Megoldott

Ez milyen vonal a BM előtt?

A festékkel takarékoskodás sajátos esete.
Nagy nehezen a József Attila utcai csatlakozást újrafestették, de elfogyott a lendület.
Ez a vonal milyen szabályok szerint készült?
A baleset esetén a bíró fogja eldönteni, hogy terelővonal vagy záróvonal? Mennyi festéket sikerült megtakarítani ezzel?

Probléma helyszíne
Budapest V. kerület, Belváros-Lipótváros, V. kerület

Hozzászólások

  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Cím!

    Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (274)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:

    A Széchenyi István téren látható, buszs
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 1. Mi ez?

  • Az adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Torma Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    Ez egy terelővonal. Pont arra jó, hogy ennek a buszsávnak a használata tökéletesen KRESZ kompatibilis legyen. Ellentétben a záróvonalas megoldással, ami nem teszi lehetővé (vagy legalábbis összezavarj...
  • Cserjés András hozzászólt a bejelentéshez.

    Helyesbítek, nem terelővonal, hanem „Különleges sávok elválasztása” útburkolati jel, melynek kivitelezéséről nem találtam előírást.
  • Cserjés András hozzászólt a bejelentéshez.

    >>Poczkodi Lajos "...amely minimum 4,25 méter széles vagy ahol a csúcsidei buszforgalom nem éri el az óránkénti 30 buszt..."
    Mivel a KRESZ szerint sem mérőszalagot, sem stoppert, sem KÖHÉM rende
    ...
  • Cserjés András hozzászólt a bejelentéshez.

    >>Poczkodi Lajos: "Talán ezt az egy részt mellé kéne csomagolni, el kellenne olvasni mikor valaki vesz egy kerékpárt..."
    Azzal, hogy beidézted fél KRESZ-t, szépen alátámasztottad, hogy bárhol kö...
  • Torma Dániel hozzászólt a bejelentéshez.

    Tényleg sikerül azon az 5 méter vonal 1 méter szünet terelővonalon lovagolni?
    Ez csak arra jó, hogy az általánosan alkalmazott terelővonallal szemben egy folytonosabb hatást keltsen, ugyanakkor lehet
    ...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    A buszsávról szól a bejegyzés. A 3. pontom értelemszerűen ehhez jelzi, hogy külön engedélyaző jelzés nélkül folyamatos haladásra tilos a buszsáv használata kerékpárral.
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Talán ezt az egy részt mellé kéne csomagolni, el kellenne olvasni mikor valaki vesz egy kerékpárt...

    " 1/1975, KRESZ:
    Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

    54. § (1)339 Kerékpárral a kerékpárúton,
    ...
  • Rácz András hozzászólt a bejelentéshez.

    +Poczkodi Lajos:
    > 3. Sehol nem "tekerhet" kerékpáros, ahol az nincs jelezve.

    Zajos tévedés, fordítva ülsz a lovon. Ahol nincs _tiltva_, ott tekerhet.

    Utolsó hozzászólásodnak pedig már semmi köz...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    BKK újabb garázdálkodása:
    http://index.hu/belfold/budapest/2013/05/11/nem_fer_be_az_uj_busz_a_regi_megalloba/

    Meddig és ki tűri ezt a pancser társaságot?
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Sehová, örülj magadban...

    Másnak írok vagy lehet, hogy az utókornak, kérem ne reagálj rá TB: az a záróvonal léphető át és arról az oldaláról, ahol mellette van egy "szaggatott" vonal. A buszsávnál al
    ...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Ha a tankönyv minőségével problémád van, javaslom, hogy írj az úrnak egy levelet, hátha örül a megkeresésednek!

    Teljesen lényegtelen az író abból a szempontból, hogy átléphető záróvonal létezik, akár
    ...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    A jelzett helyen hiba van, ha tanszékvezető, ha nem... a kép és a szöveg nem összetartozó. klasszikustól: a történelmi jogcím nem elég a gondolatrendszerek elfogadtatására. :)
    Tévedni emberi dolog, it
    ...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Érdeklődnék, hogy milyen közlekedésmérnöki papírokkal és referenciákkal rendelkezel, ha szerinted a belinkelt tankönyv, ami Dr. habil Fi István, a BME egyetemi tanárának és tanszékvezetőjének munkája...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Maradjon meg az utókornak a BKK szakmai felkészültségének egy jó példája, mikor egy buta még szorgalmas is:
    http://index.hu/belfold/budapest/2013/05/08/eheti_kresz-rejtvenyunk_ez_mi_ez/
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Azért nem gondolod, hogy a BKK-nak kellene forgatni az erről szóló kiadványokat - mielőtt ceruzát ad valaki kezébe -, mint itt és nekünk? :)

    Az azonos köz és vonal eltérést a festéktakarékosság vezé...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    A hivatkozott link nem egy igényes munka: a 13.1 táblázatban a terelővonal 1/1 és 1/2 vonal/köz nyílvánvalóan fel van cserélve. A 13.3-as táblázatban szereplő kiosztás sem ad lehetőséget a képen jelez...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Kérlek ne vedd rossz néven, de a kiadmányozó nevét nincs szándékomban megadni. Minden forgalomtechnikai változtatásnak megvan a felelős tervezője, az ügyfélszolgálati munkatársak "felelősségre vonását...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_5_6.pdf

    A "szaggatott vonal" osztása egyenlően vonal-nem vonal éspedig 1,5 méter és annak egész számú többszöröse 9 méterig....
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Merésze egy dolog, hogy még le is merik írni a szabálytalanságukat!

