Túl keskeny a járda
FRISSÍTÉS: 2023.11.27.
Bejelentő javaslata:
"Tisztelt Budapest Közút!
Köszönöm a válaszukat, ugyanakkor szeretném felhívni rá a figyelmet, hogy az általam javasolt megoldás a taktikai urbanizmus eszközkészletéből merít, így minimális anyagi erőforrást igényel. Pusztán egy-két beton terelőelem kihelyezésével teret lehetne nyerni a gyalogosoknak - ehhez nincs szükség sem a fém pollerek, sem a lámpaoszlop, sem a közműszekrény áthelyezésére. A szintkülönbség ugyan megmaradna az eddigi járda és az így létrejövő, kibővített gyalogos felület között, de ez kezelhető probléma (egy élénk színű, vidám festéssel a botlásveszély is orvosolható). A megnövelt gyalogos felület ugyanakkor mindenkinek kényelmesebb közlekedésre adna lehetőséget.
A későbbiekben, amikor jobbak lesznek a főváros anyagi lehetőségei, persze a járószint járdaszintre emelése, a közműszekrény és a pollerek áthelyezése is megtörténhet majd - de első körben ezek nélkül, pusztán a taktikai urbanizmus eszközkészletével is lehetne javítani a helyzeten."
------------------------
FRISSÍTÉS: 2023.11.24.
Budapest Közút válasza:
"Tisztelt Bejelentő!
A IX. ker. Kálvin tér 7. szám előtt a járda az oszlopsor és az épület síkja között 1,8 méter szélességű, mely valóban nem elégíti ki az igen nagy gyalogosforgalmat. Ugyanakkor a járdafelület bővítésére sajnos nincsen lehetőség, hiszen sem az oszlopok, sem a közműszekrény nem helyezhetőek át, illetve jelentős összegű beruházás által helyezhetőek csak át, amire nem rendelkezünk forrással.
Kérjük válaszunk megértő elfogadását."
----------------
A Kálvin tér és a Vámház körút találkozásánál, a Lónyay utca sarkától nem messze, a Rossmann és a pénzváltó előtti szakaszon, a Városkapu Üzletház bejáratánál nagyon keskeny a járda. Ezen a részen nagy a gyalogosforgalom, rengeteg turista is igyekszik a Vásárcsarnokba, nehéz elférni a járdán.
Közben a bicósávot ugye még a metrópótlás idején bentebb terelték a betontömbökkel. A betontömbök mögött így egy holttér alakult ki, amelyet autók parkolásra, ill. reklámeszközként használt motor tárolására használnak - miközben a járda szűk a gyalogosoknak. Plusz két betontömbbel fel lehetne szabadítani a területet az autó- és motortárolástól, illegális reklám helyet átadva a területet a gyalogosoknak. Egyelőre akár átmeneti térrendezésként, felfestéssel, betonelemekkel határolva, majd ha beválik a kialakítás, szintbe is lehetne hozni a járdával. A Ráday utcára úgyis kicsi a kanyarodó forgalom, az Üllőire meg ráérnek később is kisorolni az autók - tehát minimális kellemetlenségek árán lehetne sokat javítani a gyalogosok helyzetén. Itt ugye korábban sem volt parkolás, hiszen végig a szélen ment a bicósáv, szóval ez sem lehet probléma.
Hozzászólások
Előző válaszunkban leírt szakmai álláspontunkat továbbra is fenntartjuk, az Ön által javasolt taktikai urbanizmus eszközeivel ezen a helyszínen nem tervezünk beavatkozni.
Kérjük...
Köszönöm a válaszukat, ugyanakkor szeretném felhívni rá a figyelmet, hogy az általam javasolt megoldás a taktikai urbanizmus eszközkészletéből merít, így minimális anyagi erő...
A IX. ker. Kálvin tér 7. szám előtt a járda az oszlopsor és az épület síkja között 1,8 méter szélességű, mely valóban nem elégíti ki az igen nagy gyalogosforgalmat. Ugyanakkor a j...