Megoldott

Bartók Béla úti villamos pálya újabb felújítása

Ismét felújítás.

Az ember örülne, ha nem szinte évente ismétlődne.

http://www.napi.hu/magyar_vallalatok/jovo_heten_indul_a_del-budai_villamoshalozat_felujitasa_lezarasokkal.616044.html

A Bartók Béla út, Móricz Zs. körtér, Fehérvári út átfogó felújítására kb. 2001-2003 között került sor, hogy mindenki emlékezzen rá ekkor készült el a körtéri aluljáró.

http://hampage.hu/trams/bartok/

Azóta szinte évente volt kisebb nagyobb építkezés felújítás. Hogy ismét lehessen emlékezni rá a 4-es Metró átadásához kapcsolódó nagy felszíni munkák során szinte mindent ismét átépítettek 2011-14 között.

http://www.bartokbelaut.hu/2011/06/10/setalos-lesz-a-moricz-zsigmond-korter/

Pl. 2015 augusztusában is teljesen fel volt túrva a Bartók B út Gellért tér felé menő oldala

http://11.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/150803/tavhovezetek-felujitasa-miatti-utzar-bartokon

Tudom, hogy a villamospálya, az nem útburkolat, gázvezeték .. csere és nem metró, vagy aluljáró, de ilyen közelfekvő dátumok alapján talán lehetne koordinálni.

A koordináció és a koncepció teljes hiánya mellett az egyik legsúlyosabb szakmai hiba kétségtelenül a villamospályák gyakori elhasználódása. Jobb helyen, nem nálunk ennek min. 30, de inkább 50 év lenne a kihordása. Az egyik ok a minősíthetetlen minőségű munka mellett egy nagy hazai butaság, melyet nem nagyon vizsgál senki.

Általában a felújítások alatt un. pótló buszokat használnak. Hogy világos legyen, ha pl. a Gellért tér - Körtér között nem jár a villamos, attól még a Körtér - Kosztolányi tér között se. Ilyenkor pótló busz jár. Hogy előnyt kapjon a már kész / szerencsés esetben még fel nem túrt, később felújítandó szakaszon Körtér - Kosztolányi tér, ráengedik a sínekre. (Rosszabb esetben nem csak felújítás alatt is rámennek "okos" forgalomtechnikai megoldás okán.).

A mérnök, az 1xű ember. Neki azt mondták villamospályát tervezzen, adott paraméterekkel. Mélyebb elemzés helyett csak egy - két példa a gondokra:

A busz fesztáv szélesebb, pont a betonpálya szélét terheli, egyes profiloknál az már a "levegőben" van, mert lecsapott. (vill_p_1 mellékelt kép)

De az se feltétlen buszbarát, ami kiöntött, vagy komplettebb alépítményt kap (vill_p_2 mellékelt kép)

Ha pedig vki a tervezés mélységeiben szeretne elmélyülni, nem külföldről, hanem a BUDAPESTI KÖZLEKEDÉSI ZRT: 2011-es anyagából!!!!!

http://villamosoktatas.hu/frame/Palyaismeret_jegyzet.pdf

vagy a házi tervező FŐMTERV, egy 2014!!! évi anyagából:

http://static.bkv.hu/ftp/ftp/kozbesz/tb41_14_14.1_mell.pdf

Egy mélyépítésben nem járatos, nem Tarlós végzettségű szakember?? (talán tudják, hogy mélyépítés volt anno a szakterülete :-)) is látja pillanatok alatt, hogy egy 10 - 15 tonnás autóbusz, az egyenetlen terheléssel - a villamos súlyának terhelését a fix pálya miatt a tervező tudja, a busz, az összevissza terhel!!!, ferdén rámegy, lemegy, aszimmetrikusan, "félkerékkel" megy...stb.... - elnyomja a betont, kinyomja a kitöltő anyagokat, kátrányt, gumit, letöri, eltöri a betont és úgy néz ki mint az alig 1-2 éve felújított körúti szakaszok, vagy a Bartók Béla út....

Emiatt tuti a folyamatos felújítás a 30 éves kihordási idővel szemben, milliárdokat dobunk ki 1-2 évente. De kit érdekel? Kit? Ki az illetékes. Pl. egy mélyépítési végzettségű polgármester?

Probléma helyszíne
Budapest XI. kerület, Újbuda, XI. kerület

Hozzászólások

  • ÁKOS György hozzászólt a bejelentéshez.

    A problémát általánosságban jeleztem, hogy felújítás alatt lévő szakaszok miatt használt pótló buszok, az éppen felújítási munkák által nem érintett, de értelemszerűen villamos által nem használt rész...
  • ÁKOS György hozzászólt a bejelentéshez.

    A problémát általánosságban jeleztem, hogy felújítás alatt lévő szakaszok miatt használt pótló buszok, az éppen felújítási munkák által nem érintett, de értelemszerűen villamos által nem használt rész...
  • Az illetékes válasza megérkezett az üggyel kapcsolatban.

    Tisztelt Levélíró!

    A XI., Bartók Béla úton az eltelt jó másfél évtized alatt nem az autóbusz-közlekedés, hanem a rendkívül sűrű (az M4-es metró megnyitása előtti 47 szerelvény/csúcsóra) villamosterhe
    ...
  • Az illetékes válaszának megoldópontszáma: 2. Mi ez?

  • Gajdov Géza hozzászólt a bejelentéshez.

    Úgy tudom létezik tartósabb villamossín építési technológia (ezt egy korábbi hasonló vélemény okán fejtegett a sajtó egy darabig az utolsó nagykörüti sínépítéskor), csak drágább 30-40%-kal, ha jól eml...
  • ÁKOS György hozzászólt a bejelentéshez.

    Az igaz, hogy a villamos tengelyterhelése magasabb, de ideális helyen terhel, ahogy a tervező tervezte, nincs semmi forgatónyomatéka. A busz az elemek szélét, végét terheli, mert pl. hosszában is a sí...
  • Anonim Járókelő hozzászólt a bejelentéshez.

    Ezzel nem tudom mit akarsz mondani, de egy villamos tengelyterhelése magasabb, mint egy buszé, így sokkal nagyobb súlyt és rezgést kell elviselnie egy villamospályának, mint az úttestnek. A villamospá...
  • Lenkei Péter hozzászólt a bejelentéshez.

    Ez pont olyan, mint a Békás-Budakalász bringaút, amire az M0 csomópont építésekor ráhajtottak a 40 tonnás kamionok, hogy kihordják a földet. Rommá tört az egész, azóta sem lett felújítva. Vagy összecs...
  • Györkös Attila hozzászólt a bejelentéshez.

    Remélem, e bejelentés hatására a jövőben nem követnek el ilyen súlyos hibákat!
  • Járókelő Adminisztrátor elküldte az ügyet az illetékesnek: BKK Budapesti Közlekedési Központ

  • ÁKOS György bejelentette az ügyet.

Hasonló bejelentések

  • Válaszra vár
    0
    Válaszra vár
    0

    Tüskék hiánya

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Járókelő Star
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Óbuda (III. kerület, Óbuda-Békásmegyer)
  • Megoldott
    1
    Megoldott
    1

    matricák a visszapillantó tükrön

    Beküldés ideje:
    Beküldte: Anonim Járókelő
    Illetékes: BKK Budapesti Közlekedési Központ
    Újpest-központ (IV. kerület, Újpest)
  Vissza az oldal tetejére