    Kérem a kiadmányozót Texas Bill adja meg, hogy felvehessem vele a kapcsolatot. Nem homokozóban űl, ahol bármit megtehet. A pokolba
    ...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Szűk egy hónap után megérkezett a BKK válasza. Mivel a Bajcsy-n alkalmazott megoldásra kérdeztem rá, ezért ez nem biztos, hogy válaszol az eredeti kérdésre, de azért közzéteszem:

    "Általános kérdés a
    ...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    határeset: a csúcsidőben a buszok és a trolibuszok száma eléri az óránként 30-at. mi lesz 31-nél? kiszélesítik, vagy felszámolják a közös busz-kerékpár sávot?

    A biztonság határán billegni ostobaság!...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    A Bajcsyn a buszforgalom sosem éri el az óránkénti 30 buszt, így a kerékpározás engedélyezhető. A "vagy" kötőszó nem azt jelenti, hogy mindkét feltételnek teljesülnie kell, hanem elég vagy egyiknek va...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    A Bajcsyn beterelik a bringákat a buszsávba annak ellenére, hogy nincs meg a sávszélesség (3,3-3,5 méter van csak a rajzon az előírt minimum 4,25 helyett!!). A busz szélessége 2,55 és a tükörkinyúlás!...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Az utókornak a ma hatályos változat:
    11/2001. (III. 13.) KöViM rendelet

    az útburkolati jelek tervezési és létesítési előírásairól

    http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0100011.KOV&celpara=#xcelparam
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_5_6.pdf

    Ezek az előírások vonatkoznak a tervezőre is. Ha ettől eltér, akkor közpénzen készít grafitit, és egyben felelős az o
    ...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Nem kell értened amit írok, senki sem kötelez rá. Vitatkoznod sem kell. A lényeg, hogy meg legyél győződve arról, hogy érted a KRESZ-t, még akkor is, ha van olyan felfestett jel, amivel nem tudsz mit...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    "A nemrég megváltozott szabályok szerint a kerékpározás olyan buszsávban már engedélyezhető, amely minimum 4,25 méter széles vagy ahol a csúcsidei buszforgalom nem éri el az óránkénti 30 buszt, vagyis...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Írtam egy levelet a BKK-nak miszerint adjon tájékoztatást milyen vonal is az, és miért ezt a megoldást alkalmazták. Ha jön válasz, közzéteszem, bár köztudottan nem sietik el az ilyesmit.

    1. Vajon sz
    ...
  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    hmmm... fenntartom kedves texas Bill az általam leírtakat.
    1. ez a vonal "rendes" terelővonalban folytatódik..."KRESZ 18. § (1) b: "hosszirányú (...) szaggatott vonal, amely (...) a forgalmi sávokat e
    ...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Szerintem ez "szaggatott" vonal, aminek azért van értelme, hogy a busz ki- vagy be tudjon sorolni a buszsávból/ba.
    Hiszen a záróvonalat a busz sem lépheti át szabályosan, akár buszsáv mellett van, aká...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Létezik olyan is, hogy kerékpárosok által is használható buszsáv (17. § (1) g/3.), erről beszéltem az előző megjegyzésben. Ennek nincs köze ahhoz, hogy a buszsávban mikor tekerhet egy biciklis olyan...
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Poczkodi Lajos hozzászólt a bejelentéshez.

    Azt kell mondjam, hogy nem a legjobb a tudomásod:
    "A nemrég megváltozott szabályok szerint a kerékpározás olyan buszsávban már engedélyezhető, amely minimum 4,25 méter széles vagy ahol a csúcsidei bu
    ...
  • Texas Bill hozzászólt a bejelentéshez.

    Legjobb tudomásom szerint szó sincs festékkel spórolásról, hanem szándékosan készült így. Bár nem vagyok szakértő, de tudomásom szerint ez egy szaggatott záróvonal. A záróvonalat akkor lehet átlépni,...
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Poczkodi Lajos bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    1
    Válaszra vár
    1

    Rongált tábla

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Kossuth Lajos tér M (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  • Megoldásra vár
    1
    Megoldásra vár
    1

    Rozsdás, rongált táblák

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: Budapest Közút
    Arany János utca (V. kerület, Belváros-Lipótváros)
  Vissza az oldal tetejére