bármelyik irányba tilos lenne haladni. Javaslatok: A fentiek alapján érthető, hogy miért nézik el egyesek a dolgot. Lehetne a kialakított közlekedési rend kevésbé félreérthető. Ehhez az alábbiakat kellene tenni szerintem: 1: A besorolás rendjét jelző táblát meg kellene ismételni legalább mégegyszer, de inkább kétszer, kb félúton, majd közvetlenül a lámpák előtt. 2: A zavaró előjelző nyilakat át kellene festeni, olyan módon, ahogy a táblán is vannak, tehát pl. a középső sávon nem egy jobbra kanyarodást mutató nyíl kellene legyen, hanem egy "tört szárú" de egyenes haladást mutató nyíl. 3: Az út jobb szélén le kellene szerelni a balra kanyarodást tiltó táblát. 4: A lámpa előtti kopott előjelző nyilakat fel kellene újítani. 5: A telizöldes lámpát nyilasra kellene cserélni (a pirosat is!), illetve a lámpák felett kötelező haladási irány táblákat kellene elhelyezni."-ról "Frissítés - 2019.04.02: Most, hogy egyéves lett a bejelentés, szomorúan kell megállapítanom, hogy a felsorolt problémák továbbra is fennállnak. Érthetetlen számomra a Budapest Közút hozzáállása, a bejelentést még csak válaszra sem méltatták. :-( Megismételném a problémákat röviden: 1) Az előjelző tábla és a útburkolati felfestések ellentmondásosak. 2) Rengeteg jármű kanyarodik rá az étintett sávokra szemből, szabálytalanul átvágva a záróvonalon. 3) A középső sávról, ahonnan elvileg csak a Soroksári-Észak irányba lehetne haladni, gyakran vágnak át járművek a Vágóhíd utca felé. Ez rendkívül balesetveszélyes, mégis havona látok ilyet. 4) Van egy teljesen felesleges és zavaró balra kanyarodást tiltó tábla. A megoldási javaslatok a bejelentésben szerepelnek. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a telizöldes lámpák nyilaszöldre váltása is sokat segítene és a lámpaciklusok módosítása nélkül (!) megvalósítható lenne. Javaslom a bejelentés újbóli elküldését. ___________________________________________ Frissítés: 2018. július 26. Egyrészt, igazán megtisztelő lenne, ha a Budapest Közút négy hónap elteltével válaszra méltatná ezt a bejelentést. Másrészt, annyi történt, hogy a közvetlenül a lámpák előtt lévő rendkívül kopott útburkolati jeleket felújították, így jelenleg viszonylag jól látszanak (ld. a bejegyzés 4. pontját, illetve a kommenthez csatolt új képet.) Ez tulajdonképp jó hír lenne. Az viszont sajnálatos, hogy a jobb oldali sáv jelzését (ld az új kép előterét) megváltoztatták. Míg az eredeti jelzés mindhárom irányt engedélyezte, az új csak a Soroksári-Dél és a Vágóhíd irányt engedélyezi. Ezzel több probléma is van. A) A Sorosári-Észak irány tiltása felesleges, azon járműveket, amelyek a Soroksári buszsávot szabályosan igénybe vehetnék, feleslegesen korlátozzák. Nekik így a középsős sávból kellene a Soroksárin eggyel beljebb eső sávba kanyarodni , és ezen kanyarodáás közben kellene sávot váltaniuk a buszsév irányába. Ez felesleges korlátozás. (És annyiban veszélyes is, hogy az új felfestés ellenére továbbra is vannak járművek, amelyek a külső sávból kanyarodnak a buszsávba...) B) Ez egyben forgalmi rend változás is, amit megfelelő táblákkal elő kellene jelezni. C) Az új jelzés ellentétes az előjelző táblával, amit viszont változatlanul hagytak. ___ A Lágymányosi híd irányából érkezve a szervízútról (hivatalos nevén Lechner Ödön fasor) a Vágóhíd utcával szemben két sávon lehet a Soroksári útra illetve a Vágóhíd utcára kanyarodni. Pontosabban a forgalmi rend szerint a jobboldali sávból három irányba (Soroksári-Dél, Vágóhíd, Soroksári-Észak buszsáv), a középső sávból pedig csak Soroksári-Észak irányba lehet kanyarodni. (A baloldali sáv egyenesen, a Lechner ödön fasoron visz tovább.) Sajnos nemegyszer előfordul, hogy a középső sávból a