30-as zónába vétel
FRISSÍTÉS: 2025.04.02.
A bejelentő válasza:
„ez nem oldódott meg, mert én a közlekedésbiztonság növelésének céljából kértem, hogy ezt az utat vonják be zóna 30-ba a bejelentésben ismertetett okok miatt. Ehelyett a Budapest Közút arra hivatkozik, hogy gyűjtőútként használják a gyűjtőutat, nem kíván változtatni, nem ismeri el a biztonságos lakókörnyezethez és a sebességhatárok csökkentéséhez fűződő várospolitikai szándékot.”
-----
FRISSÍTÉS: 2025.02.13.
Budapest Közút válasza:
„Bejelentése alapján a Diósy Lajos u. 30 km-es sebességkorlátozott zónába történő bevonását megvizsgáltuk.
Forgalomszámlálást végeztünk több napszakban. A forgalom nagysága mind a reggeli, mind a délutáni időszakban meghaladta a csillapított zónában elfogadott mértéket, a Diósy Lajos utca a tapasztalható forgalom alapján gyűjtőúti szereppel rendelkezik. Így azt a csillapított zónába továbbra sem vonjuk be, annak feladata továbbra is a mellékutcák forgalmának összegyűjtése és elvezetése.”
-----
FRISSÍTÉS: 2024.11.05.
Bejelentő válasza:
„Szeretnék érdeklődni, hogy az elmúlt 8 hónapban lezajlott-e a vizsgálat, és ha igen, milyen eredményre jutottak?”
-----
FRISSÍTÉS: 2024.03.08.
Budapest Közút válasza:
„Bejelentése alapján a Diósy Lajos u. 30 km-es sebességkorlátozott zónába történő bevonását megvizsgáljuk.
Elsősorban forgalomszámlálást fogunk végezni. A forgalom nagysága és összetétele alapján lehet döntést hozni a csillapított zónába történő bevonásról.
A vizsgálat eredményéről tájékoztatni fogjuk.”
-----
Tisztelt Budapest Közút!
Szeretném kérvényezni a XVI. kerületi Diósy Lajos utca 30-as zónába való átsorolását, mert:
- a Hunyadvár utca - Jókai utca közötti szakaszon már jelenleg is ez a jellemző haladási sebesség a folyamatos egyoldali parkolás miatt (lásd a csatolt fotókon);
- a Veres Péter út - Hunyadvár utca közötti szakaszon viszont a megenedett 50 km/órás sebesség jelentős túllépése a jellemző;
- maga az utca egy tömbnyire (Erzsébet liget) helyezkedik el a Bökényföldi úttól, így gyűjtőúti jellege könnyen kiváltható;
- és a környéken nagyon sokan sétálnak, sportolnak, akár gyermekkel vagy kutyával, így ebben a környezetben és lakóövezetben a biztonság sokkal nagyobb prioritást kell, hogy élvezzen a haladási sebességnél.
Válaszukat és intézkedésüket várva egy élhetőbb és biztonságosabb, a Vision Zero céljai felé haladó jövőben bízva.
Hozzászólások
Tárgyi megkeresése kapcsán az alábbi tájékoztatást adjuk:
Egy város közúthálózata alapvetően hierarchikusan felépülő, különféle funkciót betöltő úthálózati elemekből áll. A hiera...
Bejelentése alapján a Diósy Lajos u. 30 km-es sebességkorlátozott zónába történő bevonását megvizsgáltuk.
Forgalomszámlálást végeztünk több napszakban. A forgalom nagysága mind a...
Bejelentése alapján a Diósy Lajos u. 30 km-es sebességkorlátozott zónába történő bevonását megvizsgáljuk.
Elsősorban forgalomszámlálást fogunk végezni. A forgalom nagysága és össz...