Amelyik út alkalmas a kerékpározásra, ott tilos
FRISSÍTÉS: 2023.09.22
A Budapest Közút válasza:
,,(...) Véleményünk szerint a megvalósuló helyszíneken biztonságos a kerékpárral való közlekedés.
Tájékoztatjuk, hogy a projekt megrendelője a BKK Zrt., a megvalósult projektelemek, ezért a kerületi kerékpáros hálózat tekintetében ők az illetékesek.
-----
FRISSÍTÉS 2023. 06. 20.
XX. kerületi Önkormányzat Városgazdálkodási Osztály válasza:
,,A sétáló utcában nagyon sok idős és kisgyermekes szülő közlekedik, így a sétáló utcát nem kívánja a Képviselő testület megnyitni a kerékpárosok előtt a konfliktusok elkerülése érdekében.
Több alternatív útvonal áll rendelkezésre kerékpárosok számára.
Az forgalomtechnikai kérdésekben az Önkormányzat nem illetékes, ezügyben keressék meg a Budapest Közút Zrt-t."
__________________________________________
Amelyik út alkalmas a kerékpározásra, ott tilos, amelyik nem, ott szabad
Pesterzsébet mostanában lett a "bringás kerület", ahogy ezt még a helyi újság címlapján is reklámozták:
https://pesterzsebet.hu/wp-content/uploads/pesterzsebet_ujsag/2023/2023_03.pdf
A valóságban ez arról szól, hogy eltapsolhat a kerület kb. 1 milliárd forintnyi EU-s pénzt, ami hol jobban, hol rosszabbul kerül felhasználásra, de bringásként azt kell, hogy mondjam, azért van még pár lépés addig, hogy mi legyünk a bringás kerület.
Rögtön az első anomália az, hogy olyan egyirányú utcákon helyezték most ki a táblát, hogy bringával szembe is lehet menni, ahol erre az utca geometriája alkalmatlan, én most a Zilah utcát fotóztam be mindkét irányból. Jól látszik, hogy mindkét oldalon autók parkolnak, a megmaradó útfelület meg nem elég a kényelmes szembeközlekedéshez.
De vannak még durvább példák is, ezt még én se láttam élőben, csak itt a Járókelőn láttam, hogy egy másik helyi lakó bejelentette:
https://jarokelo.hu/bejelentesek/budapest/122958/biciklizesre-alkalmatlan-egyiranyu-ut
Én még bringásként is azt mondom, hogy az ilyen helyekről le kellene venni azt a kiegészítő táblát, hogy kerékpárral szemben is be lehet hajtani.
Cserébe van egy alternatív ötletem: van egy szép sétálóutcánk, a Kosuti, ahol a "bringás városvezetés" tűzzel-vassal írtja a kerékpáros közlekedést. Sokan próbálnak itt kerékpárral közlekedni, de ha épp kint van a közterület felügyelet, akkor mindenkit leparancsolnak a nyeregből. Pedig kimondottan széles sétálóutcánk van, ahol lassan hajtva és a gyalogosokra odafigyelve (ahogy ezt a KRESZ is előírja) nyugodtan lehetne kerékpározni - ez a bevett gyakorlat más, valóban sokkal bringásabb budapesti kerületek sétálóutcáiban is. Csak annyit kellene csinálni, hogy a sétálóutca végén (3. kép) lecserélik a gyalogút KRESZ táblát gyalog- és kerékpárútra. Ahogy más kerületek gyakorlata is mutatja, nem lennének ettől sem rendszeresek a gyalogos-gázolások - viszont olyan a kerületi sétálóutca elhelyezkedése, úgy vág szét területeket, hogy nagyon jól tudná a kerékpáros forgalom is használni.
Illetve még egy megjegyzés: a 3. képen is látszik, hogy a sétálóutca végén egy olyan lánc van kifüggesztve, amin semmilyen figyelemfelkeltő, fényvisszatükröző stb. elem nincs. Akár jogos, akár nem a sétálóutcában kerékpározni, ha ezt a láncot egyszer egy, a helyszínt nem ismerő bringás véletlenül nem veszi észre és áthajt rajta, annak nagy baleset lesz a vége. Mielőtt ez megtörténne, kérem a lánc megfelelő jelölését kialakítani.
Hozzászólások
Oldják meg! Tiltsák meg a Zilah utcában a parkolást valame...
NEM, nincs értelmes alternatíva, és NEM, nem biztonságos a kerékpározás itt SEHOL.
Röhej, hogy a kerülete...
Ügyszám: 0038/0043538/2023
Tárgy: tájékoztatás
JAROKELO-BUDAPEST- 00123934
Tisztelt Ügyfelünk!
Köszönjük a megkeresését. Tájékoztatjuk, hogy a "Közlekedésbiztonsági fejlesztések a XX. kerületben...
"d) az úton legalább 4,00 m (30 km/h megengedett sebesség esetében 3,75 m) járható széles...
A XX. kerület kerékpáros útvonalaival kapcsolatos megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk:
A 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzé...
Igen, a sétálóutcában bringázás kérdése valóban megoldatlan - de abban a kérdésben, hogy nem kellene kétirányú kerékpáros forgalmat engedni ott, ahol az út geometriája erre alkalmatla...
A sétáló utcában nagyon sok idős és kisgyermekes szülő közlekedik, így a sétáló utcát nem kívánja a Képviselő testület megnyitni a kerékpárosok előtt a konfliktusok elkerül...