Vágóhíd utcába akarnak járművek kanyarodni, balesetveszélyes módon keresztezve a jobboldali sávon a Soroksári-Észak irányba kanyarodó járművek útját. Ezek a járművek nem feltétlenül szándékosan szabálytalanok, ugyanis a vonatkozó útszakasz egyes jelzései könnyen félreértelmezhetőek. A z alábbi problémák vezethetnek a fent említett félreértéshez: 1: A besorolás rendjét jelző tábla helyzete A besorolás rendjét jelző tábla mintegy százhúsz méterrel a lámpát megelőzően van elhelyezve, itt kellene észre venni. És persze nem elfelejteni a következő százhúsz méteren. Ez sajna nem sikerül mindenkinek. 2: Zavaró előjelző nyilak Ahogy szétválik az egy sáv háromra, a sávokra felfestett nyilak hibás információt közvetítenek. A felfestés itt vélhetőleg azt az információt akarja sulykolni, hogy a baloldali sáv megy egyenesen a Lechner Ödön fasoron, a másik kettő pedig ehhez képest kanyarodik. Csakhogy így a közepső sávban pl. a felfestés a jobbra haladást reklámozza, amit az egyszeri járművezető reflexszerűen a Vágóhíd utcába való bekanyarodás engedélyezéseként értelmezhet, különösen, ha elnézte a fentebb említett táblát. A jobboldali sáv dupla nyila megerősítheti ebben, hiszen az meg arra utal, hogy onnan meg a Vágóhíd utca mellett a Soroksárira is vissza lehet kanyarodni dél felé. Persze egy figyelmes vezetőnek gyanús, hogy mi van a Soroksári-Észak iránnyal (bár a "figyelmes" itt relatív, mert ugye a figyelmes vezető már észrevette volna a fenti táblát...) 3: Zavaró "Balra kanyarodni tilos" tábla ... de a "figyelmes" vezetőt végképp megzavarhatja az út szélén kihelyezett "Balra kanyarodni tilos" tábla, amit könnyen értelmezhet az előbbi felfestett nyilakkal összhangban úgy, hogy ez a Soroksári-Észak irányba való kanyarodást tiltja. A valóság az, hogy ez a tábla nyilván a teljes Lechner Ödön sétányra vonatkozik - azaz mindhárom sávra - és a Lechner Ödönről a Komor Marcell utcára való balra kanyarodást tiltja. Ez a tábla azonban itt rendkívül félrevezető, mert a Komor Marcell utcába fizikailag eleve csak a legbaloldalibb sávból lehetne kanyarodni, ott viszont a lámpa nyilaszöld és csak az egyenes irányt engedi, azaz a Komor Marcellre való kanyarodást önmagában is tiltja. Azaz a tábla a valódi jelentésében értelmetlen, viszont félreértelmezve megerősíti a korábbi irányjelző felfestések által keltett tévedést. 4: Kopott előjelző nyilak a lámpa előtt A lámpák előtt a sávokra felfestett nyilak visszaalakulnak és itt újra a besorolást jelző táblával kerülnek összhangba. Ezt kéne észrevenni a járművezetőknek. Ami vagy sikerül, vagy nem. Tekintve, hogy egy darab van belőlük sávonként és rendkívül kopottak, ez azért egy nehezített feladat, nem beszélve arról, mi van esőben vagy este. 5: Lámpa telizölddel A lámpák pedig telizöldek, azaz egyáltalán nem jelzik, hogy itt bármelyik irányba tilos lenne haladni. Javaslatok: A fentiek alapján érthető, hogy miért nézik el egyesek a dolgot. Lehetne a kialakított közlekedési rend kevésbé félreérthető. Ehhez az alábbiakat kellene tenni szerintem: 1: A besorolás rendjét jelző táblát meg kellene ismételni legalább mégegyszer, de inkább kétszer, kb félúton, majd közvetlenül a lámpák előtt. 2: A zavaró előjelző nyilakat át kellene festeni, olyan módon, ahogy a táblán is vannak, tehát pl. a középső sávon nem egy jobbra kanyarodást mutató nyíl kellene legyen, hanem egy "tört szárú" de egyenes haladást mutató nyíl. 3: Az út jobb szélén le kellene szerelni a balra kanyarodást tiltó táblát. 4: A lámpa előtti kopott előjelző nyilakat fel kellene újítani. 5: A telizöldes lámpát nyilasra kellene cserélni (a pirosat is!), illetve a lámpák felett kötelező haladási irány táblákat kellene elhelyezni."-ra.

