Megoldott

Balesetveszélyes kerékpáros lehajtás a Szabadság hídról

A Szabadság híd járdáján nem jelzi tábla, hogy kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút lenne, azaz kerékpárral szabályosan az úttesten lehet átkelni. A hídról a Szent Gellért térhez érkezve bármilyen irányba tovább lehet haladni a lámpa zöld jelzésére, azonban van egy irány, ami hiába szintén szabályos, mégsem vesz róla tudomást a kialakított forgalomtechnika.

Ha a hídról a Műegyetem rakpart irányába kerékpárral szeretnék továbbközlekedni, akkor a zöld jelzésre balra kell kanyarodnom, a forgalmi sávból a rakparti gyalog- és kerékpárútra. Ez a manőver azonban keresztezi a híd felől érkező villamosok, a hídra felkanyarodó villamosok, valamint a hídra felkanyarodó forgalmi sáv útját is, mely irányok ugyanakkor kapnak szabad jelzést, mint a hídról leérkező sáv

Így egyfelől balesetveszélyes helyzetek jöhetnek létre - pl. a balra kanyarodó kerékpáros és a háta mögül érkező villamos között -, másfelől a forgalmat is feltartja, ha a balra kanyarodó kerékpáros addig vár a zöld lámpánál, amíg el nem halad a hídról érkező (és elsőbbséget élvező) villamos.

Probléma helyszíne
Budapest XI. kerület, Újbuda, Budapest

Hozzászólások

  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves Bálint, nem azzal van bajom, hogy ne lehetne indirekt balkanyart csinálni, hanem hogy a csomópont kialakítása nem 'olvasható' oly módon, hogy egyértelmű legyen, hogy indirekt balkanyart kellene...
  • Hegymegi-Barakonyi Bálint hozzászólt a bejelentéshez.

    @Baranyai Zsolt, mi a baj az indirekt balkanyarral? Így már a jelenlegi állapotban legális is és használható is (annyi a probléma, hogy helyismeret kell hozzá)
  • Élhetőbb Városért hozzászólt a bejelentéshez.

    "A Szabadság hídon nincs jelezve az, hogy a rakparti kerékpárútra lenne kapcsolat [...]"

    De hát pont ez volt az eredeti problémafelvetés, hogy ez baj, ez nincs rendben! Csak a BK szokás szerint nem...
  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    Sleepy Claus, ez világos, de szerintem a forgalomtechnika dolga az, hogy egyértelmű és biztonságos feltételeket teremtsen. Ha van egy olyan irány, ami amúgy teljesen legitim, és csak azért nem okoz tö...
  • Sleepy Claus hozzászólt a bejelentéshez.

    Követem, mert érdekes felvetés.
    Kerékpárosként én itt nem szeretnék a szembe forgalomra balra kanyarodni, nekem sem jön le, hogy ez a lehetőség biztonságosan életszerű lehetne.
    Megfelelő rutínnal, a h...
  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    Bocs a kötözködésért, de szerintem ez a válasz inkább csak a kényelmetlen feladat kikerülésének tűnik. A magva ugye az, hogy "A Szabadság hídon nincs jelezve az, hogy a rakparti kerékpárútra lenne kap...
  • Gál Miklós lezárta a bejelentést Megoldott eredménnyel.

    A BUDAPEST KÖZÚT Zrt. szakmai válasza alapján.
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Adminisztrátor!

    A 00129243 -as számú megkeresésre az alábbi választ adjuk:

    Tisztelt Bejelentő!

    A Szabadság hídon az útpályán nincs kijelölve kerékpársáv, így az útpályán a gépjárművekkel
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Hegymegi-Barakonyi Bálint hozzászólt a bejelentéshez.

    Szia! Miért a kerékpárosok a szentek? Pont fordítva! a kerékpár infra hiányzik a hídon, csak autós és gyalogos infra van. Ez az alap problémája a bejelentőnek is és neked is.
    Ahol a helyszűke miatt e...
  • Biró Ferenc hozzászólt a bejelentéshez.

    Kedves Hegymegi-Barakonyi Bálint
    Akinek nem bizonyságos úttest a Szabadság hídon kerékpározásra inkább járnom gyalog. A kerékpárosnak semmi keresni valója nincs a járdán,
    Tudom azt hogy a városba ke...
  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    De ez még mindig nem KRESZ, hanem praktika. Én azt szeretném, ha egyértelmű forgalmi rend lenne.
  • Hegymegi-Barakonyi Bálint hozzászólt a bejelentéshez.

    1. A járdán is lehet szabályosan kerékpározni, ha az úttest nem alkalmas rá (max. 10 km/h). A Szabadság híd sokunk számára nem alkalmas.
    2. Ha az úttesten mész át a Duna felett, akkor itt a közvetett...
  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    Ez akkor lenne így, ha ugyanarról az úttestről lenne szó. De a kerékpárút (ill. gyalog- és kerékpárút) nem az úttest része. hanem egy önálló út, ami történetesen kerékpáros közlekedésre szolgál. Tehát...
  • Fischer Péter hozzászólt a bejelentéshez.

    1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

    Ez egy "telezöldes" lámpa, tehát egyéb szabályokat betartva és elsőbbségadási kötelezettséget megadva szabad kanyarodni jobbra és balra vagy egyenesen menni:
    ...
  • Baranyai Zsolt hozzászólt a bejelentéshez.

    de miért nem tartod szabályosnak? mi az a KRESZ-ben, ami alapján nem ez lenne a szabályos?
  • Fischer Péter hozzászólt a bejelentéshez.

    én rendszeresen járok arra és a felvázolt közlekedési irányt nem tartom szabályosnak, a kötelező haladás irány tábla nem így értelmezendő. Azt a megoldást tartom szabályosnak, hogy kicsit jobbra kell...
  • Pál András elküldte az ügyet az illetékesnek: Budapest Közút

  • Baranyai Zsolt bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  Vissza az oldal tetejére