Gábor Áron utca-Endrődi Sándor utca gyalogos-átkelőhelye
Tisztelt Budapest Közút és II. kerületi Önkormányzat!
Már többször írtam a Budapest Közútnak, de az utolsó e-mailemre (március 8.-án elküldve) mai napig nem kaptam választ, amivel a Budapest Közút megszegte a 2011. évi CXII. törvényt az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, mivel átlépte a maximum 30 napos határidőt. A II. Önkormányzat (polgarmester@masodikkerulet.hu) és Lánszki Regő, a Kerületfejlesztési és Településüzemeltetési Bizottság elnöke (lanszki.rego@masodikkerulet.hu) pedig nem válaszolt az egyik e-mailre sem.
De most vissza a témára:
A szeptemberben felújított Gábor Áron utca útszakasza veszélyes maradt a gyalogosoknak, az új sárga hátterű fényvisszaverő táblák, gyalogosokra figyelmeztető táblák es felfestések ellenére is. A sárga csíkok máris fakulnak, mert normális festékkel vannak felfestve. És az azért, mert a felújításnál lejtő úttestére felfestett sárga csíkok és a "Gyalogosátkelés" szimbólumok ellenére mégis történt márciusban egy baleset.
Link a Budapest Közút hírére:
http://budapestkozut.hu/hirek/-/content/Kgvv4GDtHQUm/10180/2/uj-burkolatot-kapott-a-gabor-aron-utca-egy-szakasza
A felújítás előtt PIROS festékkel volt felfestve a gyalogos-átkelőhely (lásd a képet), amelyet a felújítás után nem kapta vissza. A kérdésre -miért- ezt kaptam válaszul: ,,korábbi piros változatot a Kerületi Önkormányzat készítette- ennek fenntartása kedvezőtlenebb, és némileg csúszik is''. Persze, még mindig újabb és újabb zebrákat ugyanazzal a ,,csúszós'' anyaggal alakítanak ki.
Ha valaki át akar menni a gyalogos-átkelőhelyen a Gábor Áron utca - Endrődi Sándor utca kereszteződésében, sok gyorshajtó kocsira kell vigyáznia, és ha megállnak is az autók az egyik oldalon, a másikon továbbmennek. Ez mindennap megnehezíti és súlyosan veszélyezteti az életünket. Ezen a zebrán a múltban túl sok nehéz sérüléssel és halállal járó baleset történt, és rendszerinti autóbalesetek is történnek a kereszteződésben. Itt történt például a médiazált dr. Erőss Pál balesete is. Link: http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/zebran-gazoltak-el-a-jogi-esetek-sztarjat/2m8xfx9
A felújítás után nem változott a hibás közlekedési rend sem, amely a mai jelentős és veszélyes forgalomhoz képest elavult. A két utca csomópontja túrterhelt, túl sok az autó, csúcsidőben nagy torlódások alakulnak ki az Endrődi Sándor utcában, hiszen a Gábor Áron utcai forgalom egyszerűen túl sűrű (Google Maps forgalom kép), és senki nem ad az Endrődi Sándor utca felől érkezőknek az elsőbbséget, akiknek amiatt veszélyesen kell próbálniuk bekanyarodni a Gábor Áronra. Az útfelújítás során csak kicserélték az aszfaltot, de a régi szegélyköveket meghagyták és nem is létesült betonfelületes buszmegálló, maradt az eredeti közlekedési rend és az aszfalt, amely máris kezd felpúposodni, semmi változás. Méghozzá akadálymentesítve sem lett a zebra, se taktilis burkolat, se járda süllyesztése... Budapest Közút szerint ,,a buszmegállók bazaltbeton szerkezetűre való átépítését nem terveztünk, mivel azok a folyópályán helyezkednek el és a rajtuk keresztül haladó forgalom nagyobb zajterhelést okozna a környéknek'', ami nem is igaz, az út ezen a részen 2x2 sávos, az egyik buszmegálló a parkolósáv elején van, a másik pedig egy hosszú kanyarodó sávban van, amely minimálisan van használva.
