sebességkorlátozás
5-ös főút bevezető szakasza (Ócsai út) sebességszabályozása az M0-tól (M51-től) az Ecetfa utváig. Kezdjük a bevezető oldalról. Budapestre érve lakott terület tábla. 50 km/h-ra lassít. Alig teszünk meg pár száz métert és odaérünk az M51-es felüljárójához, kint van a 70-es (km/sebességkorlátozó). Ahány kereszteződés, annyiszor megismételve, tehát a teljes felüljárón, mindkét oldali le-fel hajtóra érvényesen! (fotók) Pont a legforgalmasabb, legbalesetveszélyesebb helyre van engedélyezve emelt sebességhatár. Miért? Továbbhaladva a Mol kútnál a kereszteződés feloldja a 70-est, tehát 50 az érvényes. A következő vasuti felüljáró előtt megint van egy kóbor 70-es tábla, tehát a felüljárón 70-el mehetünk át, de miért? Átérve, kereszteződés oldja.
Visszafelé: Ugyenezen felüljáróhoz érkezve (centrum felől) kint van az 50-es. (foto) Miért? Előtte nem volt emelt sebességhatár! Tehát ezen a felüljárón kifelé 50-el, befelé 70-el mehetünk. Tovább kifelé, a Mol kút után ebből az irányból is kint van a 70-es a teljes felüljáróra, annak minden kereszteződésére vonatkozóan. (foto)
Javaslat: M51-Ócsai út kereszteződésében, felüljárón ne legyen 70-es emelt sebesség engedélyezve. (Országos főutakon sok helyen, ahol balesetveszélyesnek itélik a kereszteződést, elrendelik a sebesség 90-ről 60-ra csökkentését. Itt felemelik 50-ről 70-re!!!) Vasuti felüljárón egyik irányból a 70-es nem indokolt, másik irányból az 50-es felesleges.
Hozzászólások
Társaságunkhoz érkezett „Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (2593)” tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk:
Bejelentésük alapján felülvizsgáljuk...