Reklámháló négy hónapja - felújítás nincs
Legalább négy hónapja virít a Kálvin tér egyik házán a hatalmas sörösüveg, de a reklámháló alatt homlokzat-felújítás nem volt.
A hatályos Budapesti Városrendezési és Építési Keretszabályzat egyértelműen fogalmaz: a városkép szempontjából kiemelt területeken – az V. kerület egész területe ennek számít – „épület valamennyi homlokzatának egyidejűleg történő felújítása esetén a közterületről látható homlokzat előtti építési állványzaton a felújítás ideje alatt építési reklámháló helyezhető el”. A további feltételek szerint a reklám nem lehet nagyobb a homlokzat hatvan százalékánál, de maximum 400 négyzetmétert foglalhat el. Három hónapnál tovább csak indokolt esetben, elfogadott kérelem esetén lehet kint. Nem lakóépületeknél még ennél is szigorúbbak a szabályok: kisebb felületen lehet hirdetni és meg kell jeleníteni a homlokzat látványtervét is.
A Kálvin téri Borsodi reklámot először négy hónapja fotóztam, még ma is ugyanúgy ott van: az épület homlokzatán pedig semmi változás nem látható. Nyilvánvalóan nagyobb területet foglal el, mint a homlokzat hatvan százaléka. Ráadásul reklámetikai szempontból is erősen kifogásolható, hogy egyetlen négyzetcentit sem szántak arra, hogy alkohol kulturált fogyasztására intsenek.
Az V. kerület Sajtóosztálya szerint az ügyben a Fővárosi Közgyűlés Közterülethasznosítási Bizottsága az illetékes.
http://varosszive.blog.hu/2013/10/15/nagy_no_nagy_sor_nagy_penz
Hozzászólások
A Fővárosi Önkormányzat Ügyfélszolgálatára megküldött, a Budapest, IX .ker. Kálvin téren elhelyezett építési reklámhálóval kapcsolatos elektronikus levélben történt megkeresésére válasz...