  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Most, hogy egyéves lett a bejelentés, szomorúan kell megállapítanom, hogy a felsorolt problémák továbbra is fennállnak.

    Érthetetlen számomra a Budapest Közút hozzáállása, a bejelentést még csak vála
    ...
  • Fónai Kende lezárta a bejelentést Megoldatlan eredménnyel. Oka: Nem érkezett válasz az illetékestől.

  • Fónai Kende elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Bardócz Csaba elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Bardócz Csaba megváltoztatta a bejelentés leírását "A Lágymányosi híd irányából érkezve a szervízútról (hivatalos nevén Lechner Ödön fasor) a Vágóhíd utcával szemben két sávon lehet a Soroksári útra illetve a Vágóhíd utcára kanyarodni. Pontosabban a forgalmi rend szerint a jobboldali sávból három irányba (Soroksári-Dél, Vágóhíd, Soroksári-Észak buszsáv), a középső sávból pedig csak Soroksári-Észak irányba lehet kanyarodni. (A baloldali sáv egyenesen, a Lechner ödön fasoron visz tovább.) Sajnos nemegyszer előfordul, hogy a középső sávból a Vágóhíd utcába akarnak járművek kanyarodni, balesetveszélyes módon keresztezve a jobboldali sávon a Soroksári-Észak irányba kanyarodó járművek útját. Ezek a járművek nem feltétlenül szándékosan szabálytalanok, ugyanis a vonatkozó útszakasz egyes jelzései könnyen félreértelmezhetőek. A z alábbi problémák vezethetnek a fent említett félreértéshez: 1: A besorolás rendjét jelző tábla helyzete A besorolás rendjét jelző tábla mintegy százhúsz méterrel a lámpát megelőzően van elhelyezve, itt kellene észre venni. És persze nem elfelejteni a következő százhúsz méteren. Ez sajna nem sikerül mindenkinek. 2: Zavaró előjelző nyilak Ahogy szétválik az egy sáv háromra, a sávokra felfestett nyilak hibás információt közvetítenek. A felfestés itt vélhetőleg azt az információt akarja sulykolni, hogy a baloldali sáv megy egyenesen a Lechner Ödön fasoron, a másik kettő pedig ehhez képest kanyarodik. Csakhogy így a közepső sávban pl. a felfestés a jobbra haladást reklámozza, amit az egyszeri járművezető reflexszerűen a Vágóhíd utcába való bekanyarodás engedélyezéseként értelmezhet, különösen, ha elnézte a fentebb említett táblát. A jobboldali sáv dupla nyila megerősítheti ebben, hiszen az meg arra utal, hogy onnan meg a Vágóhíd utca mellett a Soroksárira is vissza lehet kanyarodni dél felé. Persze egy figyelmes vezetőnek gyanús, hogy mi van a Soroksári-Észak iránnyal (bár a "figyelmes" itt relatív, mert ugye a figyelmes vezető már észrevette volna a fenti táblát...) 3: Zavaró "Balra kanyarodni tilos" tábla ... de a "figyelmes" vezetőt végképp megzavarhatja az út szélén kihelyezett "Balra kanyarodni tilos" tábla, amit könnyen értelmezhet az előbbi felfestett nyilakkal összhangban úgy, hogy ez a Soroksári-Észak irányba való kanyarodást tiltja. A valóság az, hogy ez a tábla nyilván a teljes Lechner Ödön sétányra vonatkozik - azaz mindhárom sávra - és a Lechner Ödönről a Komor Marcell utcára való balra kanyarodást tiltja. Ez a tábla azonban itt rendkívül félrevezető, mert a Komor Marcell utcába fizikailag eleve csak a legbaloldalibb sávból lehetne kanyarodni, ott viszont a lámpa nyilaszöld és csak az egyenes irányt engedi, azaz a Komor Marcellre való kanyarodást önmagában is tiltja. Azaz a tábla a valódi jelentésében értelmetlen, viszont félreértelmezve megerősíti a korábbi irányjelző felfestések által keltett tévedést. 