A budai Dunapart villamosvonalnál lévő zebrák lámpái össze-vissza működnek
A budai fonódó villamosvonalon kerszetbe átvezető zebrák és biciklisátjárók közlekedési lámpái teljesen függetlenül működnek attól, hogy hol van a villamos. Ha biciklivel vagy gyalog átmegyek pl. a Margit hídnál lévő zebrán a Bem rakparton, két zebrán kell átmenni, amíg kijutok a dunaparti sétányra és bicikliútra. Ha pl. a Bem rakparton átvezető zebránál zöldet mutat a lámpa, át lehet menni, de ott van még egy kb. 3 méteres szakasz a fonódó villamos sínein keresztül, amire külön lámpa van és ha kilométerekre nincs villamos, akkor is pirosat mutat. Vagyis egyszer meg kell várni a Bem rakparti lámpát és utána 3 méter kedvéért a villamossíneknél lévő lámpát. A kettő nem egyszerre vált zöldre. Egymástól függetlenül működnek és attól is függetlenül, hogy van-e a közelben villamos vagy nincs.
Sokszor az van, hogy kilométerekre nincs villamos és a lámpa mégis pirosat mutat. Máskor meg ott áll a villamos és vár, mert akkor váltott a zebrán zöldre, amikor a villamos épp odaért.
Hangolják össze a Bem rakpart és a villamosvonal közlekedési lámpáját és a lámpa vegye figyelembe, hogy jön-e villamos. Ha nincs villamos a közelben, legyen zöld!
Ugyanez van az egész rakparton mindenhol.
Arról nem is beszélve, hogy már rég újra kellett volna fgesteni a lekopott zebrát.
Hozzászólások
A közutat keresztező gyalogos akkor ad szabadjelzést, amikor a villamos is keresztezi a közutat. A villamost keresztező gyalogos pedig akkor, amikor a közúti főirány zöld. A kettő...