Fővám tér - 2-es villamos peron világítás, aluljáró elhanyagolt
Nem új keletű problémára szeretném felhívni a figyelmet, ami már 2012. tavaszán is fennállt! A 2-es villamos Boráros tér felé haladó járatainak peronja felett egy világító mennyezet létesült, melynek felületén belülről megül a por. A megálló oldalfalán is látható, hogy vastagon áll a pesti fekete por, ezen kívül graffiti is megjelent a falon, jóllehet az alagút kijárata felé egy (ál?)kamera is néz.
Mindenki döntse el maga, hogy szép-e ez a villamos átvezetés és megálló vagy sem az alagút két bejáratának látszóbeton burkolatával együtt, amit végig firkák borítanak. Minden esetre érdekes és speciális megoldás. Mivel ezen megállóhely egy részén a világítótest maga a mennyezet, így annak megfelelő IP védelméről kellett volna gondoskodni, mint ahogy a tervezés jóváhagyási folyamatában is gondolni kellett volna az infrastruktúra karbantartás specialitásaira és az ezzel járó extra munkaidőre és költségekre.
2012-ben a következő válasz érkezett az akkor illetékes BKK Zrt.-től:
"
[...] a BKV ZRt. Infrastruktúra elemeinek karbantartása ciklikus időközönként történik. A munka elvégzéséhez választott és alkalmazott ciklusidők hosszú évek folyamán alakultak ki, és általánosságban jól működnek.
A BKV ZRt. hatalmas infrastruktúra területén néhány olyan hely van csupán, ami a specialitása miatt jelentősen eltér a többi helytől.
A Fővám tér esetében is vizsgálják, hogy a többi helytől eltérően milyen ciklust kell karbantartásra kiválasztani. A jelzett hely specialitásának okozója az állandó huzat, valamint a hosszú alagút miatt megjelenő por. A karbantartást nehezíti ezen felül az alagút csökkentett magassága, amely miatt a szokványos és rendelkezésünkre álló karbantartó gépjárművek nem férnek be az alagútba, ezért minden karbantartás egyedi szervezést és bérelt járműveket igényel
"
Lehet, hogy egy felsővezeték-szerelő jármű vagy egy sínen is közlekedni tudó jármű nem fér be, de a felsővezeték feszültségmentesítése után a peronra egy guruló álvánnyal miért nem lehet bemenni és nem csak a lámpatestek felett, hanem minden burkolati elemen a port és szennyeződést eltávolítani a kellő gyakorisággal?
Hasonlóan a megálló oldalfalát is illene kisebb ciklusidővel lemosni (ahogy a hidakat is szokták), a megálló peronját pedig rendszeresen tisztítószeres vízzel, szakszerűen felmosni, akár egy magas nyomású mosó segítségét igénybe véve.
A Budapesten mindenhol jelen lévő apró fekete por jelenlétén túl a villamosok fékezés közbeni homokolásakor kihulló speciális kőzúzalék feltakarításának ciklusidejét is felül kellene vizsgálni, mert a soha ciklus nem tűnik a legmegfelelőbbnek, pedig tisztítás után egy újra felhasználható, nem olcsó anyagról van szó.
Mivel az 5 évvel ezelőtti nyilatkozat alapján néhány ilyen speciális hely van csupán a fővárosban, így a többi helyen flottul megoldható a takarítás, de akkor ezen a helyen a bekerülési költségen túl az élettartam költséget is vizsgálni kellett volna és pénzt és erőforrást szánni rá, hogy ne egy elhanyagolt hely képét mutassa ez a Vásárcsarnok miatt frekventált helyen lévő megálló.
Az eredeti bejelentés óta minden bizonnyal az összes garanciális és tervezési hibára visszavezethető követelési lehetőség rég elévült... Kár érte...
Hozzászólások
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/38917/fovam-teri-villamosmegallo-deli-irany-vilagitasa-erosen-hianyos
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/35241/eszmeletlenul-koszos-uvegek
budapest@jarokelo.hu
Tárgy: tájékoztatás
Tisztelt Cím!
Társaságunkhoz érkezett "Bejelentés a www.jarokelo.hu oldalról (22139)" tárgyú elektronikus levelükkel kapcsolatba...