4: Kopott előjelző nyilak a lámpa előtt A lámpák előtt a sávokra felfestett nyilak visszaalakulnak és itt újra a besorolást jelző táblával kerülnek összhangba. Ezt kéne észrevenni a járművezetőknek. Ami vagy sikerül, vagy nem. Tekintve, hogy egy darab van belőlük sávonként és rendkívül kopottak, ez azért egy nehezített feladat, nem beszélve arról, mi van esőben vagy este. 5: Lámpa telizölddel A lámpák pedig telizöldek, azaz egyáltalán nem jelzik, hogy itt bármelyik irányba tilos lenne haladni. Javaslatok: A fentiek alapján érthető, hogy miért nézik el egyesek a dolgot. Lehetne a kialakított közlekedési rend kevésbé félreérthető. Ehhez az alábbiakat kellene tenni szerintem: 1: A besorolás rendjét jelző táblát meg kellene ismételni legalább mégegyszer, de inkább kétszer, kb félúton, majd közvetlenül a lámpák előtt. 2: A zavaró előjelző nyilakat át kellene festeni, olyan módon, ahogy a táblán is vannak, tehát pl. a középső sávon nem egy jobbra kanyarodást mutató nyíl kellene legyen, hanem egy "tört szárú" de egyenes haladást mutató nyíl. 3: Az út jobb szélén le kellene szerelni a balra kanyarodást tiltó táblát. 4: A lámpa előtti kopott előjelző nyilakat fel kellene újítani. 5: A telizöldes lámpát nyilasra kellene cserélni (a pirosat is!), illetve a lámpák felett kötelező haladási irány táblákat kellene elhelyezni."-ról "Frissítés: 2018. július 26. Egyrészt, igazán megtisztelő lenne, ha a Budapest Közút négy hónap elteltével válaszra méltatná ezt a bejelentést. Másrészt, annyi történt, hogy a közvetlenül a lámpák előtt lévő rendkívül kopott útburkolati jeleket felújították, így jelenleg viszonylag jól látszanak (ld. a bejegyzés 4. pontját, illetve a kommenthez csatolt új képet.) Ez tulajdonképp jó hír lenne. Az viszont sajnálatos, hogy a jobb oldali sáv jelzését (ld az új kép előterét) megváltoztatták. Míg az eredeti jelzés mindhárom irányt engedélyezte, az új csak a Soroksári-Dél és a Vágóhíd irányt engedélyezi. Ezzel több probléma is van. A) A Sorosári-Észak irány tiltása felesleges, azon járműveket, amelyek a Soroksári buszsávot szabályosan igénybe vehetnék, feleslegesen korlátozzák. Nekik így a középsős sávból kellene a Soroksárin eggyel beljebb eső sávba kanyarodni , és ezen kanyarodáás közben kellene sávot váltaniuk a buszsév irányába. Ez felesleges korlátozás. (És annyiban veszélyes is, hogy az új felfestés ellenére továbbra is vannak járművek, amelyek a külső sávból kanyarodnak a buszsávba...) B) Ez egyben forgalmi rend változás is, amit megfelelő táblákkal elő kellene jelezni. C) Az új jelzés ellentétes az előjelző táblával, amit viszont változatlanul hagytak. ___ A Lágymányosi híd irányából érkezve a szervízútról (hivatalos nevén Lechner Ödön fasor) a Vágóhíd utcával szemben két sávon lehet a Soroksári útra illetve a Vágóhíd utcára kanyarodni. Pontosabban a forgalmi rend szerint a jobboldali sávból három irányba (Soroksári-Dél, Vágóhíd, Soroksári-Észak buszsáv), a középső sávból pedig csak Soroksári-Észak irányba lehet kanyarodni. (A baloldali sáv egyenesen, a Lechner ödön fasoron visz tovább.) Sajnos nemegyszer előfordul, hogy a középső sávból a Vágóhíd utcába akarnak járművek kanyarodni, balesetveszélyes módon keresztezve a jobboldali sávon a Soroksári-Észak irányba kanyarodó járművek útját. Ezek a járművek nem feltétlenül szándékosan szabálytalanok, ugyanis a vonatkozó útszakasz egyes jelzései könnyen félreértelmezhetőek. A z alábbi problémák vezethetnek a fent említett félreértéshez: 1: A besorolás rendjét jelző tábla helyzete A besorolás rendjét jelző tábla mintegy százhúsz méterrel a lámpát megelőzően van elhelyezve, itt kellene észre venni. És persze nem elfelejteni a következő százhúsz méteren. Ez sajna nem sikerül mindenkinek. 