Ezért felhívtam fel erre a veszélyre a II. kerületi BRFK-t is. A rendőrök kijöttek és a bejelentésem miatt csináltak velem egy jegyzéket. Később kaptam tőlük egy telefonhívást, hogy a II. kerülettel es Budapest Közúttal tervezik valami forgalomtechnikai beavatkozást, de azóta már fél év telt el, úgyhogy szeretnék megtudni a mostani állapotot.
A járda a zebra körül és a kis háromszöges téren nagyon töredezett, és a tér zöldterülete rendezetlen. Ezt is lehetne megcsinálni?
Hacsak egy olyan gyalogos-középsziget (amely pl. 150 méterrel tovább, a Rózsakert előtti zebrán is van, és most a Törökvészi úton is van) ki lenne alakítva, az is jobb lenne, mintha semmi se történne, és az itteni zebra az Endrődi S. utca gyalogos forgalma és a buszmegálló miatt sokkal forgalmasabb, mint a rózsakertié.
Továbbá azt javasolnám, hogy legyen egy sebességmérő az út meredek részén, és hogy visszakapjon a zebra a piros színét. Egy lámpa sem lenne rossz ötlet, ha egy buszra reagáló szenzorral lenne összekötve, hogy a buszok fel tudjanak menni a meredek részen egy zöldre. Egy olyan szenzor pl. 50 méterre innen már telepítve van, a meredek rész alján - a Bimbó út-Gábor Áron utcai kereszteződésben. Ezt a két 50 méterre lévő csomópontot, össze lehetne hangolni, hogy a busz zöld hullámot kapjon. Ezt meg lehet oldani.
Kérdésösszesítő:
1) Lesz a kereszteződésben egy lámpa, amely össze lesz hangolva a lentivel (buszszenzorokkal), hogy a közúti közlekedés is biztonságosabb legyen?
2) Lesz újra piros a járda, és lesz egy középsziget rajta?
3) Felfestenek újra a meredek részen a fakuló sárga vonalakat a termoplasztikus festékkel?
4) Be lesznek építve az úttestbe a zebra előtt kis fényvisszaverők?
5) Át leszenk építve a buszmegállók bazaltbetonra?
6) Lesz a meredek részen egy sebességmérő?
7) Akadálymentesítenek a zebrát?
8) Át lesz építve a járda a zebra körül és a kistéren?
9) Rendezve lesz a kistér zöldterülete?
Az Önök által elküldött dokumentokat is csatolom kép formátumban.
--- Csatolt képek---
1. A zebra mostani kialakítása
2. Zebra a felújítás előtt (az is látszik, hogy nem engedik át az embereket rajta)
3. Piros felfestés maradványa és a nem akadálymentesített szegély
4., 5. Buszmegálló mostani aszfaltállapota
6.,7. Figyelmeztető jelek a meredek szakaszon (sárga csíkok csak normál festékkel vannak felfestve, már fakulnak)
8. Hogy látszik alulról a zebra
9. Buszszenzorok
10. Csúcsidei forgalom a Gábor Áronon (Google Maps)
11. Baleset 1
12. Baleset 2
13.,14. Budapest Közút válaszai
15. Töredezett járda
16. Kistér elhanyagolt zöldterülete
Köszönöm, várom a választ,
Hajnal Arnold
--- Ezt az esetet, azért nem személyesen, hanem ide teszek most fel, mert szeretnék segítséget kérni a járókelő.hu közösségtől, hogy ne legyek ebben egyedül.---
Hozzászólások
Tájékoztatjuk, hogy a Gábor Áron utca – Endrődi Sándor utca csomópontba a Gábor Áron utcai kijelölt gyalogos átkelőhely forgalombiztonságának növelése érdekében középsziget létesí...