2: Zavaró előjelző nyilak Ahogy szétválik az egy sáv háromra, a sávokra felfestett nyilak hibás információt közvetítenek. A felfestés itt vélhetőleg azt az információt akarja sulykolni, hogy a baloldali sáv megy egyenesen a Lechner Ödön fasoron, a másik kettő pedig ehhez képest kanyarodik. Csakhogy így a közepső sávban pl. a felfestés a jobbra haladást reklámozza, amit az egyszeri járművezető reflexszerűen a Vágóhíd utcába való bekanyarodás engedélyezéseként értelmezhet, különösen, ha elnézte a fentebb említett táblát. A jobboldali sáv dupla nyila megerősítheti ebben, hiszen az meg arra utal, hogy onnan meg a Vágóhíd utca mellett a Soroksárira is vissza lehet kanyarodni dél felé. Persze egy figyelmes vezetőnek gyanús, hogy mi van a Soroksári-Észak iránnyal (bár a "figyelmes" itt relatív, mert ugye a figyelmes vezető már észrevette volna a fenti táblát...) 3: Zavaró "Balra kanyarodni tilos" tábla ... de a "figyelmes" vezetőt végképp megzavarhatja az út szélén kihelyezett "Balra kanyarodni tilos" tábla, amit könnyen értelmezhet az előbbi felfestett nyilakkal összhangban úgy, hogy ez a Soroksári-Észak irányba való kanyarodást tiltja. A valóság az, hogy ez a tábla nyilván a teljes Lechner Ödön sétányra vonatkozik - azaz mindhárom sávra - és a Lechner Ödönről a Komor Marcell utcára való balra kanyarodást tiltja. Ez a tábla azonban itt rendkívül félrevezető, mert a Komor Marcell utcába fizikailag eleve csak a legbaloldalibb sávból lehetne kanyarodni, ott viszont a lámpa nyilaszöld és csak az egyenes irányt engedi, azaz a Komor Marcellre való kanyarodást önmagában is tiltja. Azaz a tábla a valódi jelentésében értelmetlen, viszont félreértelmezve megerősíti a korábbi irányjelző felfestések által keltett tévedést. 4: Kopott előjelző nyilak a lámpa előtt A lámpák előtt a sávokra felfestett nyilak visszaalakulnak és itt újra a besorolást jelző táblával kerülnek összhangba. Ezt kéne észrevenni a járművezetőknek. Ami vagy sikerül, vagy nem. Tekintve, hogy egy darab van belőlük sávonként és rendkívül kopottak, ez azért egy nehezített feladat, nem beszélve arról, mi van esőben vagy este. 5: Lámpa telizölddel A lámpák pedig telizöldek, azaz egyáltalán nem jelzik, hogy itt bármelyik irányba tilos lenne haladni. Javaslatok: A fentiek alapján érthető, hogy miért nézik el egyesek a dolgot. Lehetne a kialakított közlekedési rend kevésbé félreérthető. Ehhez az alábbiakat kellene tenni szerintem: 1: A besorolás rendjét jelző táblát meg kellene ismételni legalább mégegyszer, de inkább kétszer, kb félúton, majd közvetlenül a lámpák előtt. 2: A zavaró előjelző nyilakat át kellene festeni, olyan módon, ahogy a táblán is vannak, tehát pl. a középső sávon nem egy jobbra kanyarodást mutató nyíl kellene legyen, hanem egy "tört szárú" de egyenes haladást mutató nyíl. 3: Az út jobb szélén le kellene szerelni a balra kanyarodást tiltó táblát. 4: A lámpa előtti kopott előjelző nyilakat fel kellene újítani. 5: A telizöldes lámpát nyilasra kellene cserélni (a pirosat is!), illetve a lámpák felett kötelező haladási irány táblákat kellene elhelyezni."-ra.

  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Egyrészt, igazán megtisztelő lenne, ha a Budapest Közút négy hónap elteltével válaszra méltatná ezt a bejelentést.

    Másrészt, annyi történt, hogy a közvetlenül a lámpák előtt lévő rendkívül kopott útb
    ...
  • Járókelő Eszter elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Tisztelt adminok, eltelt két hónap válasz nem érkezett. Nem tudom, mennyi az előírt válaszadási határidő, de lehet, újra kellene küldeni az ügyet.
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Nem baj, átjön, amit mondani akar.
  • blog promontor hozzászólt a bejelentéshez.

    Két megjegyzés: 1) a Képek sorrendje valamiért kicsit összekeveredett, érdemes lehet a bejelentés blogposzt változatát (itt: http://jozsefbiro.blog.hu/2018/04/03/hogyan_jelezzunk_forgalmi_rendet_tobb_...
  • Sági Katalin elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • blog promontor bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére